פרקת השבוע \ פרשת לך לך

יהי רצון שדברי התורה יהיו להצלחת החיילים וכוחות הביטחון, לרפואת הפצועים והחטופים והשבתם הביתה לשלום, ולע"נ כל היקירים שנרצחו על קידוש ה'
תמונה: FREEPIK

הפרשה פותחת בניסיון שמנסה ה' את אברהם לעקור אותו ואת משפחתו ממקומו וללכת למקום אחר, שמה של הפרשה על שם הניסיון לך-לך.

פרשה מיוחדת שמראה לנו מי היה אברהם אבינו שבכל תפילה ובקשה מזכירים את שמו וזכותו, ועד כמה היה קרוב לה' יתברך, לא בכדי אברהם נחשב אבי האומה וסמל הגאווה שלנו כיהודים מאמינים.

"אם מחוט ועד שרוך נעל ולא תאמר אני העשרתי את אברם"

בזמנו של אברהם היה בלגן גדול בן מדינות עד כדי מלחמה גדולה הכוללת ארבעה מלכים מול חמישה מלכים. במהפך גדול דווקא ארבעת המלכים מובילים בקרב ומצליחים לשבות ולבזוז כסף וזהב רב ונשים מ-5 המדינות.

כאשר אברהם שומע שאחיין שלו לוט בין אותם שבויים לא חושב פעמיים, הוא יוצא למלחמה מול ארבעת המלכים, כמובן שאברהם אבינו ללא מדינה או צבא מאחוריו אך עם ביטחון מלא במלך העולם. ה' יתברך סייע בידו והצליח לנצח ולהשיב את אחיינו לוט ואת רכוש 5 המלכים ואת הנשים שנפלו בשבי מידם. היה זה נס עצום וקידוש ה' גדול בעולם, חז"ל אומרים שמחנהו של אברהם היה מורכב מ-318 ילדים שגדלו בביתו, ויש דעה שבכלל הוא ואליעזר העבד שלו יצאו וניצחו את המלחמה. בסיום הקרב כל חמשת המלכים באו להודות לאברהם ולברך אותו ואת אלוהיו על הניסים והנפלאות, דבר שהוא בגדר מעל הטבע וההבנה גם לגויים. מלך סדום מבקש מאברהם שאת כל הרכוש שאברהם הציל מהמלחמה ייקח אברהם כמתנה אך הוא מסרב ואומר "אם מחוט ועד שרוך.. ולא תאמר אני העשרתי את אברם", רואים כמה מידת האמונה והביטחון של אברהם בה' יתברך, הוא לא רוצה לקחת מהכסף שעל פי דין מגיע לו. וכל זה בגלל שהקב"ה הבטיח לו שהוא יעשיר אותו עושר רב ולכן לא רצה להמעיט מהנס של ה' יתברך, שמלך סדום אחר כך יתרברב שבזכותו אברהם נהיה עשיר.

ניקח מפה כוח וגבורה מאבינו הקדוש אברהם ע"ה ונבין, לא כמות הטנקים או המטוסים תעשה אותנו המנצחים, אלא רצון ה' וככל שנהיה מאוחדים ואוהבים אחד את השני, ועם ישראל מגוון במגזרים וסגנונות מיוחדים בן פורת, ננצח בקלות כי עם ישראל הוא עם אחד בניו של ה' יתברך!!

משל לאבא שיש לו הכל, אך בניו אהוביו אינם אוהבים, מקניטים ורבים תדיר. אותו אבא עם כל העושר והכבוד שיש לו איננו שמח כי בניו מפולגים… אחים יקרים, אין צער גדול לפני ה' יתברך כמו סיכסוך בין הילדים שלו!!

בשבוע שחלף היה תאריך פטירתה של רחל אימנו ע"ה אשת יעקב אבינו ע"ה.

ידוע שתמיד רחל מתפללת עלינו ומבקשת רחמים המדרש מספר: "יוצאת רחל על קברה ובוכה מבקשת עליהם רחמים ומתחננת לפני הקב"ה, וכך אמרה: 'ריבונו של עולם! גלוי וידוע לפניך שבשעת החופה נכמרו רחמי על אחותי לאה ומסרתי לה את הסימנים. והרי הדברים קל וחומר! מה אני, שאיני אלא בשר ודם, עפר ואפר, לא קנאתי באחותי, אתה, שהנך מלך חי וקיים ורחמן… מפני מה שלחת את בניי לגלות… מיד נתגלגלו רחמיו של הקב"ה, ואמר 'בשביל רחל אני מחזיר את ישראל למקומם'.

בנביאים בספר ירמיה כתוב: "כֹּה אָמַר ה מִנְעִי קוֹלֵךְ מִבֶּכִי וְעֵינַיִךְ מִדִּמְעָה כִּי יֵשׁ שָׂכָר לִפְעֻלָּתֵךְ..ושבו מארץ אוייב"

הפסוק מראה לנו כמה עוצמה וקדושה יש ברחל אימנו, אנחנו נמצאים בדיוק בזמן הזה שצריכים הרבה רחמי שמים מהאבות הקדושים, כולנו נזעק ונתחנן ובעיקר הנשים שתפילתן חזקה מאוד בשמים, שאף יהודי לא יפגע מעם ישראל וידינו תהיה על העליונה. אמן!!

ונזכה להתגשמות סוף הפסוק "ושבו מארץ אוייב" כל החטופים היקרים שלנו

שבת שלום ומבורך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך