שי דורון: "המטרה שלנו בעונה הקרובה היא חד משמעית – לקחת דאבל"

עוד לפני שמונה עדן ענבר למאמן קבוצת מכבי בן אוצר השקעות אשדוד, דבר אחד היה ברור: שי דורון תמשיך לעונה נוספת. אם תשאלו אותה, היא בכלל רוצה לגמור פה את הקריירה. רגע לפני פתיחת העונה היא מדברת על המטרות, השאיפות וגם על המשמעות של אי השתתפות ביורוקאפ
בנות אשדוד שמחות
שמחות שמחות..אבל קר. בנות אשדוד (צילום באדיבות מנהלת ליגת העל בכדורסל)

בעיני רבים נחשבת שי דורון לשחקנית הישראלית הטובה ביותר המשחקת היום בליגת "ווינר" לנשים. היא הגיעה לאשדוד בתחילת העונה שעברה והייתה בורג מרכזי בקבוצת החלומות של אלי רבי, שבמשך רוב שלבי העונה התמודדה על כל התארים, כולל העפלה היסטורית לחצי גמר היורוקאפ. עם החתמתו של המאמן עדן ענבר בקבוצה, השחקנית הראשונה שהוחתמה היא שי דורון, שאמרה בעבר כי היא תשמח לסיים את הקריירה באשדוד.

בימים אלו נמצאת דורון במחנה האימונים של נבחרת ישראל בצפון, ולמרות שהיא עדיין בשלבי החלמה מניתוח שעברה בכף הרגל, היא כבר לא יכולה לחכות לרגע בו תעלה על הפרקט לעונה חדשה ומלאת אתגרים במדי מכבי 'בן' אוצר השקעות אשדוד.

אז איך ההרגשה לדעת שאת השחקנית הראשונה שמוחתמת וסביבך בונים את כל הקבוצה?
"מבחינתי זה לא משנה אם אני הראשונה או האחרונה, היה לי חשוב להיות באשדוד, להיות חלק מהקבוצה הכי טובה בארץ. חשוב לי המשכיות, התחברתי לעיר בכלל ולמועדון בפרט ואני מאוד-מאוד שמחה על כך שאמשיך בקבוצה, וכמו שאמרתי, מקווה שזה יהיה עד סוף הקריירה שלי".

פעם ראשונה בקריירה שלא תשחקי גם במסגרת אירופית בנוסף לליגה. איך את מרגישה עם זה?
"האמת, זה הולך להיות מבחן לעצבים שלי. אני לא בנויה לשחק רק משחק אחד בשבוע, אבל עברתי ניתוח קטן בקיץ וזה יעזור לי מהבחינה שאוכל להחלים כמו שצריך בלי יותר מדי לחץ על הרגל".

איזה ניתוח עברת?
"שנה שעברה נפצעתי במהלך הליגה ושיחקתי עם פציעה במשך רוב העונה. פשוט דחיתי את הניתוח כדי שלא אחמיץ את השלבים המכריעים בליגה ובאירופה".

אם את פצועה מה תעשי במחנה האימונים?
"מותר לי להתחיל להתאמן בהדרגתיות, אני אעשה מה שאני יכולה, אבל אני אתן למקצוענים להחליט בשבילי ולהגיד לי מה מותר ומה אסור לי לעשות. אף פעם לא נפצעתי, אף פעם לא נותחתי, אז אני אל כל כך יודעת להגיד. ב-3 לנובמבר יעברו שלושה חודשים מהניתוח, ואז הכל אמור להיות ברור יותר".

איזה בנות אשדוד נראה העונה?
"אני חושבת שנראה אשדוד יותר התקפית העונה. נהיה יותר מהירות בהתקפה ויותר ממוקדות בהגנה. עדן ענבר מביא איתו סגנון אחר מאלי ויהיה מעניין לראות את זה על השלד של השחקניות מהעונה שעברה. מה גם שאנחנו כבר מכירות אחת את השנייה, וזה ודאי יתרום לגיבוש ולחיבור של הקבוצה".

איך תשפיע העובדה שלא תשחקו באירופה? יהיה קל יותר בליגה?
"אני חושבת שכאשר לא משחקים באירופה זה אף פעם לא דבר טוב מכל הבחינות, והייתי רוצה לראות את האיגוד והממשלה או משרד הספורט עושים קצת יותר כדי לעזור לקבוצות שרוצות להשתתף ביורוקאפ. אי ההשתתפות מחלישה את הליגה שלנו, מבחינת הרמה, העניין, הקהל והתקשורת. המפעל הזה מביא לכאן שחקניות ברמה גבוהה, שבאופן טבעי גם מעלה את הרמה של הליגה ומשפרת את השחקניות הישראליות".

אבל שנה שעברה אחרי שהודחתן מאירופה הייתה לכן נפילת מתח.
"לא הייתה שום נפילת מתח, בלי תירוצים. הרבה דברים שלא בשליטתנו קרו בשבוע הזה וזה השפיע מאד על התוצאות וזה הספורט אין מה לעשות, יש פציעות, יש מחלות. ניסינו להתמודד כמה שיכלנו והתמודדנו באמת בכבוד נתנו הכל ולא הלך".

מה המטרה שלכן העונה?
"המטרה שלנו היא חד משמעית לקחת דאבל. גם שנה שעברה האמנתי שזה יקרה וזה לא קרה, אבל לא ניתן לזה לברוח לנו מהידיים השנה. התחזקנו במקומות שהיינו צריכים ואני מאמינה בקבוצה".

בפתחה של השנה החדשה מה תאחלי לעצמך, לקבוצה?
"לעצמי ולקבוצה אאחל קודם כל בריאות. אם יש לנו את זה אז כל היתר יהיה מצוין. ובכלל, מאחלת שנה טובה לאוהדים שלנו, לקוראים ולתושבי אשדוד".

מילה על הנבחרת. אתן בפתחו של קמפיין ארוך במסגרת קדם אליפות אירופה, יש סיכוי לעלות?
"אנחנו בבית לא פשוט, טורקיה מן הסתם זו נבחרת אולימפית מהטופ 5 האירופאי. יש את רומניה שהיא בעלייה מטורפת עם שחקניות שמאד השתפרו, אבל אני חושבת שאנחנו צריכות ויכולות לתת פייט ובעקרון אנחנו נשאף, ולא אכפת לי איך, להעפיל לאליפות אירופה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך