מסעות ההסברה של אלי נכט ברחבי העולם

סגן ראש העיר אלי נכט חרש חצי עולם בשבועיים האחרונים במסע הסברה למען ישראל * המסע הוא שיתוף פעולה עם משרד החוץ שהנחה אותו לאן לנסוע ועם מי להיפגש * נכט נפגש עם שגרירים, התראיין במספר ערוצי טלוויזיה שונים ובעיקר הסביר את ישראל מסביב לעולם

בעוד הרבה פוליטיקאים מתמקדים בעשיה בארץ, בחר סגן ראש העיר אלי נכט להגדיל ראש ולייצג את ישראל בחו"ל. בזכות הקשרים והאנגלית המצוינת שלו, פנה נכט למספר מכרים במשרד החוץ ואלה הפנו וקישרו אותו למספר שגרירים בעולם. נכט גייס כסף למסע וטס על חשבונו לשבועיים בהן הסביר את ישראל מסביב לעולם. את המסע החל נכט במילאנו בירת איטליה, שם היה באירוע ציון חודש לחטיפת החטופים ביחד עם השגרירות בבית הכנסת הגדול במילאנו, לאחר מכן התראיין נכט בערוץ איטלקי ובו הסביר וסיפר על הזווית הישראלית לטבח הנורא ב-7.10.

"בבוקר אני עוזב את איטליה, בדרכי לזאגרב, בירת קרואטיה. אני רוצה להודות לשגרירות ישראל באיטליה ובמיוחד לסגן השגריר ליאור קינן על האירוח והסיוע לעמוד במשימות שהצבנו לעצמנו. בקרואטיה מארח אותי שגריר ישראל גרי קורן, אשר הכין כבר תוכנית מלאה בפגישות עם פוליטיקאים, אירועים עם הקהילות היהודיות (מסתבר שיש 3 קהילות), ראיונות לעיתונאים ולטלוויזיה. חשוב מאוד שאירופה תשמע אותנו מכלי ראשון, על הזוועות שחמאס ושות׳ עשו לאוכלוסייה האזרחית בישראל, וכי האלימות שלהם אומנם מתחילה במזרח התיכון, אבל לא תיעצר שם. אם לא נעצור אותם ביחד בישראל, בחצר האחורית של אירופה קרוב היום והם יגיעו לסלון הפריזאי, האיטלקי, הבלקני, לכולם!" אמר נכט לעיתון 'המגזין'.

מה עשית בקרואטיה?

"כחלק מהביקור שלי בקרואטיה, במסגרת שליחותי קיימתי מספר פגישות עם שגריר ישראל בקרואטיה, מר גרי קורן ונציגי הקהילה היהודית בזאגרב. בקרואטיה מתגוררים כמה אלפי יהודים בודדים, ולנו חשוב נוסף למשימת ההסברה אותה אני מקיים בכלי התקשורת באירופה, גם שמירה וטיפוח הקשר עם הקהילה היהודית ושימור היחסים עם ישראל. היה לי הכבוד להיפגש עם ד״ר דרגאן פרימורץ, מי שמשמש היום כיועץ לראש ממשלת קרואטיה ובעבר שימש כשר החינוך, הספורט והמדע של קרואטיה. מדובר באחד הפוליטיקאים האהודים בקרואטיה. שוחחנו רבות על הסכסוך הישראלי פלסטיני  וחשיבות חיזוק הקשרים בין ישראל לקרואטיה. מצאתי אוזן קשבת, הבנה צלולה לגבי המצב הפוליטי המצוי והרצוי כאן במזרח התיכון, ומוכנות להרבה שיתוף פעולה, בתחומי החינוך והמדע. הזמנתי את ד״ר דרגאן פרימורנץ לישראל ולאשדוד בפרט, והוא הבטיח כי ייעשה מאמץ להגיע כבר בחודשים הקרובים. אני שמח על הזדמנות שיש לנו לרכוש חברים טובים ושגרירים טובים למען מדינת ישראל".

"לאחר מכן נפגשתי פגישת היכרות ובחינת שיתופי פעולה עם מרקו פיליפוביץ׳, ראש עיריית רייקה, העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, עיר הנמל הגדולה במדינה שיוצאת לים האדריאטי. שוחחנו באופן נרחב על המצב בישראל, תוך שהוא מגלה בקיאות בנושא הודיתי על התמיכה של קרואטיה בישראל בהצבעה האחרונה באונסק״ו. בתחילת השנה הבאה יתחילו לטוס טיסות ישירות לאי קירק, שנמצא 15-20 דק מרייקה ויוכלו להוות תחליף הולם לטורקיה, שאני מקווה אף ישראלי לא ייסע לשם יותר".

לאחר מכן התראיין נכט לערוצי הטלוויזיה הגדולים ביותר בקרואטיה ובבלקן "הופעתי בתוכנית בוקר בערוץ N1, שמשודרת בכל מדינות הבלקן, והיא חלק מרשת CNN העולמית. הייתה לי הזדמנות נוספת להעלות את נושא החטופים על סדר היום, ולהסביר כי הצבא שלנו הוא המוסרי ביותר בעולם ועושה ככל יכולתו למזער את הפגיעה בבלתי מעורבים, ויחד עם זאת יש ביכולתו לנקות את הרצועה מהטרור החמאסי, ובכך לסייע לעזתים עצמם. לגבי השאלה איך ייראה היום אחרי, חזרתי והסברתי את עמדתי. מדינות ערב שכל כך ״דואגות״ לאחיהם העזתים, חייבות לקלוט את כל פליטי המלחמה בתמורה להטבות, כספים או ערובות אחרות שהעולם יהיה חייב לספק. אין מקום לחמאסטן בתוך ישראל וגם לעזתים אין רצון להמשיך לחיות חיי אומללות תחת שלטון נאצי של החמאס. הקהילה הבינלאומית והאומות הערביות בראשם צריכות לדאוג לשכן את העזתים במקום בו יוכלו לחיות ברווחה חיים נורמליים".

נכט לא עצר שם והמשיך לפגישות בסרביה, כשהוא כמעט ללא שינה. "נפגשתי עם חברי פרלמנט של אגודת ידידות סרביה-ישראל, בראשות חבר הפרלמנט מילוואן דראצ׳ון. פגישה חשובה על פיתוח הקשרים בין ישראל לסרביה וכמובן על המצב בישראל. הראתי לחברי הפרלמנט את תמונות החטופים ושמחתי על ההבנה העמוקה שהם הביעו בנעשה במזרח התיכון בכלל ובישראל בפרט. ראיתי איך חברות הפרלמנט התרגשו ולקחו את הסיפורים באופן אישי. אנו חייבים לחזק קשרים וחברויות עם כל מדינה וכל מקבלי החלטות באשר הם". בימים הקרובים יחזור נכט לישראל לאחר שבועיים מטלטלים בסרביה ראה נכט גם ביחד עם חברי הפרלמנט את סרטון הזוועות שביצע חמאס והזדעזע ביחד איתם מהאכזריות הבלתי נתפסת "הסרטון גרם להם להבין לעומק איזה רוצחים שפלים עומדים מולנו" סיכם נכט.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך