חומצה היאלורונית? מה זה?

כנראה שכבר נתקלתם במושג הזה, שהפך פופולרי במיוחד בשנים האחרונות ומציף תשדירי פרסומות, תוויות מוצרים ואת עולם הטיפוח באופן כללי. אז מהי אותה חומצה? כיצד היא מסייעת לעור הפנים שלנו? אלו 5 עובדות חשובות על חומצה היאלורונית
תמונה: PEXELS

מהי חומצה היאלורונית?

חומצה זו היא מרכיב טבעי בגוף שלנו, ואם נתאר אותה במילים נגיד שהיא חומר צלול ודביק כמו ג'ל שאחראי לשמירה על לחות העור. היא קריטית במיוחד באזור העיניים וברקמות החיבור בגוף ובעצם כ-50% מהחומצה ההיאלורונית מצויה בעור והיא אחת מהרכיבים החיוניים ביותר למראה עור פנים צעיר ובריא.

כיצד היא מסייעת להשיב את הלחות הטבעית לעור הפנים?

אחת הסיבות העיקריות לכך שחומצה היאלורונית משתלבת כל כך טוב בשגרת טיפוח העור שלנו, היא היכולת יוצאת הדופן שלה להחזיק מים. למולקולות HA יש את היכולת המדהימה להיקשר למולקולות מים, עובדה המאפשרת להן "לשמור" על הלחות בעור לזמן רב יותר. היתרון הגדול ביותר הוא התאמה לכל סוגי העור, בין היתר בשל העובדה שהוא אינו חוסם נקבוביות או גורם לתחושת שמנוניות. ניתן למצוא תכשירים בהתאמה גבוהה לכל סוגי העור המכילים חומצה היאלורונית גם כאן – galshemesh.co.il.

הקשר בין חומצה היאלורונית לעור צעיר

ככל שאנו מתבגרים, היכולת הטבעית של העור שלנו לייצר חומצה היאלורונית פוחתת. ומה התוצאה? יובש, קווים עדינים ושקועים בעור (שעם הזמן יהפכו לקמטים) ואובדן מוצקות וגמישות טבעית. קרם לחות עשיר בחומצה היאלורונית מסייע למשוך ולנעול את הלחות (אותה תכונה שהזכרנו ביכולת ההיקשרות למולקולות מים) ואנחנו זוכים למראה עור צעיר ובריא יותר. ניתן למצוא מגוון תכשירים המכילים חומצה היאלורונית במוצרי ביופור השונים, שיעניקו לחות ושלל יתרונות נוספים לעור הפנים.

5 עובדות חשובות על חומצה היאלורונית

מלבד התאמה גבוהה לכל סוגי העור ונגישות במגוון רחב של קרמים, סרומים, תופסים ועוד, גם העור שלכם יכול ליהנות מהיתרונות הבאים:

ייצור מוגבר של קולגן

מחקרים רבים הצביעו על כך שחומצה היאלורונית מסייעת לקדם ייצור קולגן התורם למוצקות וגמישות העור באופן טבעי.

הפחתת אדמומיות וגירוי בעור

חומצה היאלורונית מכילה תכונות אנטי דלקתיות שיכולות לסייע בהפחתת אדמומיות וגירוי בעור. עובדה זו הופכת תכשירים המכילים אותה לאידיאליים לבעלי עור רגיש. בעזרת הרגעת העור, החומצה מקדמת מראה עור עם גוון אחיד ובריא יותר.

הגנה על עור הפנים

מלבד היכולת לנעול את הלחות בעור, חומצה היאלורונית מספקת לחות אינטנסיבית שתורמת רבות להגנה הכללית על העור מפני מזיקים, זיהום אוויר, חיידקים ועוד.

שיפור מרקם העור

שימוש עקבי בחומצה היאלורונית מסייע בשיפור מרקם העור. זו בעצם תוצאה ישירה של הגברת הלחות, הגנה מתנאים מזיקים לעור וייצור הקולגן.

מרקם קל וספיגה מהירה בעור

כושר הספיגה של חומצה היאלורונית בעור גבוה במיוחד. להבדיל מקרם לחות עשיר המכביד על העור, תכונותיה של החומצה ההיאלורונית בשגרת הטיפוח מאפשר שימוש בתכשירים קלים יותר, השומרים על תחושה קלילה ונעימה לאורך היום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך