איבד את הראיה ותובע מעל למיליון שקלים מבי"ח אסותא באשדוד

תושב אשדוד בן 70 שאיבד את הראיה בעין ימין כתוצאה מניתוח כושל לתיקון חור בזגוגית העין, תובע מעל למיליון שקלים מבית חולים אסותא אשדוד
עו"ד דותן לינדנברג צילום שירן ולק

מהתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בבאר שבע באמצעות עורך דין דותן לינדנברג המתמחה בתביעות נזקי גוף וביניהם רשלנות רפואית, נטען כי לפני כשנתיים התובע נכנס לניתוח לסגירת החור בזגוגית העין, ניתוח שנחשב לבעל סיכויים טובים לשיפור הראייה של המנותח.

עם הזדקנות האדם, מרקם הג'לי המרכיב את זגוגית העין, הופך למימי יותר ומתחיל למשוך את רשתית העין. אם החור הטרי אינו מטופל בזמן הוא עלול לגרום לחור משמעותי במרכז הראייה ובהמשך אף ישנה סכנה להיפרדות הרשתית.

מהתביעה עולה כי במהלך הניתוח, בעת קילוף הקרום הפנימי של הרשתית, קרע המנתח חלק ממנה.  אם לא די בכך, במקום לפעול להעלות מיד את הלחץ התוך עיני, לעצור את הדימום אפילו מכאנית, לתקן את הקרע בעזרת מתלה או רשתית,  המנתח והצוות הרפואי אפשרו לשטף הדם להיכנס לזגוגית. המנתח אף צרב את סביבות הקרע בלייזר בעצמה חזקה מהנדרש, וכתוצאה ישירה מכך נוצרה צלקת מרכזית גדולה בעין ימין שחסמה את שדה הראיה המרכזי.

לטענת עורך דין דותן לינדנברג, צוות הניתוח ניסה להסתיר את הרשלנות על ידי מילוי לא נכון של טופס מהלך הניתוח שבוצע:  תחת הכותרת "סיבוכים/דימום ובדיקות פתולוגיה" , נכתב כי לא היו סיבוכים וכי לא היה דימום חריג במהלך הניתוח.  קריעת רשתית ודימום לזגוגית עקב הקריעה, נחשבים לסיבוכים קשים שחייב רישומם בדו"ח. בסופו צוין כי  הראייה הנה רק HM – ספירת אצבעות, כשהמשמעות היא  שנגרם עיוורון בעין ימין.

בחוות דעתו של מומחה ברפואת עיניים שצורפה לתביעה, עולה כי בן ה-70 סובל מנכות בשיעור 30% בשל חדות ראייה. לדברי המומחה, הניתוח בוצע בקרינת לייזר מרכזי חזקה מדי שהרסה את מרכז הרשתית על כל האלמנטים העצביים החשובים שבה, וכך נגרמה פגיעה קשה למרכז הראייה. בהמשך צוין כי טופל  בצורה רשלנית לאחר שנוצר אצלו קרע בעת הקילוף ונגרמה צלקת ענקית ולאבדן כל הראייה המרכזית. המומחה קבע בחוות דעתו, כי אילו היה מנותח בצורה מודרנית,  מרבית הסיכויים שחדות ראייתו הייתה משתפרת בעקבות הניתוח.

בתביעה נטען כי ביה"ח התרשל בגלל חוסר מיומנות של הצוות, נעשה שימוש  בשיטת טיפול מסוכנת, לא זהירה ובלתי מקצועית שגרמה לסיבוך הרפואי ממנו הוא סובל עד היום. מאז הניתוח אורחות חייו של התובע ואיכותם השתנו ללא היכר והפגיעה הקשה והנזק שנגרם, פגעו בכל תחום בחייו.

לפני הניתוח, התובע היה בריא בגופו ובנפשו והיה עצמאי בכל פעולותיו ואף ניהל אורח חיים פעיל ועשיר ביותר. כיום הוא אינו מסוגל לתפקד כבעבר,  נגרם ויגרמו לו סבל רב ואובדן הנאות חיים.

בן ה-70  מבקש לקבל פיצוי עבור הפסדי שכר, זכויות סוציאליות ופנסיוניות, כאב וסבל, הוצאות רפואיות  ועזרת צד ג'.

טרם הוגש כתב הגנה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך