"אדם היה בנאדם עם חזון. הייתה לו תשוקה ואכפתיות לזולת"

רס"מ אדם ביסמוט ז"ל נפל השבוע בקרבות הקשים בעזה * בחייו פיתח אדם מערכת להצלת חיים בחופי הים שהראשונה שבהם הותקנה באשדוד * כיום המערכת שפיתח מצילה את חייהם של אינספור בני אדם מטביעה ברחבי העולם כולו * ראש העיר לסרי: "היה לנו הכבוד להיות העיר הראשונה להציב את המערכת של חברת סייטביט (SightBit) בחוף המצודה"

רס"מ אדם ביסמוט ז"ל נפל השבוע באירוע הקשה בעזה. מדובר היה באחר האירועים הקשים ביותר על אדמת עזה מאז תחילת המלחמה. מחבלים ירו 2 טילי RPG שפגעו בבניין בו הוא וחיילי מילואים נוספים שהו. הבניין קרס על יושביו בעקבות פיצוץ של מטעני חבלה שהיחידה התקינה בתוך הבניין כחלק ממשימתה. 21 חיילים נהרגו באירוע הטראגי הזה.

ביסמוט ז"ל הקים חברת סטארט אפ בשם סייטביט ופיתח ביחד עם החברה מצלמה שנועדה לעזור למצילים בחופי אשדוד לזהות סימני מצוקה בעומק הים. גם מתחת למים וטווח רחוק. המצלמה מסוגלת לנטר את מצבם של 50 אלף מתרחצים ולהתריע בזמן על מקרי טביעה.

"אדם היה בנאדם עם חזון. הייתה לו תשוקה ואכפתיות לזולת, והוא הגה את הרעיון אחרי שהיה עד לטביעת אדם בים המלח", סיפר מנהל אגף החופים אריה תורג'מן. "בכל פעם ששוחחנו, הבחנתי בתחושת השליחות שלו להצלת חיים, והוא סיים את חייו הקצרים בהגנה על המולדת ועל האזרחים. תנחומיי למשפחתו".

מעבר לעבודתו בתחום בסטארט אפ אדם ז"ל לימד באוניבסיטת באר שבע, בפקולטה לניהול. מיקי מלול חברו לאקדמיה אמר: "אדם, איש מיוחד. זכינו לעבוד איתו כאן בפקולטה בשנים האחרונות. איש של אנשים. מרצה אהוב ומוערך. זה לא מפתיע שאדם בחר בסטראט-אפ שעוסק בהצלת חיים. זה שיקף את ערכיו ואת שאיפתו לעשיית טוב. כך גם עשה בסדנת האתגר החברתי שבה יצר פלטפורמה להבאת רעיונות חדשניים לבעיות חברתיות אמיתיות. בדרכו המיוחדת אדם אפשר לסטודנטים ולסטודנטיות שלנו הזדמנות להשתמש ביזמות וחדשנות לטובת עשיית טוב לחברה".

מערכת סייטביט כיום מותקנת בחופים רבים ברחבי העולם כשהראשונה שבהם הותקנה ממש פה באשדוד. הבלוגר הערבי-ישראלי המצליח נאס דיילי (שלאחר ה-7 לאוקטובר הודיע שהוא לא מסוגל יותר לקרוא לעצמו ערבי-ישראלי ולכן הוא משנה את הסדר והוא מעתה ישראלי-ערבי) העלה סרטון שעבר את רף 5.5 מיליון הצפיות בו הוא מדבר על המערכת מצילת החיים של ביסמוט ז"ל.

לאחר פרסום הידיעה על מותו של אדם ז"ל ספד לו ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "אדם ביסמוט ז"ל: במותו ובחייו ציווה לנו חיים, רס"מ (במיל.) אדם ביסמוט היה רתום כל חייו להצלת חיים של אחרים. רק לפני כשבועיים הוא הגיע לפגישה עם מנהל אגף החופים, אריה תורג'מן, כדי להמשיך את המיזם החדשני שהגה ונועד להציל חיים בחופי הים. היה לנו הכבוד להיות העיר הראשונה להציב את המערכת של חברת סייטביט (SightBit) בחוף המצודה, כחלק מהטמעת הטכנולוגיה באשדוד – שאף הובילה להצלת חיים בחודש אוקטובר. שמענו בצער גדול על נפילתו של אדם בקרבות ברצועת עזה, עת היה במשימתו להגן על מדינת ישראל כולה ולהציל חיים – ממש כפי ששאף לעשות כל חייו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך