לא למדנו כלום \ אורלי עצבנית

אני מודה שחשבתי שמשהו ישתנה פה... שהעם הזה, יבין את כעסו של בורא עולם, את חרון אפו. כי אחרי שנה מלאה בשנאה תהומית... ואחרי ביזוי יום הכיפורים, היום החשוב בדת היהודית. הגיעה אלינו השבת השחורה, סיוט מתמשך שהופך להיות רק יותר רע. ואכן היו מחדלים שבהם עוד ידובר... ביום שאחרי, כשיבוא אותו מחר

אך כל יהודי, גם אם אין הוא מאמין גדול, חייב להבין שהעם הזה הוא במצב של להיות או לחדול. חשבתי לשמוע קולות של – חטאנו לפניך אלוקים, רחם עלינו, אך במקום זאת, את הארץ ממלא זדון ורוע, שיביא את סופנו.

יש אחד, יאיר גולן, כמה בזוי, כמה מביש, סגן הרמטכ"ל היה בעברו, האיש. היום פוליטיקאי רדוד, שמאלן, מלא שנאה, איש אומלל… קורא "בואו נצור על הכנסת ונדיח מהשלטון את המנוול". פשוט לא למדנו כלום, גם אחרי הדם שנשפך וזורם כנהר… הארץ הזאת מלאה אנשים נבזים, בזויים, ומלאי רוע בעיקר.

אז חשבתי שמאות החיילים שמקפחים את חייהם… הם שיעצרו את האנשים מלהוציא רפש מפיותיהם… ואני רואה שעולם כמנהגו נוהג, דבר לא משתנה, להיפך, הטירוף חוגג. גם דלי האמונה בינינו מכירים את סיפור עם ישראל במדבר… לאחר שיצא מעבדות לחירות, מחושך לאור, החטיא וחטא בעיקר.

עשרה חטאים קשים חטא העם בלכתו אחר משה בן עמרם. חטא המן, חטא העגל וחטא המרגלים שהיה הקשה מכולם. תמיד העם חטא, לא הכיר תודה, ואז בקש סליחה ביראה ופחד… אלוקים סלח וסלח, עד שנקעה נפשו ודור המדבר לא נכנס לארץ המובטחת.

"מנגד תיראה את הארץ ושמה לא תבוא" נאמר  למשה … לאחר שעבר עם ישראל כפוי הטובה, מסע מפרך וקשה. ואני רואה קווי דמיון, בין נתניהו, מנהיג אחד בדור… שחלק מהעם הזה, מתאמץ בכל כוחו להפוך את חייו לשחורים משחור.

אני רואה קווי דמיון בין האנשים החיים פה ובין דור המדבר… אנשים כפויי טובה, נהנתנים, שמעולם לא אמרו תודה על שום דבר. ויש בי הרגשה שעדיין בורא עולם לא מיצה אתנו את הדין… והוא ימשיך להכות בנו ובבנינו, עד שלגמרי נבין.

נבין שאין לנו ארץ אחרת, נבין שיש לנו אבא אחד בשמיים, בורא עולם. נעריך ונכבד את העובדה שהוא בחר בנו מבין כולם.

עם ישראל חי בע"ה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך