איך יודעים שיש לכם קן צרעות בבית?

מי שראה צרעה בקרבתו, בוודאי רץ מיד לכיוון השני על מנת לא להיעקץ. ואכן, יש צרעות שעקיצתן הינה מסוכנת ולכן ננסה להימנע מהקרבה אליהן כמה שאפשר. במאמר הבא נסביר איך תוכלו לדעת שיש לכם קן צרעות בבית
תמונה: freepik

איך לזהות קן צרעות בבית?

הדרך לזיהוי קן צרעות בתוך הבית או במעטפת הבית היא דיי פשוטה. לרוב אתם תראו בקרבת מקום מסוים בבית צרעות שעפות וחוזרות אל מיקום ספציפי ובו גם תראו מספר צרעות שחגות באותו אזור. זהו סימן מובהק לקן כזה. הזיהוי הזה תקף גם לאזור של מעטפת הבית אשר שם יש נטייה לקינים באדני החלונות, באזור המזגן או תריס הגלילה החיצוני של חלונות הבית. אם ראיתם צרעות בחצר שלכם ליד עץ או ליד אזור באדמה, קחו בחשבון כי יש סוגים מסוימים של צרעות שמקימות קן באדמה. 

איך יודעים את המיקום של הקן?

אם אתם רוצים לדעת את מיקום הקן, הדרך לזהות זאת היא באמצעות מעקב אחר מעוף הצרעה. הצרעה בדרך כלל יוצאת מהקן, וחוזרת אליו עם מגוון חרקים לתזונת המלכה. כמו כן, אתם תראו בסביבת הקן מספר צרעות ולא צרעה אחת ותוכלו לשער היכן הקן. יהיו פעמים שתוכלו לראות את הקן בפועל ויהיו פעמים שהקן יהיה מוסתר בתוך כוך. בשלב הזה עדיף להתקשר אל מדביר צרעות מקצועי מחברת SOS צרעות שיגיע אליכם להסיר את הקן עם אביזרי הבטיחות המקובלים והיעילים. 

למה לא לנסות להסיר את הקן לבד?

לא כולם יודעים, אך הצרעות הן מעופף שלא נשאר חייב. ברגע שהן מותקפות, הן תוקפות בחזרה כקבוצה. ללא אמצעי בטיחות זעירים וידע בהדברת קן צרעות והסרה שלו, לא כדאי ולא מומלץ כלל להסיר את הקן לבד. עקיצות של מספר צרעות יחד עשויות להביא למצב של אלרגיה קשה, זיהום אנפילקטי או מוות. 

איך מדבירים באופן מקצועי קן צרעות?

הדברת קן צרעות באופן מקצועי על ידי מדביר מתבצעת עם חליפת מיגון מלאה ומסיכה לראש. המדביר יגיע עם חומר ריסוס ומרסס באמצעות מרססת עם ידית ארוכה את הקן, עד שהוא רואה כי הצרעות נופלות ממנו מתות. רק לאחר שהוא בטוח שכל הצרעות סיימו את תפקידן בעולם הזה, הוא עובר לשלב של הסרת הקן. לפעולות אלו יש תמיד שלב מקדים שבו המדביר יאתר את מיקום הקן לאחר שיעקוב אחר מעוף הצרעה. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך