לעולם לא… \ אורלי עצבנית

לעם היהודי, מה לעשות, יש זיכרון קצר… הישראלי הממוצע שוכח מאוד מהר, וחוזר לנכר… בשנים האחרונות הפכה איסטנבול לבית השני של הישראלים… כמעט ואין ישראלי (חוץ ממני ועוד בודדים) שלא ביקר במדינת המוסלמים…

לפני כמה עשורים ביקרתי בכמה ערים טורקיות, וכבר אז הבנתי שהטורקים האלה אוהבים את המעות, כבר אז נשבעתי שבמדינה מוסלמית כף רגלי לא תדרך… שונאים הרי יש גם בארץ שלי, בל נשכח.

והנה בשנים האחרונות, איסטנבול פתחה שעריה בפני התייר הישראלי "האהוב"… קניות בזול, טיפולי שיניים, ניתוחים פלסטיים, הכל מהכל, מה זה חשוב…

אותי מעולם לא הלהיבו הקניות, הנעליים, הבגדים שהביאו ישראלים משם… יש לי את SHEIN ודבר לא משתווה בעיני מולם… גם טיפולי השיניים די הפחידו אותי. לא הבנתי איך אפשר במדינה מוסלמית לעשות טיפול בריאותי… ונכון שאיסטנבול היא מעצמה כמעט בכל תחום אפשרי, אבל אני האמנתי ששם חפצים בכספי ולא ביקרי.

אני מודה שיש בי חלק שמכור לסדרות טורקיות לדוגמה… אבל היום יותר מתמיד אני מבינה, שכמעט כל טורקי הוא שונא יהודים בנשמה.

אבל לא רק טורקיה, כמעט כל העולם… לא מחבב יהודים, וחושב שבנו האשם. האנטישמיות לבשה בגדים חדשים ודי מפחידים, שינאה חולנית ומבעיתה ליהודים.

עכשיו יותר מתמיד אין לנו ארץ אחרת… גם אם האדמה הזאת רוב הזמן בוערת. כאן זה הבית, זו השפה, זה הגורל המשותף לטוב ולרע, במיוחד אחרי שפשעו וטבחו בנו בשבת השחורה.

דבר אחד ברור לי ממרום גילי המופלג… אין כמו הארץ הזאת, גם אם העם שסוע ומפולג, כאן יגדלו ילדי ונכדי ולא בשום מקום אחר… על הארץ הזאת, הרוויה בדם בניה, לא נוותר.

אני גם החלטתי, כשנחזור לשגרה אמיתית… שזה יקרה כנראה מתישהו בעתיד, כשיתעורר בי החשק לטייל בארצות אחרות… רק יוון עולה לי במחשבות. אתונה אותה אהבתי מאז ומתמיד, היא העיר היחידה שאולי אבקר בה בעתיד. ללונדון, פריז, ואחרות… אני אומרת שלום ולא להתראות.

גם אם תוצע לי חופשה במתנה, יפה וקסומה, אני לא רואה את עצמי בארצות בהן האנטישמיות הפכה לנורמה.

שיהיה סופ"ש רגוע במיוחד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך