מה הם התארים הפופולריים ביותר בישראל?

במאה ה-21 השכלה גבוהה היא מפתח שפותח דלתות רבות, בעיקר למשרות מתגמלות כמובן. בהתאם, בכל שנה עשרות אלפי צעירים וצעירות בישראל, וגם פחות צעירים, מתלבטים מה ללמוד - ולכן כדאי לדעת מהן המגמות הרווחות כיום. בכתבה זו תמצאו סקירה של 5 התארים הפופולריים ביותר בארץ
תמונה: CANVA

חינוך

אמנם מעמד המורים בישראל נשחק, אבל אי אפשר להתעלם מהיתרונות המשמעותיים של עבודה בהוראה (ולא, לא רק החופש הגדול). בעיקר נמשכים לתחום מי שרואים בחינוך הדור הבא והקניית ידע וכלים חיוניים לילדים ולילדות שלנו שליחות. משך הלימודים הוא 4 שנים, והעלאות השכר שהצליחו ארגוני המורים לקבל מהמדינה תורמות גם הן לכדאיות ולפופולריות. עוד כדאי לקחת בחשבון את קצב גידול האוכלוסייה הגבוה בישראל, כך שהצורך באנשי ונשות הוראה גדל גם הוא במהירות עם השנים.

מנהל עסקים

עולם העסקים במאה ה-21 מציע שלל הזדמנויות באינספור תחומים. לימודי מנהל עסקים הם קרש קפיצה מצוין למימוש ההזדמנויות האלה, וגם לתפקידים מעניינים אחרים – בתחום השיווק, המיתוג, המימון, התכנון, משאבי האנוש, הניהול, הייעוץ ועוד. גם האופציה של לימודי תואר II במנהל עסקים בחו"ל זוכה לפופולריות רבה, וזו הזדמנות טובה להמליץ על השגת פטור – פטור מאנגלית בפסיכומטרי או באמצעות מבחן אמי"ר/אמיר"ם, כדי שלא תצטרכו לבזבז זמן יקר באוניברסיטה על לימודי השפה, ותוכלו להתמקד בלימודים המקצועיים עצמם.

הנדסה

למעשה מדובר בקבוצה שלמה של תארים – בהנדסת חשמל, הנדסת תקשורת, הנדסת אלקטרוניקה, הנדסת חומרה ועוד. מסלולים אלה מתאימים מאוד לאנשים עם חשיבה אנליטית ברמה גבוהה, ומובילים למשרות עם שכר גבוה. לימודי הנדסה מוצעים במכללות אקדמיות רבות כך שחופש הבחירה לגבי מקום הלימודים נרחב.

מדעי המחשב ותארים נוספים בתחום המחשבים

בתקופה שזכתה לכינוי 'המהפכה הטכנולוגית', ובמדינה שהגדירה את עצמה כאומת הייטק, מתבקש שלימודים בתחום המחשבים יזכו לפופולריות רבה. גם בקטגוריה זו האפשרויות רבות, וכדאי לשקול גם לימודי מתמטיקה – תואר שמקנה יכולות ספציפיות וחיוניות ומאפשר לסטודנט או לסטודנטית להתבדל ובכך להגדיל את הסיכוי להתקבל למקום עבודה נחשק.

מדעי הרוח

בעידן של תכל'ס, וכשלימודים אקדמאיים נתפשים – ובצדק – כמקפצה לקריירה ולאו דווקא כדרך להרחבת ידע, אפשר היה לצפות שהפופולריות של מדעי הרוח תהיה בירידה. בפועל, ההפך הוא הנכון. לימודי היסטוריה, פילוסופיה, תרבות, ארכיאולוגיה, מזרח רחוק ועוד מציעים מספר נתיבים מעניינים לבוגרים ולבוגרות – אופציה אחת היא לימודים לתארים מתקדמים, לרבות מחקר, אופציה נוספת היא עבודה בחברת היי-טק שמחפשת עובדים מתחומים אלה וישנה גם האופציה ללמוד במקביל שני תארים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך