אירוויזיון ממש לא \ אורלי עצבנית

כמו בכל שנה, נערכת תכנית "הכוכב הבא" למציאת זמר מוכשר… אחד כזה שיוכל בכבוד לייצג אותנו בנכר. מתקבצים להם זמרים, שופטים עם אגו בשמיים… שממש בטוחים שהשמש זורחת להם מהאחוריים. אז אני חושבת, שבשנה הזאת, יכולנו לוותר על התענוג המפוקפק… להגיד לאירופה האנטישמית פוס, השנה אנחנו לא במשחק.

להגיד, השנה נפל דבר במדינה הזאת, מה שהיה הוא לא מה שיהיה… אנחנו לא משתתפים בתחרות בה חלק נכבד מהמשתתפים את היגון שלנו לא רואה. אבל אני לצערי לא מחליטה, אני רק לעיתים צופה בתוכנית, מהבית, מהמיטה. והרי צריך לפרנס את השופטים ואת צמד המנחים הברברן. וזה לא מעניין שהמדינה מדממת, ואנו לא יודעים פנינו לאן.

 

כשהטור יתפרסם כבר נדע מי נבחר לייצג את המדינה בגאון… ואני אומרת רק שלא תהיה עדן גולן, שזכתה כמעט כל פעם במקום הראשון. אם כבר אתם לוקחים חלק במופע השירים ההזוי… אז בחייאת, תשלחו ישראלי על מלא, אחד שבעת הזאת, ראוי. עדן היא זמרת מוכשרת בהחלט, אך שרה באנגלית, בפעם האחרונה שבדקתי, השפה של העם הזה היא עברית.

אז יש עוד שלושה מועמדים, כל אחד מהם ישראלי אסלי, מחוספס, אמיתי… ואם כבר משתתפים, אז הייתי רוצה שאחד מהם ייצג אותי. הייתי רוצה שהנציג יעמוד על הבמה וישיר שיר בעברית… שיר כזה שיקרע את הנשמה ואת הלב ירטיט. המטרה בעיני היא להשמיע את הקול של המדינה הקטנה, ישראל. לזעוק את זעקת המתים, החטופים ולעתיד טוב לעם היהודי לייחל.

לא צריך רקדנים שימשכו את תשומת הלב… צריך זמר שישיר בעוצמה וכאב. הרי אף אחד לא באמת חושב על לכבוש את אירופה בעת הזאת (אני מקווה). אף אחד לא מדמיין לארח פה ארצות, שרבות מהן זרקו בנו רפש ותועבה.

לכן, זו הזדמנות בלתי חוזרת בימים כל כך כואבים… לעמוד על במת האירוויזיון ולשיר מול כל העולם, שרובו ככולו הם אויבים. לשיר מול מיליונים שאותנו לא אוהבים. לשיר בעברית בלבד, שפתו של עם הנצח שלבדד ישכון… לצעוק את הכאב בזעקה שתהיה חקוקה כזיכרון.

אז עדן יקרה, גם אם ניחנת בכישרון רב, שגורם לכולם להתפעל, הפז"מ הקצר שלך בארץ, לא מקנה לך את הזכות לייצג את מדינת ישראל. את נראית ונשמעת כמו רבות אחרות בנכר…חסר לך החספוס הישראלי, הידוע והמוכר.

אין לי בעיה שהקהל יחליט בין אור, מיקה, או דור… שלושתם קורצו מכור היתוך ישראלי טהור. כל אחד מהם אם יזכה בבקשה שישיר בעברית… בלי ניסיון להתבולל בעזרת השפה האנגלית.

 

עם ישראל חי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך