"השחקנים מבינים יותר מאי פעם, שזו זכות עבורנו לעלות ולשחק בשם מדינת ישראל"

אלון חזן, מאמן נבחרת ישראל, מנסה לנהל בימים קשים אלו של לחימה, שגרה עם הנבחרת. לחזן והשחקנים מחכים שני משחקים מכריעים במוקדמות יורו 2024, מול שוויץ ורומניה, אותם יערכו בחוץ. חזן בראיון לעיתון "המגזין אשדוד" לא מחפש תירוצים, ההפך הוא מדבר על הגאווה והחשיבות לייצג בזמן הזה את ישראל, כמו גם על החזרה של ערן זהבי, על "שגרת" המטחים על אשדוד, בה הוא חי, ויש לו מסר מאחד לאומה: " אנו רואים היום את הפנים היפות של העם. צריכים להיות יותר סבלנים ורחמנים כלפי עצמנו, ולא לאויבים, ולהבין שעם ישראל חי וקיים לעד, אבל ביחד!!!".
חזן: "זהבי הבין שהדרך בעם היא אחדות. הוא שם את כל הדברים בצד".

תמיד היינו ליד כנבחרת. תמיד היה חסר לנו "הגרוש" ללירה, או הכדור ברשת, בכדי להגיע לטורניר גדול בכדורגל. עשינו את זה פעם אחת ב-1970 במונדיאל במקסיקו. הפעם, אחרי שני רבות, זה היה נראה קרוב. נבחרת ישראל נמצאת בנקודה מצוינת להעפיל ליורו 2024. אבל אז הגיעה המלחמה, והנבחרת תקיים את משחקיה הביתיים המכריעים מול שווייץ (15.11) ורומניה (18.11) במסגרת מוקדמות יורו 2024, בהונגריה. אלון חזן מאמן הנבחרת מסביר בראיון שאין טעם לתירוצים, וההפך, המוטיבציה לייצג את ישראל, להצליח ולתת נחת לעם ישראל, היא מהגבוהות שהיו אי פעם.

קודם כל מה שלומך אלון בימים אלה?

"שלומי כמו כל עם ישראל. מתוח דואג ומתפלל כל היום לשלום המדינה, החיילים והחטופים שיחזרו בשלום. יחד עם זאת צריך למצוא את הדרך לאפס את עצמי, להתרכז בכדורגל, בהכנה לקראת משחקי הנבחרת בעוד שבועיים בעזרת השם"

אתה אשדודי ועובר מטחי טילים כל יום כמעט.

"אני אשדוד שלצערי כבר חי בסוג של שגרת לחימה כמו כל תושבי הדרום. הסבבים שעברנו בעשורים האחרונים כבר הרגילו אונו להתנהגויות מסוימות שתופסות מקום בימים כאלו. זהירות לצד שגרה".

הנבחרת עשתה סרטון מדהים ומרגש להחזרת השבויים, למען הילדים החטופים בעזה, שבהו הם עלו למשחק ללא ילדים שמלווים אותם. אילו תגובות קיבלת?

"הנבחרת וההתאחדות, כמו עוד הרבה אנשים מדהימים בעם שלנו, נרתמים בכל דרך לסייע לכל דבר, לחיילים לפצועים, לחטופים. הסרטון הזה הצליח לחבר בין הנבחרת לבין נושא הילדים החטופים בצורה מדהימה, מרגשת ונוגעת בכל לב"

הסרטון המצמרר של הנבחרת ללא הילדים, למען הילדים החטופים בעזה.

יש לכם עכשיו שני משחקים קרובים מול שוויץ ורומניה ואתם ותשחקו אותם בחוץ, בהונגריה. כיצד זה ישפיע על הנבחרת?

"יש לנו ארבעה משחקים בעשרה ימים. זו משימה קשה במיוחד, בוודאי כשאיבדנו את הביתיות מול שוויץ ורומניה. אבל קושי לא נמצא בלקסיקון של עם ישראל בימים אלו. נצא למשחקים האלה ונעשה הכל בכדי לשמח את המדינה ואת העם שלנו"

מניח שהשחקנים וכל הצוות מבינים עד כמה ניצחון יעלה כאן את המורל הלאומי.

"השחקנים מבינים, ובימים אלו הם מבינים יותר מאי פעם, שזו זכות עבורנו לעלות ולשחק בשם מדינת ישראל בכל מקום ומול כל יריב".

ההחלטה להחזיר את ערן זהבי היא לטובת המורל הלאומי. איך זה ישפיע לדעתך?

"זהבי הבין שהדרך בעם היא אחדות. הוא שם את כל הדברים בצד. מבחינתנו כמו שאמרנו כולם שווים".

מה אתה מאחל למדינה?

"מאחל למדינה בראש ובראשונה להמשיך להיות מאוחדים. אנו רואים היום את הפנים היפות של העם, העזרה והערבות ההדדית. צריכים להיות יןתר סבלנים ורחמנים כלפי עצמנו ולא לאויבים, ולהבין שעם ישראל חי וקיים לעד, אבל ביחד!!!"

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך