מפתח שוודי

יהונתן שולדבראנד אמנם בן 32, אבל מרגיש עדיין נער. כמי שהתחיל לשחק כדורסל בצורה מקצוענית רק בגיל 23, הוא מרגיש עדיין מלא אנרגיות ושיש לו עוד הרבה מה לתת. עכשיו הוא הגיע למכבי אשדוד בהדרכת צביקה שרף, ובטוח שיעזור לקבוצה לעשות את קפיצת המדרגה לה היא כל כך מייחלת

אחרי 4 שנים סוערות בהפועל תל אביב, במהלכן עלה עם הקבוצה עד לליגת העל, הודיעו האדומים ליהונתן שולדבראנד כי איננו בתכניות לעונה הבאה. הוא החל לבחון את האופציות שלו ואז הגיעה ההצעה מאשדוד. "צביקה שרף מאוד רצה אותי", מספר שולדבראנד,"הוא סיפר לי שבונים קבוצה חזקה עם מבט לעתיד, וזה מאוד התאים לתפיסה שלי, אז ברגע שסידרתי את העניינים עם הפועל, עברתי מיידית לאשדוד".

הפכת לשחקן דומיננטי אצל האדומים, אפילו סוג של סמל. איך זה לעבור פתאום לצהוב?
"אני מאוד-מאוד נהנה עד עכשיו. נוצרה סיטואציה כזו ואני בסך הכל מבסוט מאיך שהדברים התגלגלו, אני מרגיש שרוצים אותי כאן, נותנים לי גב וזה משהו שאני מחפש כבר הרבה זמן. לא שלא אעבוד קשה כדי להצדיק את המקום שלי. להיפך, אעשה הכל כדי להצדיק את הקרדיט שאקבל".

אחד הדברים הזכורים היא אותה תקרית מכוערת שהייתה לך עם גיא פניני. זה משהו שעזר או פגע בך?
"מקצועית זה בטח לא עזר לי, זה לא שינה שום דבר מבחינתי. מה שכן, מזהים אותי ברחוב וקיבלתי הערות לרוב חיוביות ומחזקות. נכון שהיו גם כמה שהמשיכו עם הנאצות אבל הם ממש היו בשוליים".

אז שמת את זה לגמרי מאחוריך.
"בטח, מזמן-מזמן. השבוע הראשון אחרי זה היה מאד אינטנסיבי, גם תקשורתית, והרבה טלפונים אבל בסך הכל עבר הרבה זמן מאז, ואני מעדיף להתעסק רק בכדורסל ולא בדברים שמפריעים לי להתרכז בו".

איזה יהונתן שולדבראנד יראו אוהדי מכבי אשדוד?
"אני בסך הכל מגיע לאשדוד בשביל לתת את כל מה שאני יכול לתת. הרבה מלחמה והרבה רצון לנצח, זה משהו שאני נותן בכל מקום שאני נמצא. אני מקווה שאני לא אאכזב אף אחד ובטח לא את עצמי, זה המקצוע שלי ואני אתן את הפייט הכי טוב שאני יכול לתת, וכמובן אסחף אחריי את חברי לקבוצה במלחמה והקרבה על הפרקט".

יהונתן שולדבראנד נולד ב-2 באוגוסט 1983 במושב אמירים. אביו, לורנס שולדבראנד, הגיע משבדיה בשנות השבעים כשחקן כדורסל זר, שיחק בהפועל רמת גן, בתקופת היותה קבוצת צמרת ובהפועל עפולה, נישא לישראלית, התגייר והשתקע בישראל. יהונתן החל לשחק כדורסל בקבוצות הילדים והנוער של הפועל סאסא והפועל גליל עליון. בתקופת שירותו בצה"ל החל לשחק בא.ס. רמת השרון אך לאחר זמן קצר עבר להפועל גליל עליון. הוא הושאל לעונה אחת לא.ס. רמת השרון, וכשחזר חתם בקבוצת סודרטאליהקינגס השבדית. בסיום העונה, עבר שולדבראנד להתאמן זמנית בקבוצת קובוטקובולה הפינית, אך בתחילת העונה חזר לשבדיה, ושיפר את הממוצעים שלו, דבר שעזר לו לקבל זימון לאולסטאר השבדי. בעקבות הצלחתו, חתם בסיום עונת 2007/2008 בקליניקאס רינקון הספרדית. בקבוצה מליגת המשנה קלע שולדבראנד 8 נקודות ו-2 ריבאונדים למשחק בממוצע, ועזר לקבוצה להגיע לחצי הגמר בפלייאוף של אותה עונה.

בסיום אותה עונה עבר למלייה הספרדית, אך נפצע ומיעט לשחק.
"התחלתי לשחק כדורסל בגיל מאוד מאוחר, ועד שלא עזבתי את הארץ למעשה כשהייתי בן 23, אז לא ממש שיחקתי כדורסל בצורה מקצועית ומסודרת", משחזר שולדנבראד את הימים הראשונים בענף. "הייתי בקיבוץ בצפון והמסגרת לא הייתה בדיוק מקצוענית".

אבל שיחקת בליגת העל.
"אחרי שהשתחררתי מהצבא עשיתי עונה במת השרון אבל זה לא היה זה ונאלצתי לעזוב בשביל לקבל את ההזדמנות. אבא הבין את המצוקה שלי והרים כמה טלפונים, נסענו למבחנים בשבדיה והשאר היסטוריה, מאוד אהבתי ונהניתי להיות שם".

היית עושה את זה מוקדם יותר אם היית יודע?
"בהחלט! אני מאוד מצטער שלא עזבתי את הארץ לפני כן, עוד כשהייתי נער. אני בטוח שאם זה היה קורה אז בטח הייתי מתפתח להיות שחקן טוב הרבה יותר ממה שאני היום".

ובכל זאת חזרת לכדורסל הישראלי.
"כן, אחרי שנתיים בספרד הייתה לי סדרה של פציעות והחלטתי לקחת פסק זמן מכדורסל מקצועני, אבל דווקא אז הגיעה הצעה מהפועל ת"א, שהייתה בעיצומו של מסע החזרה לליגת העל, והתאים לי, אז חזרתי".

ואחרי 4 שנים שם פתאום הם לא רצו אותך. נפגעת?
"זה לא נגמר רע. אני עדיין מאוד אוהב את כולם שם, ואין לי שום דבר רע להגיד. אולי טיפה הרגשתי פגוע, אבל בסופו של דבר זה הספורט, ככה דברים מתגלגלים. צריך לקחת את זה בצורה חיובית. בספורט לפעמים מחליפים מועדונים ואני שמח שאני פה. אני רוצה רק לשחק כדורסל, זה הכל".

מכבי אשדוד בשקט-בשקט בנתה סגל חזק. מה המטרות והציפיות?
"אנחנו חייבים לסיים במקומות 1-8 ולהגיע לפלייאוף ומשם הכל פתוח. זו עבודה מאד-מאוד קשה ושום דבר לא ילך בקלות. אני רק מקווה שתהיה לנו עונה מוצלחת כי אנחנו רוצים להצליח כקבוצה. לצביקה חשוב לשחק עם הרבה אנרגיות, לרוץ הרבה ולשחק עם אגרסיביות לאורך כל הדרך".

שנה חדשה בפתח. מה תאחל לקבוצה, לאוהדים?
"אני רוצה לאחל לשחקנים, לצוות המאמנים וההנהלה וכמובן לכל האוהדים ותושבי אשדוד שנה טובה, ואני מקווה שנעשה עונה טובה וכולם יגיעו לתמוך בנו ולעודד ותהיה שנה מוצלחת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך