דיאנטה מחפש בית חם

הוא היה מהשחקנים הבולטים ביותר במכללות, ואף רשם 90 הופעות בליגה הטובה בעולם, אך עדיין לא מצא את המקום בו הצליח להתבסס ומקווה אולי לעשות זאת במכבי אשדוד. תכירו את דיאנטה גארט בן ה-26, הרכז החדש של מכבי אשדוד
דיונטה גארט בפרופיל
דיונטה גארט. עכשיו תורי. (צילום: לירון מולדובן)

בעונתו האחרונה במכללת איווה סטייט רשם דיאנטה גארט את אחת העונות הטובות של רכז בהיסטוריה של המכללה, כאשר סיים עם ממוצעים של 17.3 נק', 6.1 אס' ו1.7 חט' למשחק. למרות הנתונים המרשימים הללו גארט לא נסחר בדראפט של 2011, ומצא את עצמו חותם על חזה בן עונה אחת בזאגרב, כאשר במהלך העונה עבר לנאנטר הצרפתית.

בליגת הקיץ של ה-NBA שיחק עם פניקס סאנס ואף חתם בשורות הקבוצה ושיחק במהלך העונה 19 משחקים, לפני שהועבר לבייקרספילד מליגת הפיתוח. גארט לא ויתר ובקיץ שוב חזר לליגת הקיץ של ה-NBA, הפעם במדי אוקלהומה, אך לאחר כחודש חתם במדי יוטה ג'אז, במדיה שיחק 71 משחקים בעונת 2013-2014. בעונה שלאחר מכן עבר בטרייד לטורונטו ראפטורס ומשם לפורטלנד, שבסופו של דבר שיחררה אותו, והוא מצא את עצמו שוב בליגת הפיתוח, שם הפגין ביצועים מצוינים, שהובילו אותו להשתתף במשחק האולסטאר של הליגה.
שוב הגיע הקיץ ושוב גארט חזר לנסות את מזלו בליגת הקיץ של ה-NBA, הפעם במדי לוס אנג'לס קליפרס, רק שהפעם הגיעה ההצעה מאשדוד והוא החליט לקחת אותה בשתי ידיים, ולהגיע למעשה בפעם הראשונה בחייו לארץ הקודש.
"אף פעם לא הייתי בישראל", מספר גארט, "בפעם הראשונה ששיחקתי באירופה זה היה בקרואטיה, שיחקתי שם ארבעה חודשים וסיימתי את העונה בצרפת, כך שזו הפעם השנייה שאני באירופה ועד כה אני בהחלט מרוצה".

מוצא חן בעיניך מה שראית עד עכשיו?
"כן, אני אוהב להיות פה. אמנם מבחינת מזג האוויר עדיין לא התרגלתי לטמפרטורות האלה, אבל אני מעדיף חום על פני קור בכל מצב. זה קצת מרגיש לי כמו מזג האוויר בלאס וגאס, מאד חם ולח, אבל בסך הכל אני מאד אוהב להיות פה. אני גר ממש מול הים ואני אוהב את זה".

מאיפה שבאת לא היה ים?
"היה לנו אגם גדול, אגם מישיגן שהוא גדול, אבל זה ממש לא דומה למה שיש כאן, שאפשר לשבת בשמש וליהנות, להשתזף ולטבול במים".

אתה בן 26, בשנה החמישית לקריירה המקצוענית שלך וכבר הספקת להחליף לא מעט קבוצות. מה הסיבה לכך?
"אני מרגיש שעדיין לא מצאתי את הבית שלי, בו אוכל להתבסס ולשחק כמה שנים. הרבה קבוצות נתנו לי את ההזדמנות לבוא ולהראות את היכולת שלי, אבל לא הגעתי לקבוצה בה אני יכול להישאר יותר מעונה אחת. הייתי בקבוצות נהדרות עם שחקנים נהדרים ולא אתלונן על זה".

היו לך שני ניסיונות בקבוצות NBA , אבל משהו היה חסר.
"קשה להיכנס לליגה הטובה בעולם אבל עוד יותר קשה להישאר בה. ניסיתי לעשות את הכל בשביל להישאר, אבל דברים קורים וצריך להמשיך הלאה".

במה זה תלוי?
"בהרבה דברים. זה צריך להיות התזמון הנכון, המאמן המתאים, השחקנים שאיתם אתה משתף פעולה. צריך פשוט לדעת לנצל את ההזדמנויות שאתה מקבל לאורך הדרך".

מה הביא אותך לכאן?
"עוד הזדמנות האמת. אני מרגיש שזו הזדמנות טובה לבוא ולשחק באירופה, הייתה לי הצעה לשחק בישראל לפני מספר שנים אבל עכשיו אני מרגיש שזה זמן נכון יותר בשבילי, כדי להראות מה אני יודע לעשות וגם להתפרנס מזה".

יש לך חברים ששיחקו בישראל, כאלו שהתייעצת איתם?
"יש לי חבר טוב ממילווקי, ג'רי סמית' ששיחק כאן, קרייג בראקינס ושחקנים נוספים ששאלתי אותם איך העיר, איך הליגה הישראלית והם אמרו שזו ליגה נהדרת, שיש בה הרבה משחקים טובים, היא מרתקת. כל מה שהם אמרו לי היה חיובי והחלטתי שזה המקום".

החלטת לבוא לראות בעצמך.
"כן, אני פה כבר שבועיים ואין לי תלונות. למעט החום הבלתי נסבל וסופת האבק שהייתה פה שבוע שעבר באמת שהכל טוב. הספקתי גם לצאת קצת מהעיר, בעיקר למסעדות בראשל"צ או בת"א, אבל עוד לא הייתה לי ההזדמנות לטייל ולראות את המקומות והאתרים היפים שיש בישראל".

בעונה שעברה הייתה לאשדוד עונה קשה והיא שרדה ממש במחזורי הסיום. מה אתה יכול לספר לנו על המטרות של הקבוצה העונה?
"אנחנו קודם כל צריכים להגיע ולעבוד קשה כקבוצה. ברגע שהפאזל יתחבר, המאמן בנה פה סגל טוב וחזק וכשהכל יתחבר אנחנו נוכל לנצח הרבה משחקים, וזה מה שאנחנו מתכננים לעשות העונה, לנצח הרבה משחקים כדי להיות בצמרת הטבלה ולסיים בפלייאוף העליון ואני חושב שיש לנו את השחקנים המתאימים לעשות זאת".

בכדורסל הכל יכול להיות.
"כמו בכל ספורט מקצועני הכל יכול לקרות. אם נביא את עצמנו בכל משחק ונעשה את מה שאנחנו צריכים, אז באמת נוכל לעשות דברים יפים השנה ולשמח את האוהדים שלנו".

למאמן צביקה שרף יש עבר מפואר בכדורסל הישראלי עם הרבה ניסיון, כשחקן חדש אתה כבר מרגיש את זה?
"הוא היה מצוין איתנו, הוא אומר לנו כל הזמן מה לעשות ואיך לעשות את זה, הניסיון העשיר שלו בהחלט מורגש ואנחנו צריכים לדעת לקחת את זה וללמוד מזה".

היום הצטרף אליכם השחקן שישלים את הסגל, הסנטר האמריקאי מיקל גלאדנס.
"כן הוא הגיע היום, זו תוספת טובה לקבוצה, חסר היה לנו האדם הגדול מתחת לסל, שייקח ריבאונדים ויחסום כמה זריקות. אין ספק שזו תוספת כוח משמעותית עבורנו ומיקל יעזור לנו במשחקים במהלך העונה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך