העבריינים שתורמים לחיילים בזמן המלחמה

מה המשותף לראש ארגון הפשיעה שלום דומרני, לאחים לביא מרחובות ועבריינים בכירים מהצפון? כולם נטשו ולו במעט את העיסוק בפשיעה והתגייסו לתרום למען חיילי צה"ל הנמצאים בחזית במלחמה על הבית מול ארגון הטרור חמאס * האם זה יעזור להם ללגיטימיות הציבורית? ברשת כבר מהללים

על הארכי פושע הגדול ביותר שידע העולם ומן הסתם גם המוכר ביותר, פבלו אמיליו אסקובר גביריה אמרו שתושבי עירו מדיין, ראו בו מעין רובין הוד שלוקח מהחזקים ומחלק לחלשים ולכן אהבו אותו מאוד. מיותר לציין שאסקובר היה רחוק מאוד מרובין הוד וידיו היו מגואלות בדם של עשרות ומאות אנשים, אולם חלוקת המזון והמתנות שהיה מחלק שהיה מחלק מעת לעת לתושביה העניים של מדיין הכניסה אותו לתודעה שלהם "כאדם טוב" למרות היותו רוצח שפל וחסר רחמים. ולמה נזכרנו לנו לספר לך פתאום על מעלליו של אסקובר לפני עשרות שנים? מהסיבה הפשוטה שהמון עבריינים מאזורינו החליטו לחקות את אסקובר ובזמן האחרון החלו לתרום לחיילי צה"ל ציוד, סיגריות ואפילו אפודים קרמיים. הלהט הזה של העבריינים לתרום בהחלט מבורך אולם כעת נראה שהם מתחרים בניהם מי יתרום יותר לחיילי צה"ל דבר שמביא להם בנוסף למצווה אהדה ציבורית גדולה.

אחד העבריינים שסרטונים שלו מגיע לשטחי כינוס עם ארגזים של ציוד ואוכל הוא ראש ארגון הפשיעה שלום דומרני, דומרני חילק לחיילי צה"ל בין היתר קופסאות של סיגריות אלקטרוניות, וברשת טוענים כי אנשיו אפילו העבירו לידיהם אפודים קרמיים וציוד נוסף מכלי הרכב שלו ושל אנשיו. דומרני נראה מאושר מהתרומה, כשהוא מתחבק עם החיילים וגם מנשק אותם. הוא יצא למבצע העלאת המורל שלו דווקא כעת, לאחר שהתגבר בימים אלו על אבלו הטרי בעקבות מות אמו ז"ל, ועל אף העובדה שלאחרונה הוא מתעסק בעיקר בטיפול בבריאות של בנו מאשר בדברים אחרים.

לפי דבריו של דומרני, הוא "מצטער שהוא לא הביא יותר", ונראה שזה לא יהיה הסיבוב האחרון שלו בתרומתו להעלאת המורל בקרב הלוחמים והלוחמות. ככל שחלפו ימי הלחימה, כך הלכה והתרחבה התופעה של ראשי ארגוני פשע ועבריינים בכירים שמגיעים לשטחי כינוס ומצטלמים עם חיילים. ראשי ארגון הפשע מרחובות, האחים אופיר ועמוס לביא, שיגרו כמה משאית מלאות במוצרי מזון לחיילים שנרכשו מרשת מזון גדולה. האחים לביא ריצו עונשי מאסר בפרשת המעורבות ברצח הסוכן המשטרתי אנטון רומן (אופיר השתחרר לאחר שריצה 6.5 שנות מאסר בפועל ואילו עמוס נדון בפרשה לעונש קל של 19 חודשים); השניים טענו שלא תרמו מזון לחיילים על מנת לקבל פרסום, אבל התמונות של החיילים עם המוצרים מדברות בעד עצמן.

גם העבריין ערן דחבש מכפר סבא, שבמשטרה חושדים כי הוא עומד מאחורי מלחמת הכנופיות בעיר, הגיע יחד עם בני משפחתו למוקדי ההתכנסות של החיילים בעוטף עזה וחילק להם אוכל, ממתקים, סיגריות, גופיות וגרביים. מלבדו גם האחים העבריינים משה ואייל בן משה נרתמו לסייע לחיילים בחזית במנות אוכל רבות ממסעדות ואולמות שמחה, אריזות של מים מינרלים, עוגיות וחטיפים. האחים ריצו עונשי מאסר בפרשה של סחיטה באיומים וישבו כחמש שנים בכלא. כיום משה בן משה עומד לדין בפרשת תקיפה וסחיטה באיומים של בעל סופרמרקט באור יהודה. העובדה שמיוחסים להם מעשי אלימות קשים לא הפריעה להם להצטלם עם החיילים וכעת נשאר לראות מי יהפוך חלילה ללגיטימי יותר בעיניי הציבור לאחר תרומות אלו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך