האשדודי שהיה ברשימת עוצמה יהודית נגד איתמר בן גביר "הוא השתלט על עוצמה יהודית ושינה את הקווים שלה"

אחרי שהיה אחד הפעילים הבולטים של המפלגה בשנים האחרונות ואף הוצב במקום העשירי של מפלגת עוצמה יהודית, גיא מלכא אחיה של החיילת הדס ז"ל שנרצחה בפיגוע קשה בירושלים, משנה כיוון ותוקף את איתמר בן גביר ברשתות החברתיות על ההתנהלות הלא ימנית שלו כלשונו * מלכא מסייע בימים אלה לברוך מרזל ולד"ר בן ארי להקים מפלגה מימין לבן גביר שתומכת בדעותיו של הרב כהנא * בראיון מיוחד לעיתון 'המגזין' הוא נשמע מעט אחרת מההתבטאויות ברשתות החברתיות נגד בן גביר, אך ממשיך לעקוץ את עוצמה יהודית על הדרך שמוביל אותה בן גביר, ומתכונן לפתיחת המפלגה הימנית קיצונית החדשה

ישראל אוחיון

בימים אלה המערכת הפוליטית כולה עסוקה סביב התנהלות גוש הימין לקראת הקמת ממשלה חדשה, לאחר שראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו קיבל את תמיכתם של ראשי המפלגות מגוש הימין, המנדט הועבר אליו מנשיא המדינה והוא מנסה בימים אלה להתמודד עם הרצונות הבלתי פוסקות של ראשי המפלגות, בכדי להביא לסיומה של ממשלת השינוי בהקדם המתבקש, ולהקים את הממשלה שהבטיח לציבור בוחרי גוש הימין.

מי שכאמור מערימים את מירב הקשיים במשא ומתן הם בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, בטענה שהם הבטיחו ממשלת ימין על מלא וכדי שיוכלו לממש את זה, הם מבקשים לידיהם את השליטה הראויה בתפקידים מסוימים, על מנת להביא את התכנית שלהם לידי ביטוי בארבעת השנים הקרובות.

אלא שיש מי שרואה באיתמר בן גביר אחד כזה שנטש את המורשת עליה גדל, כאשר הוא מתנער מהחיבור הטבעי שעושים לו עם הרב כהנא מנהיג תנועת כך. הראשון לתקוף אותו ברמה הארצית היה ברוך מרזל שעשה זאת בשלל ערוצי תקשורת, ובתקופה האחרונה הצטרפו אל מרזל עוד פעילים שלא אוהבים את ההתנערות הזו של בן גביר.

אחד מהם הוא גיא מלכא, פעיל ציבור אשדודי ומוכר מאוד ברשתות החברתיות שכבר תקופה ארוכה תוקף את איתמר בן גביר על התנהלותו, כאשר לדבריו הוא לא מספיק ימני. מלכא הוא אחיה של לוחמת משמר הגבול הדס ז"ל שנרצחה בפיגוע קשה בירושלים. מאז הרצח המזעזע גיא פעיל מאוד ברשתות החברתיות ובבחירות לכנסת ה-23 הוא הוצב במקום העשירי ברשימתו של בן גביר לכנסת.

בפוסטים האחרונים שפרסם ברשת הפייסבוק הוא התבטא בחריפות נגד מי שהיה חבר שלו לדרך הפוליטית, באחד מהם הוא כתב "שלושים שנים יש מפלגה שנושאת את דגלו של הרב הצדיק מאיר כהנא, ובן גביר ביצע מחטף והשתלט על עוצמה יהודית ושינה את הקווים שלה". בפוסט אחר שהתייחס לרצח החיילת לזר במחסום כתב "אדון בן גביר החיילת נרצחה, לא נהרגה ולא מתה מסיבות מסתוריות, שמאל מלא מלא".

יום אחרי פרסום תוצאות הבחירות האחרונות כתב גיא "תתכוננו לממשלת שמאל בכיסוי ימני". ההתבטאויות האלה והקרבה שהייתה בין השניים בעבר לא הותירה אותנו אדישים, ופנינו לגיא מלכא על מנת להבין מדוע הוא חושב כך.

לפני שתי מערכות בחירות היית חלק ממפלגת עוצמה יהודית ומוקמת במקום העשירי, כיום אתה נגד עמדת המפלגה, מה קרה?

"ובכן לפני 2 מערכות בחירות שובצתי ברשימת המפלגה אומנם לא במקום ריאלי כבהסתכלות לא הרגשתי שלם עם הבחירה כבדת המשקל הזאת. העדפתי יותר להביע את דעתי ברשתות החברתיות או לקום לזעוק על מה שבאמת מפריע לי ולהבנתי לעוד הרבה. לפני שצורפתי למפלגה קיבלתי שיחה אישית מדר' מיכאל בן ארי ידיד נפשי לבוא לנאום באזכרתו של הרב דוד מאיר כהנא זצ"ל הי"ד, אציין שלא התאפשר לי להגיע בסוף. עד אז לא נחשפתי אליו פרט למשפט שכולם מכירים "כהנא צדק" התחלתי לחקור סרטונים, מאמרים, ספרים וגילתי אדם חכם".

"התחברתי לאידאולוגיה ולדרך", מספר מלכא "וכמו בכל דבר, האמת היא קשה אבל כמו שאורי צבי גרינברג אמר:" אֱמֶת אַחַת וְלֹא שְתַּיִם. כְּשֶמֶש אַחַת וּכְשֵם שֶאֵין שְתֵּי יְרוּשָלַיִם". אז ממשיכים למרות "נפילות". בבחירות לכנסת ה- 24 משכתי את ההתמודדות בגלל סיבות אישיות שלא אפשרו לי לבוא בלב שלם. וטרום הבחירות האלו כבר החלטתי לעזוב את מפלגת עוצמה יהודית לגמרי כי הדרך והאידיאולוגיה החדשה גברה על הישנה. השינוי הכי "מינורי" כביכול ואני לא מתבייש להגיד שאני בעד טרנספר ואפשר לא להסכים איתי וזה בסדר הרי כולנו אנשים שונים עם דעות שונות. וכשראש המפלגה אומר גירוש רק "ללא נאמנים" אני לא מצליח לקבל את זה כי עוד לא המציאו נאמנומטר. 90% מהם אומרים בקול שלם עם הנפת דגל של ארגון טרור בלי בושה שהם נגד המדינה ושבעת האחוזים הנותרים מוחאים להם כפיים בשאגות "חיב'ר חיב'ר יא יהוד" והשארית באמת רוצים להתקיים ולעבוד ולהקים בית. אי אפשר לצפות מאוכלוסייה שרוב רובה כזו, וראינו בשנת תשפ"א מגוון לינצ'ים, רציחות שאפילו למערכת הביטחון היה קשה להתנהל מולם רוצה שכל מטרתם לפגוע באזרחים יהודים ולחזק את תודעת ה"כיבוש".

מה עמדתך האישית על איתמר בן גביר ועל תכניותיו הפוליטיות עם בצלאל סמוטריץ'?

"דעתי האישית על איתמר לא השתנתה, אני אוהב אותו מאוד, הוא גאון פוליטי וכוכב עולה מקווה שיישאר למעלה ויאיר אור מסוים על כל האפלה שיש באזור יהודה ושומרון. החיבור אם סמוטריץ' לדעתי מצוין, מאמין שבצלאל ייתן לו חיזוקים מימין כמו שעשה בבחירות לכנסת ה-24 ומנע הקמת ממשלת ימין שנתמכת על ידי מפלגת רע"ם ברגליו האחוריות".

מה דעתך על הרכב הממשלה המתגבשת ועל ממשלת הימין הנבחרת ?

"לדעתי זו לא ממשלת ימין מלא מלא, כשאין מפלגה שמייצגת את דרכו של הרב כהנא בכנסת. ביבי לא ימין לדעתי יש לו זכיות רבות בהגנה על העם והארץ, אבל ממש לא ימין וזו דעתי. הייתי מעוניין לראות את בצלאל שר ביטחון – כי כבר ראיתי את כל הביטחוניסטים לשעבר איך הם מתפקדים. ושם צריך אדם עם דרך וחזון, ואת זה לא היה לא לגנץ, לא לבנט לא ליעלון ושלא נדבר על ליברמן וביבי".

לאן פניך מועדות מבחינה פוליטית? והאם נראה אותך פעיל במסגרת פוליטית אחרת…

"כרגע אנחנו עסוקים בהקמת מפלגה שתמשיך את האידיאולוגיה של הרב כהנא, את ההקמה יזמו אנשי הימין  ברוך מרזל וד"ר מיכאל בן ארי. שבוע שעבר נאספו 100 חתימות הדרושות להקמת המפלגה, ואני מקווה לטוב. תמיד קיים בי ובוער בי הרצון לשנות, להוביל ולקדם נושאים אך כרגע אין לי כיוון פוליטי, אבל אם יהיה אני אשקול בכובד ראש".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך