מקרים נפוצים של רשלנות רפואית בטיפולי שיניים

רפואת שיניים, כמו כל שאר תחומי הבריאות, מחייבת אנשי מקצוע איכותיים אשר נוקטים בסטנדרט גבוה בבדיקות וטיפולים. למרות זאת, למרבה הצער, ישנם לא מעט מקרים של רשלנות רפואית בטיפולי שיניים
תמונה Freepik

חושדים שאתם או אדם אהוב נפלתם קורבן לרשלנות כזו? לפני שאתם מחפשים עורך דין רשלנות רפואית ומנסחים כתב תביעה, חשוב להבין האם המקרה שחוויתם אכן נחשב בתור רשלנות. אחרי הכל, לא כל נזק ניתן למנוע ולא כל טעות של רופא היא התרשלות.

על מנת לעזור לכם להבין את הנושא יותר לעומק, הנה כמה מקרים נפוצים של רשלנות רפואית ברפואת שיניים:

אבחנה שגויה או אי אבחון

סרטן הפה – אחד המקרים החמורים ביותר של אבחון שגוי הוא התעלמות מסימנים של סרטן הפה. גילוי מוקדם הוא חיוני לתוצאה חיובית, והחמצת הסימנים עלולה להוביל להתקדמות המחלה, לדרוש טיפולים אגרסיביים יותר או להוביל להפחתת סיכויי ההישרדות.

עששת ומחלות חניכיים – לפעמים, רופא שיניים עלול להתעלם מסימנים של עששת או מחלת חניכיים. החמצה של בעיות כאלה עלולה להוביל לבעיות חמורות יותר, כולל אובדן שיניים או זיהומים מערכתיים.

שגיאות בטיפול

עקירת השן הלא נכונה – עקירת שן שגויה היא מקרה ברור של רשלנות. טעויות כאלה יכולות לקרות עקב תקשורת שגויה, תיעוד לקוי או חוסר ריכוז.

נזק לעצבים – בעוד שחלק מההליכים הדנטליים כוללים סיכון לנזק עצבי, אם רופא שיניים אינו מקפיד על נהלים סטנדרטיים או לא מתחשב באנטומיה הייחודית של המטופל, הוא עלול לגרום לנזק מיותר לעצבים. זה יכול להוביל לחוסר תחושה, עקצוץ או כאב.

שגיאות בהרדמה

מתן יותר מדי חומר הרדמה או אי התחשבות באלרגיות או בהיסטוריה הרפואית של המטופל, עלול להוביל לסיבוכים חמורים, כולל תגובות אלרגיות, בעיות נשימה, או אפילו מוות.

זיהום עקב נוהלי היגיינה לקויים

זיהום מועבר – אם מרפאת השיניים לא מחטאת כראוי את הציוד שלה, קיים סיכון להעברת מחלות זיהומיות בין חולים.

זיהומים לאחר הליכים – הנחיות לא מספקות לאחר הניתוח או טכניקה לקויה במהלכו עלולים להוביל לזיהומים, שעשויים לדרוש טיפולים נוספים או אפילו אשפוז.

טעויות בשיקום והשתלות

השתלות שיניים בהתאמה לקויה – השתלות שיניים דורשות מיקום מדויק. אם לא עושים זאת בצורה נכונה, השתל עלול לגרום לאי נוחות, זיהום ואובדן עצם.

כתרים וגשרים פגומים – שחזורים בהתאמה לא נכונה או באיכות ירודה עלולים להוביל לבעיות נשיכה, גירוי חניכיים וסיבוכים אחרים.

שגיאות ברפואת שיניים קוסמטית

פורנירים לא אחידים – מטופלים שמעוניינים בהליך של ציפוי מקווים לשפר את מראה השיניים שלהם. עם זאת, פורנירים (ציפויים) שאינם ממוקמים כראוי עשויים להוביל לבעיות אסתטיות ולבעיות נשיכה.

כוויות מהלבנת שיניים – אם לא ננקטים אמצעי הגנה בהליכי הלבנת שיניים, הכימיקלים עלולים לשרוף את החניכיים או רקמות רכות אחרות של הפה.

אי קבלת הסכמה מדעת

לפני כל הליך, יש ליידע את המטופלים לגבי הסיכונים, היתרונות והחלופות. אם רופא שיניים לא מצליח (או מנסה) להשיג הסכמה זו והמטופל חווה סיבוכים, הדבר עשוי להיחשב לרשלנות.

טעויות אורתודונטיות

שימוש ממושך מדי בפלטה – השארת פלטה לתקופה ממושכת עלולה להוביל לעששת ולמחלות חניכיים.

התאמה לקויה של מכשירים – פלטות או תומכים שהותאמו בצורה לא נכונה עלולים להוביל לבעיות נשיכה, כאבים וסיבוכים אחרים.

לסיכום

בעוד שרוב רופאי השיניים מסורים ושואפים תמיד להעניק טיפול באיכות גבוהה, טעויות עלולות להתרחש. לא כל טעות היא רשלנות, אבל אתם כמטופלים צריכים תמיד להיות מודעים לזכויותיכם ולהיות פרואקטיביים בטיפול שלכם על ידי שאילת שאלות, חיפוש חוות דעת לגבי רופאים וערנות לגבי כל תסמין חריג לאחר טיפולים והליכים. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך