חולים על אקסטרים או נפצעים בגללו? – חשיבות ביטוח אקסטרים לחו"ל

חופשות המשלבות ספורט אתגרי בחו"ל הופכות יותר ויותר פופולאריות בשנים האחרונות. האפשרויות המגוונות שאין בארץ, הנופים המטורפים ותחושת החופש – כל אלו מעודדים ישראלים רבים לקפוץ מצוקים, לצלול באוקיינוסים, לטפס על הרים ולרכב על אופנועים. עם כל הריגושים והחוויות שאנו צוברים בטיולים כאלו, אנו מעמידים עצמנו בסיכון מוגבר לתאונות, פציעות וסכנות חמורות יותר מטיול רגיל בארץ זרה. על כן, אם בכוונתכם להוציא לפועל טיול מהסוג הזה, כדאי שתבטחו את עצמכם בעזרת ביטוח אקסטרים לחו"ל

ביטוח אקסטרים לחו"ל אינו כלול לרוב בהסכמי הביטוח הרגילים שמציעות חברות הביטוח והוא מהווה הרחבה של החבילות הקיימות. מבד הדוגמאות שציינו מעלה, ביטוח כזה מכסה גם טיולי סקי, טיפוסים בתנאי קיצון, טיולי גלישה וצניחות חופשיות.

אחד הדברים הכי חשובים שחברות הביטוח המספקות ביטוח אקסטרים לחו"ל כוללות בחבילות שלהן הוא איתור, חילוץ ופינוי אווירי שכן הסתמכות על השירותים המקומיים במקרה של נפילה בטיפוס למשל, עלולה להסתכם באירוע מתמשך וחמור שיותיר נזקים ארוכי טווח. חברות הביטוח מתחייבות גם לפינוי מוסק לישראל, יצירת קשר עם מוקדי רפואה מקומיים ואפילו ביטוח הציוד המקצועי שהשתמשתם בו.

הצרה הגדולה של מטיילי האקסטרים היא התפיסה השגויה שאומרת "לי זה לא יקרה" שמונעת מהם להשקיע ברכישת ביטוח אקסטרים לחו"ל, אך ההיסטוריה מלמדת אותנו שאף אחד לא חסין מפגיעה ולעולם לא נדע מי יהיה הבא בתור. בנוסף, תוכלו להרגיש הרבה יותר משוחררים ופתוחים לרעיונות וחוויות חדשות ומלהיבות אם תדעו שמאחוריכם גב ביטוחי חזק.

מה עוד כולל ביטוח אקסטרים לחו"ל?

כמובן שתכולת החבילות משתנה מחברה לחברה ובהתאם לצרכי הלקוח, אך הנה מספר דוגמאות לספורט אתגרי ופעילויות אקסטרים המקבלים כיסוי:

  • ספורט ימי – רכיבה על אופנוע ים, שיט קיאקים ורפטינג, גלישות גלים ורוח, צלילות וסירות מרוץ.
  • ספורט על הקרקע – נסיעות שטח בג'יפים, גלישת חולות, נסיעות על כלים כמו סקטבורד, אופנועים וכדומה.
  • ספורט אווירי – כדור פורח, טיפוס מצוקים, צניחות וקפיצות בנג'י, מתקני אומגה ועוד.

מה צריך לזכור כשעושים ביטוח אקסטרים?

  1. לא כל חבילת אקסטרים מתאימה לכל טיול – בדקו את ההתאמה בין ההצעה של חברת הביטוח לתכנון שלכם בפועל. ביטוח סקי למשל לא יעזור למשפחה המתכננת טיולי ג'יפים במדבר.
  2. על חברת הביטוח להיות זמינה ואמינה כדי שתהיו בטוחים שאתם מוגנים ותוכלו להתמסר לחופשה שלכם. מענה לקוי או מאוחר עשוי להוביל להתדרדרות מצב חמורה בכל אירוע רפואי או ביטוחי.
  3. חברת ביטוח מקצועית וותיקה עשויה לעשות את ההבדל בין אירוע טראומטי ועצוב לאירוע כואב אך עם טיפול מהיר ויעיל.
  4. במדינות זרות אין הקפדה על סטנדרט הבטיחות כפי שנהוג במדינת ישראל ולכן תאונות אקסטרים נפוצות בחו"ל בהרבה. אל תוותרו על ביטוח אקסטרים לחו"ל והישארו בידיים טובות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך