המיזם המרגש של רוכבי האופניים למען התושבים

בכל יום רביעי בין 5 ל-9 אחה"צ אפשר לבוא למתנ"ס ספרא ולתקן בעצמכם את האופניים שלכם * מי שאחראים על זה הם אנשי מיזם "אופני הרובע", שלושה חברים חובבי רכיבה, ששמעו על מיזם "רובעיר" של עריית אשדוד וראו בכך הזדמנות לשלב בין האהבה שלהם לרכיבה לבין הרצון לתרום לקהילה * מטרת המיזם היא הקמת סדנא שיתופית לטובת תושבי העיר לתיקון, תחזוקה והשמשת אופניים * המיזם הוא אחד מ-30 היוזמות הזוכות במיזם "רובעיר" של עיריית אשדוד * לכם נותר רק להגיע לתקן... ולרכב לדרכם

מי שרוכב על אופניים נתקל לא פעם בתקלות שמונעות ממנו להמשיך לרכב. בדרך כלל זה נגמר בגרירת האופניים עד למתקן האופניים הקרוב. אבל מסתבר שאפשר אחרת, שאפשר לתקן בעצמכם. מיזם "אופני העיר" ילמדו אתכם לעשות זאת בעצמכם. רוצים לדעת איך? תמשיכו לקרוא, ואח"כ יהיה פשוט יותר לרכב…

מיזם "אופני הרובע",  הוא מיזם שיצרו שלושה חברים חובבי רכיבה, יגאל אשש, דניאל אבגי וציפי משיח, שהחליטו לתרום מהידע שלהם למען הקהילה. כששמעו על מיזם "רובעיר", של עיריית אשדוד, מיזם שמייצר קהילות, כל אחת סביב נשוא אחר למען התושבים והקהילה. הם ראו בכך הזדמנות לשלב בין האהבה שלהם לרכיבה לבין הרצון לתרום לקהילה. השלושה החליטו להגיש מיזם משלהם. מטרת המיזם היא הקמת סדנא שיתופית לטובת תושבי העיר לתיקון, תחזוקה והשמשת אופניים. מיזם "אופני הרובע" הוא אחד מ-30 היוזמות הזוכות במיזם "רובעיר" של עיריית אשדוד, שזכתה לתקציב של 25 אלף ש"ח. לכם נותר רק להגיע לתקן… ולרכב לדרכם.

יגאל אשש, מי אתם "אופני העיר"?

"אנחנו מוסד ללא כוונת רווח, שנועד לתת שירות לקהילה בכל מה שקשור לנושא של אופניים. אנחנו אוהבים מאוד לרכב על אופניים, וזה מאוד קרוב אלינו. מה שעשינו זה הקמת סדנא לתיקון אופניים, שמי שרוצה לבוא, יכול לבוא ולתקן את האופניים שלו".

ככה חופשי, בעצמו?

"הוא יכול לבוא לתקן בעצמו את האופניים שלו, אנחנו נותנים את הכלים תרתי משמע לתקן את האופניים. אנחנו נותנים גם ובעיקר הדרכה. צריך להבין שמעל 70 אחוז מהתיקונים באופניים זה תיקונים של פנצ'רים. ברגע שזה תיקון פנצ'ר היכולת להדריך היא יחסית גבוהה. זה לא מאוד מסובך והמשתמש מופתע שהוא יכול לתקן בצורה עצמאית".

השלושה עושים הכל בהתנדבות. המיזם הוא בנוסף לעיסוק שלהם היומיומי. יגאל מנהל את חנות הביגוד קולומביה בסטאר סנטר, דניאל הוא האיש הטכני בעל חנות אופניים –  'מיסטר בייק' וציפי עוסקת בחינוך מיוחד ב'ניצן'.

לאן אני מגיע אם מתקלקלים לי האופניים?
"אתה מגיע למתנ"ס ספרא".

מתי?

"אנחנו בדרך כלל נמצאים בימי רביעי משעה 5 עד השעה 9".

למה אתם עושים את זה, הרי זה זמן פנאי שלכם למען אחרים?
"אנחנו מאוד אוהבים לרכב על אופניים. דבר נוסף, אלה היבטים נוספים לאופניים שהם חשובים. מה שכולם רואים זה העניין הספורטיבי, בנוסף יש את העניין הסביבתי שאנחנו מתקנים אופניים וזו קיימות להשתמש במוצר שוב ושוב. זה מאפשר יותר אופניים במרחב הסביבתי עבור הקהילה. תיקון אופניים הוא גם ריפוי ועיסוק להרבה אנשים".

חלק גדול מהאוכלוסייה שמשתמשת באופניים הם ילדים

"אנחנו מעבירים סדנאות לתיקון אופניים גם לילדים, כדי שבסופו של דבר יוכלו בצורה עצמאית לתקן את האופניים שלהם. ובצורה כזו יהיו יותר משתמשי אופניים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך