אשדודים, באמבטיית קרח של 2 מעלות כבר הייתם?

עזבו את כל מה שאתם יודעים על נשימה, עזבו כל מה שאתם חושבים על אמבטיית קרח קפואה בת 2 מעלות * תכירו את נתנאל רויטבלט מאשדוד, שעורך סדנא של נשימות ואמבטיות קרח בעיר, ובעזרתן מאפשר לאנשים למצוא את עצמם, לא רק פיזית, אלא גם, ואולי בעיקר, נפשית * נתנאל שהוא מהנדס ביו רפואי ודוגמן, היה ילד עם חרדה חברתית, ובעזרת הנשימות המיוחדות הוא הצליח לצאת מהחרדות האלה * עכשיו הוא מעביר את זה הלאה. נתנאל: "המשתתפים יוצאים לדרך חיים חדשה שבה הם יכולים להשתמש בנשימה מודעת ולחשיפה לקור, על מנת לפתור ולהקל את הבעיות שהם לא מצאו להן מזור"
צילומים: אלאור צ׳רקטוב ומיתר כחלון

כשאתם חושבים על אמבטיה, בדרך כלל אתם חושבים על מים פושרים על גבול החמים שעושים לכם בעיקר נעים… ונקי. הדבר האחרון שאתם חושבים שאמבטיית קרח של 2 עד 4 מעלות בתוספת נשימות, יעשו לכם נקי גם בנפש, אז זהו שזה קיים.

תכירו את נתנאל רויטבלט (28), מאשדוד, מהנדס ביו רפואה, שלמד באוניברסיטת ת"א, הוא גם דוגמן כבר 4 שנים ובעברו גם זכה בתואר אלוף ישראל לנוער בקרב 7 ובריצת משוכות 110 מטר. מסתבר שהוא עורך סדנא בת 4 שעות, באשדוד (ולא רק), בחוף הקשתות, שבה יש שילוב של נשימות וחשיפה לקור שעוזרות לא רק בפן הפיזי, כיצד לנשום נכון מהאף, אלא גם בנפשי, כיצד להתמודד עם הדברים שנמצאים הכי עמוק אצלכם.

נתנאל מסביר איך זה התחיל ומה זה בכלל: "כאסתמטי מגיל 6, וכמי שעבר חרדה חברתית בגיל ההתבגרות, מצאתי את עולם המדיטציות והמיינדפולנס, שעזרו לי לחזור ולהאמין בעצמי מחדש. להתחיל להסתכל לאנשים בעיניים, לא לפחד, להיות מי שאתה. יש שיטת נשימה אותה מצאתי לפני עשור שהתחברתי אליה, והיא  עזרה לי להתמודד עם חרדה, דיכאון וחרדה חברתית, שנקראת  TUMMO".

נשימה הבנתי. למה קרח?

"בגלל היותי ספורטאי, אז חלק מהשיקום והטיפול בפגיעות, זה טיפול בקרח. לי היה תמיד פחד מקור. לבשתי אקסטרה בגדים, לא השתתפתי בשחייה בקור, פחדתי מהצל של עצמי. גילתי שכשאני נחשף קיצונית, אבל עם מודעת, לקור, אני מצליח לצאת מאזור הנוחות וביחד עם הנשימות, אני מטפל צעד אחר צעד בחרדה שלי".

אז הסדנא היא לא רק פיזי אלא גם נפשית

"בהחלט. היא לא רק פיזית היא מאוד מנטלית ונפשית. הסדנא נותנת פתרונות לאנשים שסובלים מפוסט טראומה, מחרדה, מבעיות בנשמה, אסתמטיים או ספורטאים עם פציעות ובלי פציעות וגם אנשים שמחפשים עוד אופק טיפולי לגוף שלהם".

אז למה כדאי לכם לטבול במים קרים של 2 עד 4 מעלות? נתנאל מסביר את היתרונות בקרח ובמים:

"אז מה היתרונות של אמבטיית הקרח? חוסן מנטלי, חיזוק המערכת החיסונית וחישול הגוף לקראת החורף, שיפור זרימת הדם בקצוות הגוף, לחימה והקלה בתסמונות של מחלות אוטואימוניות, הורדת רמות הלחץ היומיות, נמלול כאבים, הורדת דלקתיות, חיזוק העור וחיזוקו בנוטריינטים כמו קולגן, הפרשה מחוזקת של חלבונים המגנים על כלי הדם והעורקים, שיפור וויסות הגלוקוז לרקמות השונות בגוף". הבנתם?

כי אם הבנתם אז בואו תשמעו מה היתרונות של לימוד טכניקות הנשימה. נתנאל: "הגדלת נפח הריאות, חיזוק הסרעפת והגדלת טווח התנועה שלה, הגדלת נצילות החמצן בגוף על ידי הפרשה טבעית של תאי דם אדומים על ידי הטחול והכליות, למידה של נשימה נכונה שתועיל בשינה, בפוקוס וריכוז".


שכנעת אותי. הגעתי לסדנא, מה אני עושה, ישר אמבטיית קרח?
"בכל סדנא יש בדרך כלל עד 18 משתתפים. אני שואל אותם למה הם הגיעו, מסביר על האף. אנחנו נכנסים ממש לאנטומיה של האף, והשימוש הנכון בו".

יש שימוש לא נכון באף? מה לא נושמים וזהו?

"אז זהו שלא. האבולוציה גרמה לנו לנשום מהפה, וזה גורם לדוגמא לשינה לא טובה ולא רק".

הבנתי. הלאה. מה עושים אחרי?

"כל הסדנא היא בליווי של מוזיקה. אני שר ומנגן והמטרה היא לתת למשתתף להירגע, להתמסר, להכיל את עולם המדע והמוזיקה, ולהיכנס לעולם הרוחני".

נכנסו

"עכשיו לומדים עשרה תרגילי נשימה שעוזרים להתמודד עם חרדה וסטרס. להשיב את הפוקוס והריכוז במהלך היום, בכל שעות היום. אז מגיעים לתרגילי נשימה בשיטת TUMMO ושם אנשים מגיעים לתעצומות נפש גדולות, עד בכי אפילו".

ועכשיו הקרח?

"אחרי הנשימות מגיעים לאמבטיית הקרח שהיא בין 2 ל-4 מעלות. אני מלמד אותם על התהליכים הפיזיולוגיים שנכנסים לאמבטיית קרח. נכנסים ל-2 עד 3 דקות בליווי שלי, ואז כל אחד יוצא ומתחמם. אנחנו כולנו יושבים לאחר מכן ומספרים על החוויה. מקבלים תעודה, סיכום מודפס של הסדנא וגם פלסטר בשקית".

פלסטר? למה פלסטר
"אולי הלילה הזה הם ישנו עם פה סגור. הפלסטר ממש סוגר את הפה, ומכאן יוצאים לדרך חדשה. יש גם קבוצת וואטסאפ של בוגרי הסדנה".

באמת יוצאים לדרך חיים חדשה?

"כן. דרך שבה הם יכולים להשתמש בנשימה מודעת ולחשיפה לקור, על מנת לפתור ולהקל על בעיות שהם לא מצאו להן מזור".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך