כך הפכה חן עשור לאימת הנוכלים: "מאז שניסו לעקוץ אותי, לקחתי על עצמי משימה ולחשוף נוכלים ומתחזים"

אשת התקשורת חן עשור עברה ניסיון עוקץ מתוחכם של מתחזה לעובד חברת חשמל, שניסה להוציא ממנה אלפי שקלים ואף איים על חייה ⦿ חן החליטה להילחם חזרה ופרסמה סרטון ויראלי שחשף את התופעה, מה שהביא למאות פניות של נעקצים אחרים ⦿ בעקבות זה, החליטה חן עשור לקחת כפרויקט את התופעה ולקחה על עצמה משימה: להילחם ולחשוף נוכלים ומתחזים

נתנאל פריאנטי

בשנים האחרונות, הנוכלים והעוקצים הפכו להיות מתוחכמים יותר ויותר, ומצליחים להפיל בפח מאות אנשים מדיי יום. בשבוע שעבר פרסמנו על עוקץ הדולרים בחצי מחיר, ולפני כן על העוקץ הרומנטי והם מתווספים לעוקץ הניגרי ועוד אחרים, כשהמטרה ברורה: להוציא כמה שיותר כסף מהקורבן.

אשת התקשורת המוכרת חן עשור חשפה לאחרונה עוקץ שמאחוריו עומד נוכל מתוחכם המתחזה לעובד של חברת חשמל. אותו נוכל הספיק עד כה לעקוץ ולגנוב את כספם של רבים שנפלו בפח.

חן ספרי על העוקץ, מה בדיוק היה שם?

"בשעה 21:00 אני מקבלת טלפון מאדם שהזדהה כ"אריה מחברת חשמל", הוא טען שיש לי חוב לחברת חשמל, ואם לא אשלם מידית חלק מהחוב, הוא יסגור לי את החשמל בעסק. דבר שיכול לגרום לי לנזקים של עשרות אלפי שקלים. זה בהחלט היה מוזר, כי היו לי צ'קים שאמורים היו להיפרע כמה ימים אח"כ. הוא ביקש שאשלם מיד את החוב ואף שלח לי מיילים מחברת חשמל, המאשרים שהוא עובד שם. הוא ביקש שאשלח לו קוד לכרטיס אשראי וכך יוכל למשוך חלק מהכסף לכיסוי החוב".

הודעה ששלח אחד הנעקצים

למחרת שוב חייג אליה אותו אריה מחברת חשמל. עשור בדקה מול נציגי החברה שאישרו שהוא אכן עובד בכיר בחברה. לאחר שהעבירה תשלום ראשון. החלה מסכת הטרדות ואיומים שבמהלכה ניסה לקבל ממנה כספים נוספים.
לאחר בדיקה נוספת, הבינה עשור כי מדובר בעוקץ כרטיסי אשראי וכי אותו אריה מתחזה לעובד אמיתי בחברת חשמל. לכן הפסיקה מיידית לשתף עימו פעולה. אותו "אריה" החל להטריד אותה בשל כך המאות שיחות טלפון, בהן הוא איים על חייה ואף איים לאנוס אותה. "זאת חוויה לא נעימה, מדובר באדם מסוכן מאוד שאיים עליי ועל משפחתי. ובגלל זה פניתי למשטרה".

הסרטון הוויראלי והראיון ב"הכל כלול"
אותו נוכל חלקלק, לא הבין שעשה טעות נוראית כאשר סימן את חן עשור כקורבן שלו. חן דאגה לתעד את השיחות עימו, ובסרטון שהעלתה לרשת גוללה את סיפור העוקץ והאיומים. הסרטון הפך לוויראלי וצבר מאות אלפי צפיות. רבים שנעקצו על ידי אותו נוכל פנו אליה וסיפרו כי הוא עקץ אותם גם, לעיתים הוא מתחזה לעובד חברת חשמל ולפעמים מתחזה לעובד בחברת המים. הדפוס נותר דומה: איומים על בעלי עסקים ולהלחיץ אותם במאות טלפונים עד שהם משלמים לו.

"פנו אליי עשרות אנשים עם סיפורי עוקץ דומים, כולם זיהו את הקול שלו ולכולם הוא ניסה לתחמן באותה צורה. לפי כמות הפונים אלי, נראה שהוא עקץ קרוב למאות אלפי שקלים, הוזמנתי להתראיין בתוכנית "הכל כלול" וסיפרתי את הסיפור, מסתבר שחברת חשמל מודעת היטב לנושא והם מטפלים בזה יחד עם המשטרה".

הראיון בהכל כלול

חן, נראה שהוא הסתבך עם האדם הלא נכון
"בהחלט! הוא נוכל ומקומו בכלא. למזלי במקרה שלי סיימתי את זה מהר ובתקיפות ולא הפסדתי כסף. מדובר באדם מנוסה, מתוחכם ומסוכן. אני יכולה להגיד שהבטחתי לו בטלפון שאני אעשה הכל בכדי לתפוס אותו, ואני יודעת שזה עוד יקרה".

מה את עושה בימים אלה?

"אני עובדת בימים אלה על שלל פרויקטים בערוץ אונליין TV, אחד מהם עוסק בנושא שיטות עוקץ ברשת והוא יציג לקהל ניסיונות עוקץ שונים וגם איך להיזהר ולא ליפול ברשת. פרויקט אחר שמאוד חשוב לליבי הוא תופעת הניכור ההורי, מעבר לזה שאני מביאה לבמה ומפרסמת את אותם סיפורים קורעי לב, אני עובדת ביחד עם עורך דין על פתיחת עמותה שתעזור לאותם אבות שנמצאים במצב כזה. אחד הדברים שההורים האהובים שלי חינכו אותי עליו, זה לפתוח את הלב, לעזור לאנשים אחרים, ולהיות שם בשבילם ברגעים הקשים, ואני דואגת ליישם את זה מדי יום".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך