אשת התקשורת חן עשור נלחמת בכנסת למען האבות הגרושים ונגד תלונות שווא וניכור הורי

ניכור הורי הוא מצב שבו ילדים מגיעים לנתק מהורה אחד (הורה מנוכר), תוך תהליך של הסתה ושטיפת מוח של ההורה השני * מה שמביא גם לתלונות שווא ובעיקר לסבל אצל רבים * השבוע בכנסת נפתח כנס מיוחד שעסק בנושא, ובין המוזמנים המכובדים, התארחה שם גם אשת התקשורת חן עשור, שעוסקת בנושא הזה קרוב ל-3 שנים * חן עשור: "הפכתי את זה לפרוייקט חיים, זה מצב נוראי שבו גם אבות וגם ילדים סובלים, הגיע הזמן לעשות סוף לעניין הזה"

נתנאל פריאנטי

השבוע התקיים בכנסת כנס בנושא "היחס המפלה לאבות בשירותי הרווחה", הכנס שנערך ביוזמת חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד נועד להציף את הבעיות מצד אחד וגם לחשוף את האתגרים לשיפור בעתיד, וגם על מנת לקדם מודעות לשינויי המדיניות והחקיקה הנדרשים.

אחת המוזמנות לכנס היא אשת התקשורת חן עשור, שהפכה את הנושא של תלונות שווא וניכור הורי כפרוייקט חיים, ואחת היחידות בתקשורת שעוסקת בתחום ומביאה אל קדמת הבמה את הסיפורים הקשים הללו. לכן היא הוזמנה להציג את דעתה בנושא וגם איך הדבר מתבטא בתקשורת.

לאחר הכנס ערכה חן עשור מספר ראיונות לערוץ אונליין TV, אבות שעברו ניכור הורי, סיפרו לה את סיפורם הכואב והקשה, נשמעו שם סיפורים על אבות שעברו ניכור הורי (מצב שבו ילדים מגיעים לנתק מהורה אחד, תוך תהליך של הסתה ושטיפת מוח של ההורה השני), ועל אחרים שחוו תלונות שווא רבות וישבו ימים רבים במעצר לשווא, ומעל הכל.. סיפרו על הקושי הרב מול האישה לשעבר, הרווחה, ומוסדות המדינה. אחד מאלה שהתראיינו בעילום שם, היה ד' (50) מאשדוד, שהגיע לכנס בשביל לחזק ובעיקר להתחזק ולשתף את סיפורו. הוא בחר לעשות זאת בעילום שם בכדי לא לפגוע כרגע בהליכים חשובים שהוא עובר.

חן עשור וחברת הכנסת טלי גוטליב, השבוע בכנסת

 

ד', אתה עובר ניכור הורי בימים אלה?
"אני עובר כרגע דברים שמזעזעים את הנפש. לפני שנתיים התחלתי בתהליכי גירושין, ומאז אני בסיוט מתמשך, אישתי לשעבר הצליחה להסית את שלושת ילדי ולשכנע אותם שאני סוג של שטן, הם לא מעוניינים לדבר איתי יותר, ולא משנה כמה אני מנסה. אני כבר קרוב לשנתיים מרגיש שאין לי סיבה לחיות, אני כבר לא מסוגל להכיל את זה שהילדים שלי מחקו אותי מחייהם".

מה עוד עברת?

"מה לא. הגישו נגדי קרוב ל-30 תלונות במשטרה, הוציאו אותי מהבית והרחיקו אותי, לפעמים גם ישבתי במעצר לכמה ימים. בהמשך כל התלונות התבררו כתלונות שווא ולא עשו לי דבר. אבל למרבה האבסורד לא עשו כלום לגרושתי שהתלוננה עליי והמציאה סיפורים מזעזעים שהתבררו כשקר מוחלט".

למרבה הצער והכאב, אלו סיפורים שחוזרים על עצמם כל הזמן", מספרת חן עשור לעיתון "המגזין", "אני נתקלת באנשים שעברו עוולות נוראיות, כאלה שהמערכת רמסה אותם ואת הנפש שלהם. אבות נורמטיבים שהפכו לשבר כלי, העלילו עליהם עלילות ומנעו מהם לראות את הילדים שלהם. זה נוראי. לכן כשקיבלתי את ההזמנה לדבר בכנסת, לא היססתי והגעתי לפה ולהביע תמיכה בהם ובמאבקם".

איך הנושא הזה הפך לכל כך חשוב לליבך?

"בתוכנית הראשונה שלי בערוץ אונליין TV, עסקתי בנושא ומאז הפכתי את זה לפרוייקט וכבר 3 שנים עוסקת בנושא. זה ממש נגע לליבי והבטחתי לעצמי שאעשה הכל בשביל אותם אבות. בנוסף זה הכל התחיל מהבית ומהחינוך שקבלתי מהורי האהובים, שלימדו אותי לכבד אנשים ולעזור להם כשהם במצוקה, ולנצח אוקיר להם תודה על כך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך