כ-550 אלף ש"ח פיצוי לטכנאי קירור מאשדוד שנפל מסולם

בית המשפט פסק פיצוי של כ-550 אלף שקלים לטכנאי קירור בן 40, תושב אשדוד שנפל מסולם בעת שעבד בפארק נמלי ישראל באשדוד ושבר את הקרסול

כך עולה מפסק דין של בית משפט השלום באשדוד בעקבות תביעה שהגיש הטכנאי באמצעות עורך דין  דותן לינדנברג, נגד מרין קונטיינרס קירור ו מסוף 207 בע"מ.

מהתביעה עולה כי הטכנאי נדרש לבדוק ולתקן לוח חשמל במכונת קירור של מכולה בגובה של כ- 5 מטרים שהיתה מונחת על גבי מכולה אחרת. הטכנאי עלה על סולם אלומיניום גבוה שהושען על אחת המכולות ולפתע, לאחר שהצליח לפתוח את לוח החשמל, החליק  ונפל ארצה מגובה של כ- 4 מטרים.

לאחר קרות התאונה מאבטחים במתחם הזעיקו אמבולנס שפינה את הטכנאי לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי קפלן ברחובות כשהוא סובל מכאבים בראש ובקרסול.  בבית החולים אובחן כי הטכנאי סובל משבר במפרק קרסול ימין ובעצמות כף רגלו, שהושמה במגף גבס. כחצי שנה אחר כך נאלץ לעבור בביה"ח ניתוח לצורך קיבוע והחדרת שתל באחת מעצמות כף רגלו.  המוסד לביטוח לאומי קבע כי הוא סובל מנכות קבועה בשיעור של 15 אחוזים בשל התאונה.

בא כוחו עורך דין דותן לינדנברג המתמחה בתאונות עבודה ונזקי גוף, טען בתביעה כי מעסיקיו התרשלו בכך שבין היתר לא דאגו לספק לו סולם תקני ובטיחותי ולא דאגו כי העבודה בגובה תבוצע באמצעות מנוף או אמצעי הרמה בטיחותי. בנוסף נטען כי התרשלו כשלא דאגו לקשור את הטכנאי ברתמת בטיחות ולא ציוותו לו עובד נוסף שיאבטח את הטכנאי והסולם.

הטכנאי שרופא תעסוקתי קבע כי לא יוכל לעבוד יותר כטכנאי קירור, ביקש כי בית המשפט יפסוק לו פיצוי משמעותי עבור הפסדי שכר לעבר ולעתיד, עזרת צד ג', כאב וסבל,נסיעות והוצאות רפואיות. הנתבעת טענה באמצעות באי כוח המבטחת שלה כי אין לה כל אחריות וכי יש לדחות את התביעה ואין לשלם פיצוי.

לאחר משא ומתן ממושך בין הצדדים, הם הגיעו להסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין ולפיו, הטכנאי יזכה לפיצוי בסך 400 אלף שקלים ממעסיקו הישיר – חברת מרין קונטיינרס קירור, זאת בנוסף לתגמולים שקיבל מהביטוח הלאומי בסך כ-150 אלף שקלים נוספים. וסה"כ הפיצוי שקיבל ויקבל עומד על סך של כ-550,000 ש"ח.

עו"ד דותן לינדנברג צילום שירן ולק

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך