מעולם הפשע- למפקד הסיירת

זהו סיפורו הלא ייאמן של רס"ן איתן גדג', שהיה בדרך מהירה ובטוחה לתהום תחתית * מנער בעל תיקים פליליים קשים הצליח גדג' לעשות שינוי ענק בחייו עד שהפך למפקד בסיירת הנח"ל בתוך ג'נין השורצת מחבלים * כיום גדג' הוא קואוצ'ר מצליח ויועץ עסקי מחונן שמאז ה-7.10 עצר את כל עיסוקיו כדי להילחם בגבורה בעזה.

איתן גדג' (28) היה ילד שהסתבך בפלילים וסחר בסמים. בגיל 17 נעצר גדג' על סחר בסמים קשים וקיבל פטור מצה"ל שלא רצה לגייס אותו. גדג' החליט להתעקש ולשנות את חייו והרחיק עד למצפה רמון כדי לעשות מכינה קדם צבאית לנוער בסיכון, אותה סיים בהצלחה מרובה, מה שהביא למחיקת הרישומים הפליליים שלו וגיוסו לצה"ל. גדג' התגייס  לסיירת הנח"ל ויצא לקורס מ"כים אותו סיים בהצטיינות והפך למ"פ הסיירת אותה הוביל בג'נין במבצע שומר החומות. כנגד כל הסיכויים חזר איתן למוטב וניצח כל מה שעמד בדרכו הוביל אותו להיות מנטור אישי ועסקי והוא מייעץ לעשרות אנשים ועסקים על הדרך לנצח כל מכשול העומד בדרכם. פגשנו אותו לראיון מרתק בו סיפר לנו איך הצליח לעשות את המהפך וגם על הלחימה ההרואית שלו ושל חבריו ב-7.10

 

מה גרם לך כילד ממשפחה נורמטיבית להתגלגל לעולם הפשע?

"הייתי ילד מחונן שהרגיש שהוא לא ממצה את עצמו, מצאתי את עצמי מחפש את הריגושים והאדרנלין ומצאתי את זה בשכונה ברובע ו ומשם הדרך לפשע הייתה סלולה".

ומתי בעצם הגיע הסוויץ'?

"לקראת סוף מעצר הבית שלי בתיק הסחר בסמים, עשיתי חשבון נפש עם עצמי וקצינת המבחן נתנה לי שתי אופציות: או שאני ממשיך בפשע, נשאר בשכונה, מורשע בתיק ונכנס לכלא, או שאני הולך למכינה קדם צבאית ומנסה להשתלב בעולם הצבאי. בהתחלה מאוד התנגדתי, אבל כשישבתי עם עצמי לחשבון נפש הבנתי מה נכון לי והלכתי על זה".

איזה סיפור זכור לך במיוחד מהפיקוד על הסיירת?

"זה היה בג'נין, עשינו מארבים תוך כדי שאנחנו ממקמים צלפים על גגות כשהמטרה הייתה למשוך מבוקשים שיוצאים עם נשקים ולחסל אותם. אני והקשר שלי זיהינו שני חמושים וחיסלנו אותם, ואז התחילו לזרוק על הכוח שלנו מטענים כשאנחנו משיבים אש ומחסלים את כל המחבלים ב"ה. חוץ מזה מבצע שומר חומות היה רווי באירועים ובהיתקלויות עם מחבלים אותם חיסלנו תודה לאל".

איפה תפס אותך ה7.10?

"הייתי בבית, אחרי האזעקות בבוקר הלכתי כרגיל לבית הכנסת לשמחת תורה תוך כדי שהאזעקות ממשיכות. לא הבנתי את סדר הגודל של האירוע עדיין, סיימתי את התפילה והשכן שלי סיפר לי מה הולך במדינה, הדלקתי את הפלאפון וראיתי מלא שיחות שהקפיצו אותי לבית ליד. שמתי על עצמי מדים וציוד לחימה ותכננתי לנסוע לנתניה למקום המפגש".

עדיין לא הבנת מה הולך בדרום?

"בדרך התחלתי לראות סרטונים מהדרום והחלטתי לשנות כיוון לכיוון הדרום. תוך כדי מתברר לי שהיחידה שלי תפסה גזרה בעזה ויש לנו שם המון הרוגים בניהם המג"ד שלי והסמג"ד. הגעתי למושב בקרבת העיר נתיבות שם הקמנו חפ"ק ויצאנו משם בשני רנגלרים אני, מפקד בשם בריח ועוד שישה לוחמים, הגענו לצומת צאלים והתלבטנו ארוכות אם לנסוע דרך הציר המרכזי או דרך השטח של צאלים כשלבסוף קיבלנו החלטה לצאת דרך השטח כי הבנו שהציר שורץ מחבלים".

החלטה שבדיעבד הצילה את החיים שלכם.

"לגמרי, בדיעבד הבנו שכל מי שנסע על הציר כולל המח"ט שלנו נרצח, היה לנו שם נס. הגענו לכרם שלום שם ראינו מחבלים מתים על הרצפה ועוד כמה חיים שזזים, ישר נכנסנו למוצב, ראינו שם לוחמים סביב בטונדות מגינים על עצמם כשהם לא יודעים אם יש עדיין מחבלים במוצב או לא. קיבלנו החלטה לכבוש את כל המוצב מחדש ולטהר אותו. כבשנו אותו מחדש ומשם קפצנו לכל אירוע שהיה באיזור".

אז כמה זמן היית שם בעצם?

"כמעט שבועיים בכרם שלום וסופה כשיש כל הזמן הקפצות על מחבלים שנמצאים בשטח ואנחנו קופצים ומחסלים אותם. לאחר שבועיים שם קפצנו לבא"ח דרום להתאמן ומשם נכנסנו לעזה שם הייתי במשך 35 ימים כשאנחנו נלחמים ללא הרף ממחנה פליטים למשנהו, תוך כדי היתקלויות יומיומיות עם מחבלים שעושים לך מארבים, יורים עליך RPG וזורקים עליך מטענים".

אז מה בעצם אתה עושה ביום יום שלך?

"אני היום בכמה כובעים, אני מרצה בבתי ספר, מכינות, פנימיות כפרי נוער וכ"ו. עשיתי בשנתיים האחרונות מעל 400 הרצאות, יש לי גם תוכניות ליווי לנוער במוסדות, מה-7.10 עצרתי את כל ההרצאות והעיסוקים שלי כי אני נמצא בעזה עם היחידה. אני גם קואוצ'ר ויועץ עסקי מוסמך שמלווה אנשים להשיג תוצאות בחיים, אני מלווה המון עסקים ומייעץ להם איך להתגבר על כל מכשול ולהגיע להצלחה, בדיוק כמו שעשיתי מאז שהייתי ילד בעייתי ועד היום".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך