סכיני מטבח שתמיד רציתם

אוהבים לבשל? סביר להניח שיש לכם את כל כלי המטבח הדרושים לכם על מנת לבשל ארוחה לתפארת. מה תכינו הפעם? קציצות עוף עם פירה? או אולי תפוחי אדמה מוקרמים? מכל מקום, כלי המטבח שלכם מוכנים לפעולה, ואולי אחד הכלים המשמעותיים ביותר שיש בו הוא סכין מטבח. אתם אולי יכולים להסתדר בלי כף יציקה או קערה זו או אחרת, אבל ללא סכין טובה קשה להסתדר. והגיע הזמן להעניק לה את הכבוד הראוי לה ולבחור את הסכין שתלווה אתכם לאורך זמן
תמונה: FREEPIK

מדוע חשוב להשקיע ברכישת סכין מטבח טובה?

קיימות סיבות שונות ומגוונות שבזכותן הופכות סכיני מטבח למלכות בשטח שלהן, ואנשים רבים משקיעים כסף ברכישת סכין טובה. כל מי שיש לו סכין איכותית, נהנה מיתרונות רבים:

  • נוחה לשימוש – סכין המטבח האיכותית נוחה לשימוש ולאחיזה ממושכת. זאת בזכות הידית הטובה שהיא מגיעה איתה. גם אם אתם עובדים במטבח במשך שעות על גבי שעות, עדיין לא תרגישו שאתם עייפים, בזכות הסכין המיוחדת שלכם. 
  • אופן החיתוך משפיע על טעם האוכל – לא כל מי שמבשל יודע זאת, אך צורך החיתוך והאיכות שלה משפיעה על טעמו של המזון. תוכלו לבצע ניסוי קטן בעצמכם: חיתכו סלט קצוץ בסכין רגילה בקערה אחת וסלט קצוץ בסכין מטבח איכותית בקערה שנייה. תבלו את שני הסלטים. איזה סלט יצא טעים יותר? הסכין לא משאירה לכם מקום לטעויות. 
  • מתאימה גם לבשלנים מתחילים – סכין מטבח טובה ואיכותית מתאימה לא רק לשפים מתקדמים, אלא גם ובעיקר לאנשים שעושים את הצעדים הראשונים שלהם בעולם הבישול. כי אם יש לכם את הכלי המתאים לבשל את הארוחות, תוכלו להתקדם ולהצליח לבשל כל דבר. 
  • סכין איכותית לטווח ארוך – כשמשקיעים ברכישת סכין מטבח טובה ומקצועית, זוכים בסכין שיכולה לשמש לטווח ארוך. כל עוד אתם שומרים היטב על הסכין ודואגים לנקות אותה.

איך נשמור על סכיני השף שלנו

אם רוצים להחזיר לסכין המטבח שלנו טובה תחת טובה, חשוב לדעת איך לשמור עליה. אמנם סכין מטבח אמיתית אינה משתפשפת בקלות, אבל אתם יכולים להאריך את חייה של הסכין שלכם על ידי ביצוע פעולות שישמרו עליה. דבר ראשון, הניקיון חשוב מעל לכל. כך שאם אתם משתמשים בסכין כדי להכין סושי, תפוחי אדמה, מוקפץ או עוף בתנור, אל תשאירו אותה זרוקה בכיור. במקום זאת, נקו אותה היטב והשתדלו לעשות זאת בסמוך לתום השימוש. גם אם המטבח שלכם עמוס ויש עוד הרבה מאכלים שאתם צריכים להכין, זיכרו כי הסכין היא המפתח לכל מנה שאתם מכינים. שנית, אם אתם נודדים בין לקוחות ומכינים להם ארוחות מכל טוב, יש צורך לשמור על הסכין באמצעות נרתיק מיוחד. ניתן לרכוש תיק עור לסכינים הכולל תאים לכל סכין וסכין, כך שהלהב שלהן מופרד משאר להבי חברותיהן. 

מעבר לכך, כשם שיש פעולות המיטיבות עם הסכין, כן קיימות כמה פעולות שיש להימנע מהן. למשל, חשוב להימנע מלזרוק את הסכין עם שאר הסכו:ם למגירה. גם אם יש לכם מגירה המתאימה לכלי המטבח, הסכין שלכם לא תאהב זאת, שכן הלהב שלה עלול להישרט ולהיפגע במהירות. שימרו על הסכין בנרתיק או הניחו אותה על מתקן מיוחד לסכינים. נוסף על כך, אמנם סכיני מטבח הן סכינים איכותיות, אך גם להן יש את הגבולות שלהן. השתדלו לא לחתוך מאכלים קפואים או קשים, על מנת שלא לפגוע בלהב הסכין. ומלבד זאת, הסכין שלכם כל יכולה והיא תלווה אתכם לתקופה ארוכה אם רק תדעו לשמור עליה היטב. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך