פרשת השבוע \ חיי שרה

דברי התורה יהיו להצלחת ושמירת חיילנו היקרים וכל כוחות הביטחון ששערה משערות ראשם לא תיפול חלילה. לרפואת הפצועים והחטופים שיחזרו לביתם שלמים בנפשם וגופם במהרה. ולע"נ הנרצחים היקרים על קדושת ארץ ישראל יהי זכרם ברוך.
ספר תורה בבית הכנסת הגדול בעיר אשדוד

"צדיקים במיתתן קרואים חיים" בעולם בו אנחנו חיים, עובדים, אוכלים וישנים וכו' נקרא עולם החומר, הגשמי. עולם שבאמצעותו ודרכו מגיעים לחיי העולם הבא כל אחד ואחת לפי איך שהתנהג והטיב עם הזולת והמעשים וההתמודדויות שיש לנו בעולם הזה. לאחר שמסיימים את תיקוננו בעולם עם הניסיונות והקשיים באים עם אותם מעשים אל חיי העולם הבא, ולפי איך שהתנהגנו בעולם הזה, כך השכר לעולם הבא. לכן אף שהתורה באה לספר לנו על פטירתה של שרה, התורה נוקטת במילה "חיי שרה" ולא מותה כי דווקא אחרי הפטירה אלו החיים האמתיים.

אברהם ושרה זוכים לבן אחרי שכבר הזקינו מאוד שמחה גדולה ועצומה. מכל העולם באו לחזות את הנס איך זוג קשישים הצליח להביא ילד לעולם. אנשים לא האמינו וביקשו לראות איך היא מאכילה את בנה וכדי להוכיח את הנס הייתה מניקה גם תינוקות אחרים, שנאמר "מי מלל לאברהם הניקה בנים שרה" נעשה קידוש ה' גדול בעולם. בתום כל החגיגות אברהם מודיע לשרה שהוא לוקח את בנה הקטן יצחק וכך מתגלגל סיפור עקידת יצחק. אברהם אבינו ע"ה עובר את הניסיון האחרון מתוך העשרה. השטן שראה שאברהם אבינו מנצח אותו בצורה מוחצת וכואבת, שאפילו השטן לא חשב שיש אדם שמוכן ככה להקריב את עצמו בשביל הבורא בלי לשאול שאלות. הוא מנסה לנצח בדרך אחרת. ידוע שאם אדם עשה מצווה ואחר כך מצטער, מפסיד חלק ניכר מהמצווה. לדוגמא, נתת צדקה לאדם שראית בדרך ואחר כך כעסת כי בדיוק את החמישה שקלים היית צריך לעגלה בסופר.. אז יש לך שכר אבל הפסדת חלק ניכר ממנו. השטן שיצא בבושת פנים מהעקידה הלך לשרה וסיפר לה שיצחק בנה נרצח על ידי אברהם, שקר כואב ששרה שומעת ונפשה לא עומדת בצער, שמחמל נפשה "נרצח" ועוד על ידי בעלה.. באותו הרגע פרחה נשמתה. אברהם שחוזר מהעקידה לא מודע "להפתעה" הכואבת שהכין לו יצר הרע ולכן כאשר שומע אברהם מה שקרה קודם, מספיד את שרה ורק אחר כך בוכה. בתורה האות כ' כתובה בקטן "לבכותה" לרמז לך שבכה מעט להראות שאינני מצטער וכועס על העקידה. אשרינו שאלה אבותינו!

בהפטרה אנחנו קוראים "והמלך דוד זקן ויכסוהו בבגדים ולא יחם לו", רואים את הגדולה של אבותינו דוד המלך עם כל צדקותו כאשר הוא חושב על יום המיתה, חושש אולי שלא עשה מספיק מצוות וחסדים "ויכסוהו בבגדים ולא ייחם לו", הכוונה שהחלו לספר לפניו מצוות רבות שעשה שהם נקראים מלבושים (בגדים) לעולם הבא אך עדיין חשש שלא עשה מספיק. ולכן עבדיו מייעצים שיעמידו אותו בניסיון קשה מאוד, שיביאו לפניו אישה הכי יפה בארץ שתשרת את המלך וכך יהיה בניסיון תמידי. כך גם מתקשרת ההפטרה לפרשת השבוע עניין הניסיונות. ואכן דוד המלך מסכים איתם ועמד בניסיון בגדולה עצומה עד כדי כך שהגמרא בסנהדרין מספרת שהייתה מבקשת ומתחננת מהמלך שיתחתן איתה ולא היה מוכן אפילו לשמוע.

יהי רצון שזכות האבות הקדושים והאימהות הקדושות יעמדו לנו ולכל ישראל לשמירה והגנה ובייחוד על חיילנו היקרים המחרפים את נפשם בהגנה על ארצנו הקדושה.

עם ישראל חי

שבת שלום ומבורך

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך