כל היתרונות הבריאותיים של זרעי שומר

זרעי שומר, שמקורם בצמח השומר (Foeniculum vulgare), שימשו זה מכבר כמרכיב קולינרי ובתור תרופה טבעית במערכות רפואה מסורתיות שונות ברחבי העולם
תמונה: Freepik

לצד היותם מלאי טעם וארומה, זרעי שומר עשירים בשמנים אתריים, נוגדי חמצון ומגוון של חומרים מזינים אחרים. עוד לא שמעתם? זה הזמן להכיר את היתרונות הבריאותיים הרבים שהזרעים הזעירים הללו מעניקים.

בריאות מערכת העיכול

נוגדן חומצה טבעי – לזרעי שומר תכונות נוגדות עוויתות, שיכולות לעזור להרפות את השרירים במערכת העיכול, להפחית גזים, נפיחות והתכווצויות בבטן. לעיסת כפית של זרעים אלה לאחר הארוחות יכולה לפעול כסותרת חומצה טבעית.

קידום תנועת מעיים בריאה – הסיבים התזונתיים בזרעי השומר מסייעים בקידום יציאות בריאות, ומונעים עצירות. הזרעים גם מכילים תכונות קרמינטיביות, המסייעות בהוצאת גזים ממערכת העיכול.

תכונות נוגדות חמצון

מאבק ברדיקלים חופשיים – זרעי שומר עשירים בנוגדי חמצון חזקים כמו קוורצטין ולימונן, ופועלים באופן אקטיבי לנטרול רדיקלים חופשיים בגוף, ובכך מונעים נזקים הנגרמים מלחץ חמצוני.

שיפור בריאות העור – התכונות נוגדות החמצון של זרעי השומר עוזרות להפחית סימני הזדקנות כמו קמטים וקמטוטים, מה שגורם לעור להיראות צעיר וזוהר.

יתרונות נשימתיים

הקלה באסטמה וברונכיטיס – לזרעי שומר יש תכונות אנטי דלקתיות ומכייחות. הם עוזרים לשחרר את הגודש ולהפחית את הסימפטומים של מחלות נשימתיות.

הקלה בשיעול – ההשפעות המרגיעות של זרעי שומר על הגרון הופכות אותם למרכיב פופולרי בתרופות טבעיות לשיעול.

בריאות האישה

הקלה על כאבי מחזור – בזכות תכונותיהם נוגדות העוויתות, זרעי שומר יכולים לעזור להקל על כאבי מחזור. נשים בתרבויות רבות צורכות תה שומר כדי לחפש מזור בתקופות כואבות.

קידום הנקה – באופן מסורתי, זרעי שומר משמשים כגלקטגוג, חומר שמסייע לאמהות מניקות.

בריאות הלב

הסדרת לחץ הדם – זרעי שומר הם מקור טוב לאשלגן, מינרל שעוזר לווסת את לחץ הדם על ידי מניעת השפעות הנתרן.

הורדת כולסטרול – הסיבים התזונתיים בזרעי השומר יכולים לעזור בהפחתת רמות ה-LDL (הכולסטרול הרע), ולקדם את בריאות הלב.

תמיכה בראייה

זרעי שומר מכילים כמות משמעותית של ויטמין A, אשר חיוני לראייה טובה. יש לו גם תכונות המגנות על העיניים מפני ניוון הקשור לגיל.

קידום בריאות העצם

זרעים אלו הם מקור עשיר לסידן וזרחן, שניהם חיוניים לשמירה על עצמות חזקות ומניעת אוסטאופורוזיס.

תמיכה במערכת החיסון

זרעי שומר הם מקור טוב גם לאבץ, מינרל הממלא תפקיד חיוני במערכת החיסון ובריפוי פצעים.

שיפור זיכרון

כמה מחקרים מצביעים על כך שהאשלגן בזרעי שומר יכול להגביר את ההולכה החשמלית ברחבי הגוף, לרבות במוח, ולכן עשויים לשפר את התפקוד הקוגניטיבי והזיכרון.

ניהול משקל ומטבוליזם

מדכא תיאבון טבעי – בזכות הסיבים הטבעיים ותכונות נוספות, כוס תה שומר יכולה לגרום לתחושת שובע, להפחית את הדחף לנשנש ולסייע בניהול המשקל.

הגברת חילוף החומרים – זרעי שומר עשירים במינרלים חיוניים כמו ברזל ונחושת, ועוזרים ביצירת תאי דם אדומים חדשים שיכולים להגביר את חילוף החומרים. 

המלצה: אם אתם מחפשים להוסיף לתזונה אלמנט טבעי וטעים, המסייע בניהול משקל ומקדם חילוף חומרים, זרעי שומר יכולים להיות תוספת מצוינת. זכרו תמיד כי הם צריכים להיות חלק מתזונה מאוזנת ולא תחליף מלא לחומרי מזון חיוניים אחרים.

סיכום

זרעי שומר הם יותר מסתם תבלינים עשירים בטעם. שילובם בתזונה שלכם יכול להציע מגוון יתרונות בריאותיים. בין אם נצרכים בשלמותם, טחונים לאבקה או מבושלים כתה, זרעים אלו מספקים שילוב של טעם וערך בריאותי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך