האם יש דבר כזה, בת מצווה בכותל?

רוב המשפחות יודעות מה זה אומר בר מצווה בכותל, אך האם יש דבר כזה בת מצווה בכותל? אז כדאי לדעת שכן, יש דבר כזה עם מספר שינויים קלים מהבר מצווה שרובנו מכירים. בכתבה הבא נסביר איך חוגגים בת מצווה כזו
תמונה FREEPIK

החגיגה בכותל

כשמדובר בבר מצווה בכותל, אנו יודעים כי הנער המתבגר עולה לתורה בדיוק כמו שעולים לתורה בבית הכנסת. בנות, בשונה מבנים, לא עולות לתורה, אך הן תוכלנה להגיע יחד עם בנות המשפחה והחברות אל רחבת הנשים שבכותל ושם להתפלל, להניח פתקים עם משאלות ליבן ולהנות מאוד בדיוק כמו בחגיגת בר מצווה כזו. בת מצווה בכותל לא יורדת באיכות שלה מבר מצווה באותו הקונספט ואותו המיקום. היא מרגשת מאוד ומאפשרת חיבור לשורשים והבנת המהות של גיל המצוות. 

ההגעה אל הכותל 

בדיוק כמו שנער הבר מצווה מגיע אל הכותל עם תהלוכת מתופפים, כך גם כלת הבת מצווה מגיעה באותה התהלוכה. המטרה של התהלוכה אל הכותל, היא לשמח את הנערה ומשפחתה ולהגיע אל רחבת הכותל כאשר ההתרגשות נמצאת בשיאה.  זו דרך נהדרת להפוך את היום הזה למאוד מיוחד עבור הנערה. 

להמשיך את החגיגות גם אחרי הטקס בכותל

לאחר שהטקס בכותל מסתיים, זה בדיוק הרגע שבו ממשיכים את החגיגות עם פעילויות מגניבות בתוך העיר. העיר ירושלים היא עיר גדולה ויש כל כך הרבה דברים לראות בה ולעשות בה בקבוצה. ניתן להנות מסיורים בעיר דוד, לעשות סיורים בשכונות מוכרות שיש להן היסטוריה מפוארת, להנות מסיורי טעימות בשוק מחנה יהודה ועוד המון אפשרויות. פעילות טובה לאחר טקס הבת מצווה, היא פעילות שלוקחת בחשבון את מאפייני האורחים שיגיעו לבת מצווה. מומלץ לבצע פעילויות שמתאימות לגילאי האורחים ולמגבלות שקיימות להם. אם כחלק מהמשפחה יש אמא עם עגלת תינוק, כדאי להתחשב ולבצע פעילות שמאפשרת הליכה עם עגלה כזו. מכיוון שירושלים יש כל כך הרבה אפשרויות, קל לבצע את ההתאמות האלו. 

לתכנן את הארוחות של היום הזה

אחד הדברים הכי חשובים כאשר מתכננים בת מצווה בכותל הוא האוכל. מכיוון שיוצאים מוקדם בבוקר אל הכותל, יש לדאוג לארוחת בוקר משובחת וארוחת צהריים איכותית וטובה. ניתן לבצע את ארוחת הבוקר באחת מפינות החמד הסמוכות לעיר ואת ארוחת הצהריים במסעדה ששם תוכלו להמשיך את החגיגה. יש המון מסעדות שניתן לשלב בהן גם מוסיקה ורחבת ריקודים קטנה. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך