הילד ענק!

מאיר חי אשטר בן ה-6 מקבל טיפולים ביולוגיים קשים בשיקגו, ועומד בהם בגבורה

בזמן שילדי ישראל צעדו לפני כשבועיים וחצי למוסדות הלימוד, מאיר חי אשטר התרגש מאוד בזמן שביקר לראשונה בגן הילדים היהודי בשיקגו. "מאיר בקושי ישן בלילה, הוא מאוד רוצה להיות במסגרת עם ילדים אחרים, והוא נהנה מאוד עד עכשיו", אומרת אימו עדי אשטר בשיחת טלפון.

משפחת אשטר עברה טלטלה משמעותית, עם הידיעה שבנם הבכור מאיר חי בן ה-6 צריך להילחם בגידול אגרסיבי במוח (אסטרוציטומה בגזע המוח). מאז שנולד חייו עוברים עליו כשהוא נכנס ויוצא מבתי חולים. הוא עבר ניתוחים, טיפולי כימותרפיה וטיפולים רפואיים פולשניים. למרות הטיפולים, הגידול התפתח. הרופאים בארץ הרימו ידיים. הסיכוי היחיד שלו היה טיפול חדשני, שניתן בשיקגו במרכז לחקר הסרטן. משך הטיפול הוא שנתיים, והמשפחה נאלצה לעזוב הכול, ולשהות לצד מאיר חי. מטבע הדברים, זהו אשפוז יקר. הטיפול איננו כלול בסל הבריאות, וההורים משה ועדי היו צריכים לגייס 350 אלף דולר. בית החולים בשיקגו לא היה מוכן לקבל אותם ללא תשלום מלא, ותושבי אשדוד הוכיחו עד כמה הם גדולים מהחיים, בזמן שפתחו את הלב ואת הכיס וסייעו למשפחת אשטר לגייס את מלוא הסכום לשנת האשפוז הראשונה.

אף אחד לא נשאר אדיש. הכאב של המשפחה, התמונות של מאיר, הסרטונים שהפיקה עמותת "להושיט יד", נכנסו לתושבי אשדוד ללב, ובתוך זמן קצר יזמו תושבים בעיר ערבי התרמה על מנת לגייס כספים, שהצטברו ועזרו למאיר. אלפי שקלים נאספו מדי יום באירועים שונים, וכך גוייס הכסף שאפשר לבני המשפחה, ההורים עדי ומשה והאח הקטן עילאי בן השלוש וחצי, לטוס יחד עם מאיר לשיקגו.

הטיפול הראשוני עבר בהצלחה
כבר בתחילת הדרך הייתה נקודה קריטית מאוד – לראות כיצד גופו של מאיר יגיב לטיפול האגרסיבי. היו בעבר מקרים שילדים לא הגיבו בצורה טובה לטיפול, ונאלצו לחזור לביתם אבלים וחפויי ראש, מתוך ידיעה שכמעט ואין להם דרך אחרת להיאבק במחלה האלימה. למרבה השמחה, מאיר קיבל את הטיפול הראשוני בצורה טובה מאוד, וזו הייתה בשורה משמחת מאוד למשפחה. האם עדי: "מאיר עבר את הבדיקה הראשונה בהרדמה, והיינו במתח נוראי באותן שעות. לאחר זמן ארוך, הרופאים יצאו אלינו ובישרו שמאיר מקבל את הטיפול בצורה טובה, וזה מה שרצינו לשמוע, שלא עשינו את כל הדרך והמאבק הזה לחינם. הרגשנו שאבן יורדת לנו מהלב".

מאז מאיר מקבל מידי יום טיפול קבוע. מדובר בשילוב של כדורים מיוחדים שהוא מקבל בבית, וטיפולים משלימים בבית החולים בהפרש של מספר ימים. בתחילת דווח כי חל שיפור במצבו הרפואי, והטיפול הקטין את הגידול בראשו, אולם בשלב הזה עדיין אין שינוי דרמטי. עצם העובדה שהגידול אינו מתפתח, ויש כיוונים קלים של צמצום בגודלו, בהחלט מעודדים, אך הדרך עוד ארוכה, כפי שאומרת האם עדי: "אנחנו מקבלים כוחות מכל דיווח שמגיע מהרופאים, ובהחלט יש אופטימיות גדולה בקרב כל מי משטפל במאיר. אסור לשכוח שמדובר בטיפול לא קל, כל יום הוא צריך לשתות את החומר, ואסור לו לאכול במשך שעתיים לאחר מכן, וזה גורם לו לחולשה גדולה. הוא פשוט גיבור ויודע להתמודד עם הטיפול כמו שצריך".

עדי אומרת עוד לאתר "אשדוד אונליין": "זה ממש לא פשוט לכולנו, אל תשכח שאנחנו רחוקים מהמשפחה והחברים, ומתמודדים עם המצב לבד. היה לנו ברור שזה מה שאנחנו צריכים לעבור, ונעשה הכל כדי שמאיר יחזור הביתה בריא ושלם". על התמיכה מרחוק היא מוסיפה ואומרת: "יש אנשים מדהימים, שלא מכירים אותנו באופן אישי לפני המקרה, ובכל זאת שולחים הודעות על בסיס קבוע, מתעניינים, מציעים עזרה, פשוט זה מחמם את הלב. זה ממש לא מובן מאליו, אנחנו מקבלים מדי יום הודעות חיזוק מאנשים שהתחברו למאיר לפני שטסנו לשיקגו, ואנחנו מודים לתושבי אשדוד על התמיכה הענקית. זה מחזק אותנו מאוד".

עדי כבר חושבת קדימה על שנת הטיפולים השנייה: "בבית החולים כבר מדברים איתנו על שנת הטיפולים השנייה, שאמורה להיות המשמעותית ביותר, בה ב"ה נראה את פריצת הדרך ואת הבשורות הטובות. אנחנו צריכים לגייס סכום גדול מאוד כבר במהלך החודשים הקרובים, כדי להפקיד את הסכום בחשבון הבנק של בית החולים. אני פונה לתושבי אשדוד המדהימים להמשיך ולסייע לנו, כדי שנחזור הביתה בעוד שנה וחצי ונחגוג במסיבת הודיה על החלמתו ב"ה של מאיר שלנו".

לתרומות:
– בטלפון 03-9090882 או 3788* 24 שעות ביממה
– בנק הפועלים, סניף 614, חשבון 529514 – למען הילד מאיר אשתר. לאחר ביצוע יש להתקשר 3788* כדי לקבל קבלה.
– באתר העמותה – "להושיט יד"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך