העיניים שראו הכל – יוסי לנדאו מתנדב זק"א נחשף לזוועות מהטבח בעוטף – וראה מעל 700 גופות וצימרר מדינה שלמה

יותר מ- 33 שנים שלנדאו תושב רובע ז' באשדוד מתנדב בזק"א, הוא טיפל במאות רבות של אסונות, אירועי חירום מכל הסוגים שהיו בארץ ובחו"ל, אך אף אחד מהם לא הכין אותו למראות הקשים מהטבח של השבת השחורה בחג שמחת תורה * ריח המוות נמצא עדיין באפו, ומראות הזוועה לא עוזבות את העיניים שראו הכל * כמעט שלושה שבועות אחרי הטבח הנורא, התפנה לנדאו לספר את שראה לעשרות כלי תקשורת, כשהמסקנה ברורה – הוא וכל מתנדבי זק"א, שהרבה מהם מאשדוד והסביבה גיבורי ישראל!

"רק אתמול אספנו ראש של אישה, הסכין הייתה לידה – הוציאו אותה להורג וערפו את ראשה, אספתי מזירות הרצח ילדים ותינוקות בלי ראש", כך תיאר בעדות מצמררת את הטבח בקיבוץ בארי איש זק"א, יוסי לנדאו, בתכניתו של אראל סג"ל בערוץ 14, תיאור אחד מתוך מאות שראה איש זק"א הוותיק, בטבח הנורא שהתרחש בעוטף עזה בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר.

במסיבת עיתונאים שערכו בזק"א לתקשורת הזרה שהגיעה לארץ, אמר לנדאו "ראינו רכבים שרופים עם האנשים שלא הצליחו להיחלץ מתוכם. כשטיפלנו בגופות, היה ניכר שרוב הנרצחים נורו בגב או בצד, כמעט אף פעם לא מלפנים. למחבלים אפילו היה זמן לחטט בכיסים של הגופות, למצוא כסף וחפצים יקרי ערך. מדובר באחד האירועים הקשים ביותר שנכחתי בהם בחיי".

העדויות הקשות של לנדאו קשות, הוא סיפר לעיתונאים הרבים על העבודה של זק"א לפני היום המר בשביעי לאוקטובר ואחריו ואמר "רבים מאתנו ראו אירועים רבי נפגעים, טיפלנו בעבר באירוע של 45 הרוגים בבת אחת וחשבנו שזה השיא. אני אישית הייתי מסביב לעולם, שרדתי את מתקפת ה-11 בספטמבר, נכחתי בחילוצים באסונות טבע, הייתי בזירות קשות פיצוצים ושריפות. אבל דבר כזה לא ראיתי מימיי".

העדות המצמררת

יוסי לנדאו, בן 55, מתגורר ברובע ז' בעיר אשדוד ב-24 השנים האחרונות. הוא אב לעשרה ילדים, סב ל-22 נכדים. ביומיום הוא בעל עסק שנקרא "בס"ד שילוח ולוגיסטיקה" וחוץ מזק"א הוא גם מתנדב במד"א. במשך 33 שנים הוא מתנדב בזק"א, הוא מפקד על צוות גדול וחשוב, וחלק מהמתנדבים הם גם ילדיו. "יוסי הראשון להתייצב תמיד, הצלה ועזרה לעם ישראל הם לפני העסק שלו ואפילו לפני המשפחה שלו" אומרים מקורביו.

בשבוע האחרון הצליח לנדאו לצמרר מדינה שלמה עם עדות מצמררת מאוד, שכללה תיאורים קשים על הזוועות שהתחוללו בבארי ובקיבוצים. כשנשאל מה קרה שם הוא ענה "אתמול זו הפעם הראשונה שהתפרקתי. פגשתי פלוגת חיילים שהגיעה ראשונה לבארי, הם חיסלו 30 מחבלים בגן הילדים, תיארתי להם מעט ממה שראינו. זה לוחמי ימ”ס קשוחים וקרי רוח, הם התפרקו בבכי ונפלנו אחד על השני. ראינו את האחדות, את אהבת ישראל. אין לזה מילים. הפנים שלהם מכוסות, אבל את הדמעות שלהם הרגשתי עלי".

השיחה המאוד קשה כוללת תיאורים קשים על התעללות באישה בהריון ובעובר שלה, ועל הורים וילדים שספגו התעללות הזויה ומחרידה בזמן שהמחבלים ישבו לאכול. העדפנו כאן לא לפרט את הדברים, שתועדו וזכו להפצה ברשתות ואף תורגמו לאנגלית על מנת שהעולם ישמע על הזוועות הקשות ויזדעזע מהם.

ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי, פגש את לנדאו במהלך השבוע והודה לו ולזקא על עבודת הקודש שעשו ועושים: "אנו רואים את אנשי זק"א כמעט בכל אירוע, ואני מצטרף, לצד התשבחות על העבודה הקשה והכמעט בלתי אפשרית, לקריאה של יוסי לדאוג לכולם כך שיעברו את המערכה בשלום גם מבחינה נפשית ובריאותית. הודיתי לו בשם כל תושבי אשדוד על הכתף והסיוע לתושבים הנמצאים במצוקה, ונרגעים כשהם רואים את המלאכים מושיטים יד מנחמת בכל זירה, ואיחלתי שנדע כולנו ימים טובים יותר".

זק"א אשדוד

ארגון זיהוי קורבנות אסון בעיר אשדוד, הוא אחד המאורגנים והגדולים שיש בעיר, הם עובדים בשיתוף פעולה עם עיריית אשדוד שמסייעת להם ככל האפשר, כאשר במקביל הארגון הולך וגדל, המתנדבים רבים והפעילות יקרה. מי שמנסה לסייע ככל הניתן מול הרשות המקומית הוא חבר מועצת העיר אברהם דרעי, שמתנדב במד"א עשרות שנים ונמנה על האחראים במרחב לכיש.

מתנדבי העיר אשדוד כולם הוזעקו לעוטף עזה בשבוע שעבר, אומנם סיפורו של לנדאו הוא הבולט ביותר, בעיקר בשל היותו מפקד על האזור ועל צוות רחב. אך כמעט כל אשדודי שמשתתף במסע ההתנדבותי של זק"א באשדוד היה שם וחווה רגעים בלתי נתפסים, שמות רבים של תושבי העיר היו שם, ובשבועות הקרובים נשתדל להביא את הזווית של כל אחד מהם, לאסון הקשה ביותר שחוותה מדינת ישראל מאז הוקמה ועד היום.

זק"א זקוקה לעזרתכם

בתקופה קשה זו ארגון זק"א העוסק במלאכת הקודש של פינוי וזיהוי החללים שנרצחו בטבח הנורא בשמחת תורה, עסוק מאוד בגיוס תרומות לפעילותו. הארגון שעובד בהיקף נרחב ובמלוא כוחותיו ביישובי העוטף, זקוק נואשות לתרומות לצרכי רכישת ציוד (השתמשו בציוד של שנים בכמה ימים) ומיגון למתנדבים.

בקמפיין שיצא מטעם זק"א בימים אלה וזוכה לחשיפה גדולה ברחבי הארץ נכתב כך "כשהלב בוכה – זה מה שאתם יכולים לעשות, ברגעים אלו ממש מחרפים מתנדבי זק"א את נפשם מול המראות המזעזעים והנוראיים ביותר שנראו בישראל מאז ומעולם. אין אדם בעולם שמסוגל לעמוד מול הזוועה הזאת ולא להתפלץ. אין מישהו שיכול ומסוגל להתחלף איתם! לעמוד מול בית מטבחיים של מאות נרצחים ותמונות אימה שלא יימחקו מהלב לנצח נצחים".

בהנהלת הקמפיין המשיכו והסבירו את חשיבותו "כשהלב של כולנו בוכה – יש רק דבר אחד שכל אחד יכול לעשות. הם עזבו את הבית תוך סיכון חיים, השאירו את המשפחה מאחור ויצאו לשטח המחריד בלי ציוד מיגון מספיק! חייבים לדאוג להם למיגון ראוי. לאפודי מגן, לקסדות, לשכפ"צים. חייבים בדחיפות ממש לרכוש ציוד בסיסי לזיהוי קרבנות וכבוד הנרצחים. חייבים אתכם עכשיו!".

אם אתם מעוניינים לתרום להם ולחזק אותם בימים קשים אלה, אתם יכולים לרשום בגוגל זק"א, להיכנס לאתר שלהם ושם יש לינק לתרומה. במקביל אתם יכולים לחייג למספר 02-5015102, ולנסות להחזיר מעט לארגון שעבודתו היא קודש.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך