בנייה לטווח הרחוק

דווקא שנראה היה כי הסגל של מכבי אשדוד סגור ומגובש, נפצע השבוע יהוא אורלנד בברכו ולאחר שתאובחן חומרת הפציעה יוחלט האם לחפש לו מחליף. רגע לפני פתיחת העונה מדבר מאמן הקבוצה צביקה שרף על המטרה העיקרית של העונה, תקיעת יתד בחלק העליון של הטבלה

מכבי אשדוד סיימה מחנה אימון בן ארבעה ימים באילת במהלכו השיגה מספר יעדים חברתיים ומקצועיים, אך גם איבדה את הקפטן יהוא אורלנד שנפצע בברכו וצפוי להיעדר לפחות שלושה חודשים. מי שהותיר רושם טוב על המאמן צביקה שרף הוא המצטרף האחרון לקבוצה, הסנטר מיקל גלאדנס.

עם נחיתתו של מיקל גלאדנס אמרת שהשלמת את הסגל. זה השחקן שרצית?
"כן, בסך הכל כמו שבחרתי את כל השחקנים ככה בחרנו גם אותו, עקבנו אחריו תקופה, קיבלנו המלצות, ראינו קלטות. זו העמדה שחיפשנו ואני מקווה שהוא ייתן לנו את המענה הדרוש".

הוא נחת, התאקלם? מגיע בכושר משחק?
"הוא היה איתנו עכשיו ארבעה ימים באילת ושותף בשני משחקי האימון נגד הפועל אילת, ובסך הכל הפגין יכולת לא רעה, במיוחד עבור מי שרק הצטרף לסגל ועוד לא מתואם עם יתר השחקנים".

קיימתם ארבעה משחקי אימון עד כה. מרוצה?
"משחקי אימון הם משחקי אימון, אנחנו מתקדמים עובדים קשה באימונים. יש תקלות שצריך להתמודד איתם כמו הפציעה של יהוא שתקעה אותנו קצת, עוד לא יודעים כמה הוא ייעדר. מתקדמים לאט לאט, עובדים ממשחק למשחק ומשפרים את מה שצריך. יש עוד שבועיים עד למשחק הגביע ושבוע אחר כך כבר ליגה ונגיע כמה שיותר מוכנים".

יכול להיות שתאבדו את אורלנד לתקופה ארוכה. חושב על מחליף?
"נכון לעכשיו אנחנו עוד לא יודעים. הפציעה היא בברך ונראית חמורה, אך עדיין לא ביצענו את הבדיקות הדרושות מאחר והיינו באילת. בימים הקרובים יהוא יעבור MRI ואחרי שהרופא יאבחן את הפציעה ונדע כמה זמן ייעדר נחשוב מה לעשות הלאה".

חיכיתם הרבה זמן לפני שהתחלתם לגבש את הסגל, בעיקר בשל חוסר ודאות מבחינה תקציבית.
"זה לא סוד שיש בעיות של תקציב, אשדוד היא לא הקבוצה הכי עשירה בליגה ונכון להיום גם אין לנו ספונסר ראשי לאחר שהסכם האימוץ עם SCE לא חודש העונה. מצד שני, השנה הצטרפו אלינו גם באר טוביה, שממה שהספקתי להכיר, שיתוף הפעולה הזה יעשה למועדון רק טוב".

זה היה תנאי מבחינתך להמשיך לאמן את הקבוצה.
"לא העמדתי שום תנאים אבל בהחלט רציתי שאפשר יהיה להעמיד קבוצה טובה, שלא תהיה המועמדת מספר אחד לירידה".

זה הרבה תלוי בבחירה נכונה של הזרים.
"זה תלוי בכמה גורמים ואני מקווה שנצליח לעשות את זה, שנהפוך להיות קבוצת מרכז טבלה ומעלה ולא קבוצת מרכז טבלה ומטה. קבוצה עם אתיקת עבודה, שמתנהלת טוב, שנותנת צ'אנס לשחקנים צעירים, שבונה את עצמה לעוד הרבה שנים".

אתה מעורב גם במחלקת הנוער של המועדון?
"לא, עדיין לא הגעתי לזה. יש שם את עופר חרותי שעושה עבודה מצוינת. אנחנו בקשר מדי פעם אבל עד כה לא התפניתי ממש לגעת בקבוצת הנוער".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך