החב"דניק האשדודי שחזר מסין והתגייס לצה"ל

שליח חב״ד הרב עקיבא שיינברגר מאשדוד הספיק לעשות "שליחויות" בדרום אפריקה, מרוקו, דרום קוריאה, סין ועוד * מאז שחזר לארץ לפני שלושה חודשים הוא מתגורר באשדוד ואחרי ה-7.10 הוא החל את השלב הבא בחייו והוא התגייס השבוע לצה״ל.

הרב עקיבא שיינברגר שליח חב"ד נשוי ואב לחמישה ילדים. נולד וגדל בארצות הברית, ולהם סיפור חיים מרתק.

 

הרב עקיבא שיינברגר הקדיש את כל חייו למען הקהילות היהודיות בעולם. לפני שהתחתן הוא הסתובב בשליחויות בבתי חב"ד בין היתר בדרום אפריקה, מרוקו, דרום קוריאה ועוד. זה דבר ידוע בתרבות הישראלית, כשאתה רוצה לטוס לסוף העולם ותחפש אווירה של בית, מישהו שיניח לך תפילין או לאכול משהו כשר, תוכל למצוא שליח חב״ד שנמצא בשליחות סביב השעון למען כל נפש יהודי.

"נולדתי וגדלתי כילד בארצות הברית. לאחר מכן למדתי בישיבות חב״ד. כשהגיע שלב החתונה והחיים, שם מתחילים לחשוב מה עושים. אחרי שהתחתנתי היתה לנו מטרה להיות בשליחות שנה אחת בישראל לאחר החתונה ומייד לחפש איזה יעד של שליחות מאתגרת בעולם. לא ידענו לאן". מספר הרב עקיבא לעיתון המגזין

 

"לאחר המתנה וחשיבה לאיפה כן ואיך ומתי, השליחות שקיבלנו הייתה בסין הרחוקה למשך כמעט שלוש שנים. ברוך השם הצלחנו מאוד. אך בהמשך בגלל הקורונה וגם בגלל שאשתי ילדה היינו צריכים לחזור לארץ, לחזור לשם כבר לא נתנו לנו, היות והחוק אמר שמי שיוצא לא נכנס שנתיים".

הבחירה לעבור לגור דווקא באשדוד, היה משהו מיוחד? 

"אשתי מקריית מלאכי במקור וחיפשנו עיר שהיא גם מסורתית וגם שיהיה אפשר לעסוק שם בשליחות. החלטנו לעבור עם כל מה שהיה לנו לאשדוד. כאן אנחנו מרגישים את המסורתיות, את האנשים החמים והטובים ברוך השם".

בסך הכל לפני שלושה חודשים הגיעו בני הזוג לרובע ב שם הם מתגוררים וכבר הפעילות מורגשת בשטח. לדבריו: "כיום הפעילות שלנו היא בשיעורי תורה, קביעות מזוזה, הכנות תלמידים לפרשיות הבר מצווה וגם פעילות שוטפת באזור נמל אשדוד שם אנחנו זוכים לעשות עוד ועוד קידוש השם ולזכות את הרבים".

 

ממש בשבוע האחרון התגייסת לצבא למרות שאתה כבר מאחורי גיל שירות חובה, מה גרם לך לעשות זאת?

"הלכתי לצבא בגלל מי שאני. אני מאמין שכל אדם צריך לתת, כמו הגישה שלנו כשליחי חב״ד. אנחנו משתדלים לתת מה שאפשר לכל נפש יהודית. אחרי ה-7.10 עשינו פעילות עם החיילים גם בעורף של אשדוד בחיל הים וגם בסביבה ובדרום ממש בהכל, מנגלים, סעודות של הכל מהכל והרגשתי שאני חייב להיות קשור לדבר הגדול הזה של לשרת בצבא של עם ישראל".

עד כה איך ההתרשמות מאשדוד אחרי כמה שנים טובות בסין?

"אנשים מדהימים וחמים. אני יכול להיתקל באנשים סתם כך באמצע הרחוב שאני לא מכיר ולמצוא את עצמי פתאום מרגיש שאני מדבר עם אנשים שרוצים לעזור וקל מאוד להתחבר אליהם ולהכיר אותם, איך אומרים: 'לא פשוט להיות פשוט' זה בדיוק ההגדרה שלהם אנשים פשוטים שהם הכי טובים שיש".

 

מילה לסיכום שתרצה להגיד לקהל הקוראים

"עם ישראל חי. האחדות של עם ישראל בין אחד לשני זה מה שהופך אותנו לדבר בלתי מנוצח. שנזכה להמשיך להפיץ את האור בעולם ולקדש שם שמים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך