העוגה ששימחה ילד שחגג בר מצווה לאחר שסבו נרצח בטבח ב-7.10

אנשי "צעצוע של סיפור", שמשמחים ילדים, לא נתקלו בסיפור עצוב/שמח כל כך * שליו, תושב שדרות שרד את הטבח הנוראי ב-7.10, אבל סבו לא * יום לאחר שהמשפחה קמה משבעה, שליו חגג בר מצווה * סיון לביא, אחת ממתנדבות של "צעצוע של חיוך", המתמחה באפיית עוגות, הכינה לו עוגת בר מצווה שגרמה לו לחייך * וגם איך עזרו המתנדבים לילד להתחבר לזום... אגב מנהל העמותה, אביעד לוי, ממשיך לפעול מהמילואים שלו בשכם

הימים האלה הם ימים קשים לכולנו, בוודאי לאלו שהיו מעורבים באופן אישי באירועים הקשים בטבח ב-7.10, זהו סיפורו של שליו בן ה-13, שחגג בר מצווה סמוך לאסון, שפגע גם במשפחתו, ואנשי עמותת "צעצוע של חיוך", גרמו לו לשמוח, ולו לרגע.

אל אנשי עמותת צעצוע של חיוך בקשה הגיעה בקשה מיוחדת לעוגה. בקשה שאי אפשר היה לסרב לה. הנער שליו, תושב שדרות, שרד את התופת של היום הארור, אבל לא כולם במשפחתו שרדו, סבו נרצח על ידי המחבלים. המשפחה קמה מהשבעה ויום אח"כ, אנשים טובים הכינו לשליו חגיגת בר מצווה, כמה אפשר לחגוג בה. עוגה הייתה חסרה, אבל בדיוק בשביל זה יש את אנשי "צעצוע של חיוך", שפועלים באשדוד. הוכנה לו עוגה כל כך מיוחדת שיזכור אותה לכל חייו.

מי שהכינה את העוגה היא סיון לביא, אחת המתנדבות של העמותה שמתמחה באפיית עוגות כאלה, סיון מתארת בהתרגשות: "אחד המתנדבים שלנו שמע (וקישור אותי בהקשר של העוגה) על ילד שפונה למלון בבת ים וחוגג בר מצווה. הילד במקור משדרות ויום לפני שהתקיימה החגיגה, הם קמו משבעה על סבא שלו שנרצח ב7.10. המשפחה הייתה במשבר מאוד קשה והם החליטו לא לוותר על האירוע. האירוע היה בתוך הבית מלון שפונו אליו. אני עשיתי את זה באהבה"

בעמותה אמרו: "העוגה לא רק מסמלת את הרצון שלנו לעזור לילדים בדרום בזמן הזה, אלא גם מסמלת המשכיות ותקווה. צעצוע של חיוך, בזכות העוגה המדהימה של המתנדבת שלנו סיון, יצרה עוד חיוך מאוזן לאוזן. תודה לסיון המתנדבת התותחית שלנו".

אבל זה היה רק מקרה אחד. ב"צעצוע של חיוך" לא עוצרים בכל הקשור לחיוך של ילדים. הסתבר כי  הייתה מי שהעלתה פוסט על ילד בכיתה ה' שאין לו מחשב או טלפון נייד והוא מנותק מהחברים שלו בבית הספר. כידוע כעת הלימודים מתנהלים בזום ומחשב נייד הוא קריטי.

אותה אישה כתבה על מה שקרה מרגע זה: "ההורים של הילד עובדים בשתי עבודות בכדי להחזיק את הבית, והילד הגיבור הזה נשאר בבית לבד עם אחותו. אתם מתארים לעצמכם כמה זה קשה בימי מלחמה. מיד אחרי שהעליתי את הפוסט פנו אלי שני אנשים מדהימים: נופר ואביעד לוי. ואביעד תוך כדי שהוא בשטח מגויס עם צו 8 (נמצא בשכם) שלח אלי עוד מלאך בשם שחר עם מחשב בשביל הילד. הכל הלך כל כך מהר ואני כל כך מודה להם שבזכותו ילד מחייך עם מחשב ויכול לשמור על קשר עם החברים שלו".

למעוניינים לתרום או להתנדב: "צעצוע של חיוך" בפייסבוק. אביעד לוי:  053-8888814. אורטל אוסקר: 054-7292766.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך