מה גרם ל- 500 לוחמי גבעתי להגיע השבוע מרצועת עזה לאשדוד?

חיילי סדיר ומילואים מגדוד 9217 של חטיבת גבעתי ביחד עם פצועים מאותו הגדוד ששהו בבתי החולים באזור, הגיעו ביום שני האחרון לערב מיוחד שאורגן להם באולמי בלו קאסל באשדוד אחרי 42 ימי לחימה רצופים ברצועת עזה * מי שפעל על מנת להוציא את הערב הזה לפועל מתחילתו ועד סופו הוא עו"ד אלי נכט, סגן ראש העיר אשדוד * נכט אסף תרומות רבות מתושבי העיר שביקשו להישאר בעילום שם, הרים ללוחמי גבעתי ערב מפואר עם ארוחה מיוחדת, פינוקים רבים והופעה של הפרויקט של רביבו שהקפיצו את הלוחמים, רגע לפני שהם חוזרים להילחם עבור כולנו ועבור מדינת ישראל

ימים קשים עוברים על עם ישראל שצופה מהצד במתרחש בתוך רצועת עזה וליבו נצבט על כל לוחם שנהרג, חיילי צבא ההגנה של ישראל מכל חטיבה ומכל גדוד נחשבים בעיני העם לדבר היקר ביותר שיש למדינתנו, וכל אחד מהם שנהרג על קידוש השם בשעת מלחמה הוא אבדה גדולה עבורנו, ואנו בוכים עליו כאילו הוא אח שלנו ואנו מכירים אותו משכבר הימים.

בתוך כל הצער הזה אנו יודעים כי הם נשלחו למטרת שליחות חשובה מאין כמוה, והיא להגן בחירוף נפש על אדמתנו היחידה, מפני האויב המר שמבקש להשמיד אותנו מהגדול ועד הקטן. לכן תפקידנו בימים אלה הוא להישאר מאוחדים, לעודד את העם ולהראות לחיילנו שאנו כאן מחזיקים להם אצבעות – העיקר שיחזרו עם ניצחון לביתם, וכמובן בריאים ושלמים.

יש אנשים טובים במדינת ישראל שהם לא מסתפקים במצג האחדות על מנת לחזק את רוח הלחימה, ולעודד את חיילנו לנצח בקרב. אלה עושים הרבה מעבר, ומנסים ככל שביכולתם לשמח חיילים כדי שאלה ינצחו בקרב וימשיכו להביא גאווה לעם ישראל. אחד מהאנשים האלה הוא עו"ד אלי נכט שבמשך חודשים ארוכים עושה כל שביכולתו על מנת לשמח ולעודד חיילים מכל בסיסי הארץ.

הכנס המיוחד

ביוזמתו של עו״ד אלי נכט, אורגן ביום שני האחרון ערב הוקרה והפוגה מיוחד, עבור מפקדי וחיילי גדוד 9217 של חטיבת גבעתי. אל הערב המיוחד הגיעו מעל 500 חיילים וקצינים, בסדיר ובמילואים, שמשרתים בימים אלה ברצועת עזה. ביניהם גם כאלה שנפצעו בקרבות ובימים אלה הם מטופלים בבתי החולים באזור.

החיילים נהנו מערב עשיר במיוחד מלא בפינוקים, מנות מכובדות ושתיה משובחת שנתרמו על ידי מספר תורמים תושבי אשדוד והסביבה, שהעדיפו להישאר בעילום שם. החיילים המופתעים  שרו, רקדו והתרגשו ביחד עם שלישיית הזמרים מהפרויקט של רביבו שהגיעו במיוחד על מנת לשמח את החיילים היקרים.

גדוד 9217 של חטיבת גבעתי שהה במשך 42 יום בתוך רצועת עזה, ועסק ימים ולילות בלחימה, בדגש על ריסוק מוחלט של גדודי המחבלים מבית חאנון, פעולה שנעשתה בהצלחה רבה. במהלך האירוע התקיים טקס מיוחד להענקת מגני הוקרה למצטייני הגדוד, במהלך הטקס הועלה על קו הטלפון המ״פ של אחת הפלוגות בגדוד יצחק שוורץ, שנפצע בקרב בזמן שהותם ברצועת עזה, ובימים אלה הוא מאושפז בבית החולים תל השומר, מחלים מניתוח אותו עבר לאחרונה.

הפעילות שהביאה את החיילים לאשדוד

על מנת להבין כיצד הגיעו חיילי גבעתי לעיר אשדוד, ביקשנו מעו"ד אלי נכט לפרט לנו על השתלשלות העניינים "במהלך תקופת הבחירות הקמתי מטה שעם פרוץ המלחמה הפך לחמ"ל מלחמה ממנו יוצאים כל יום כמויות של מזון וציוד עבור לוחמי צה"ל לבסיסים רבים ברחבי הארץ, במהלך החלוקה הרבה שביצענו בשגרת המלחמה הגענו גם לגדוד הזה – גדוד 9217 של חטיבת גבעתי, שתרמנו לו מאה וחמישים מזרונים לטובת החיילים".

אלי נכט הוסיף ואמר "העזרה של החמ"ל לגדוד יחד עם צירוף מקרים של אשדודים כמו אירמה צור שהלכו לבקר את אחד המ"פ של הגדוד יצחק שוורץ, שהיה מאושפז בבית החולים, באותו המפגש היו גם פעילים מהמטה שלי, ואז יצחק ביקש מאתנו אם אפשר לעשות טובה ולארגן לגדוד שלו שבמשך 42 ימים לא יצא מרצועת עזה וספג אבדות קשות, ערב גיבוש מיוחד. הבקשה שלו הייתה שהם לא יצאו מהשדה קרב ישירות לבית שלהם, אלא יחוו אירוע מרגש, הפגתי ומשמח ורק לאחר מכן ילכו למשפחותיהם".

תושבת העיר המוכרת אירמה צור ניסתה לקחת את המשימה הזו ולגייס תרומות על מנת להרים את הערב גיבוש המיוחל אך הדבר לא כל כך צלח והיא נקלעה לקושי, בגדוד 9217 המליצו לה להיעזר בסגן ראש העיר אלי נכט אותו הם כבר מכירים מתרומות רבות במהלך הלחימה וכך היה. "אירמה אכן פנתה אלי וזה היה ביום חמישי לפני שבוע, כאשר ביום ראשון הם היו אמורים לצאת מעזה – חצי שעה לאחר מכן הצלחתי לגייס 70 אלף שקלים לטובת העניין הזה. אם לדלג על שישי שבת, אפשר לומר שהצלחנו להרים אירוע ליותר מ- 500 איש תוך יום וחצי".

אלי נכט מוסיף ואומר "כל מי שביקשתי וכל מי שפניתי אליו, כולם בחפץ לב תרמו. כל שיחה נמשכה 30 שניות ואחריה התקבלה העזרה עבור חיילנו היקרים, חלק מהתורמים הם אשדודים שכולם מכירים. כמו כן גם ספקים אחרים, כמו צלמי וידאו, מגנטים, השפים שעשו מתוקים, כולם כולל כולם התבקשו לעשות את זה בתרומה וכולם נתנו יד. היה ערב מרגש ביותר ואני כל כך שמח שיצא לי להוציא אותו לפועל".

לסיום הוא הוסיף "במהלך הערב חולקו מגני הוקרה למצטייני הגדוד, המג"ד של הגדוד היה נוכח לאורך כל האירוע, הצלחתי לגייס את הפרויקט של רביבו שהגיעו לשמח את החיילים, ואני מודה לכולם כל מי שנרתם לסייע, היה עוצמתי ומרגש והתודה היא לכם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך