פרשת השבוע \ פרשת עקב

תמונה: FREEPIK

התורה פותחת בפסוק "והיה עקב תשמעון" מסביר רש"י שבאים להזהיר אותנו על מצוות שאדם דש בעקביו. הכוונה שאנחנו עושים אותם ביום יום ונראות בעיננו כפשוטות וחסרות שכר למעלה אז יש קצת זלזול או אי עשיה בכוונה. כמו שדוד המלך אומר בתהלים "עוון עקבי יסובני" ביום של לחץ ומלחמה אני מפחד ממצוות שאני דש בעקבי שמא חטאתי ויעמוד לי החטא בזמן צרה או מלחמה. יש עבירות חמורות שגם אם נפלת בהם ביקשת תשובה מה' ועשית תיקון אבל העבירות הקטנות שאין הבריות נותנים אליהם את הדעת יכולים אחר כך לבוא איתנו בחשבון לכן צריך לשים לב לכל מעשה ומעשה שאדם עושה ביומיום גם עבירה אפילו קטנה צריך לתקן אותה פה בעולם הזה.

מסופר על מלך אחד ששאל את החכם של היהודים, "אתם אוגרים מצוות לעולם הבא אך אינכם יודעים שכרכם, מפני מה לא רשום בתורה שכר של כל מצווה?". ענה לו אותו חכם, "יצווה המלך מפועליו שיכרתו את עציו הנמצאים בגינת המלך ולכל עץ תנקוב בשכרו, כמה יגיע לאותו הפועל בסוף העבודה". המלך ציווה כדברי החכם והינה המלך רואה שכולם רצים ועמלים על העצים שמחירם גבוה ואילו על העצים "הזולים" אף אחד לא משתדל וטורח. אמר החכם לאותו המלך, אצל ה' יתברך כל מצוותיו שוות ואנו מחויבים לכל מצווה ומצווה בין קטנה לגדולה כי כך ציוונו ה' יתברך ולא שאנו עמלים כי כך נקבל שכר גבוה יותר.  ולכן כל המצוות שוות ולא ניקבו בשכר על המצוות.

שבת שלום ומבורך ובשורות טובות על כלל ישראל!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך