פרשת תזריע

פרשת תזריע / פרשת השבוע

כתוב בפרשה "אישה כי תזריע וילדה זכר"..פילוסופים וחוקרים ישבו לחקור, הרי יש הרבה סוגי מינים של נבראים בעולם כל אחד והייחודיות שלו הן בגודל בצורה ובצבע וכדו'. אם כן מה התועלת שיש לכל בריאה ובריאה בעולם הזה, ומה התועלת שכל אחד מביא לעולם
ספר תורה בבית הכנסת הגדול בעיר אשדוד

חישבו ומצאו שאכן לכל בריאה שה' ברא יש תועלת לעולם, ויש צורך בו, יש כאלה לאכילה, ויש כאלה לרפואה, אף אחד מהם לא נברא לבטלה. למסקנה נכבדה זו הגיעו פילוסופים לאחר עבודה מאומצת במשך תקופה ארוכה. פתאום קם אחד החוקרים ואמר אמנם יגענו ומצאנו את סוד כל הנמצאים בעולם, אך על נברא אחד אשר נכבד מאוד בעינינו שכחנו לתן דעתנו, האדם. האם יש לעולם צורך בו?

החלו כולם לבדוק מהי תכליתו של האדם בעולם, וראו שלא רק שהוא לא מועיל אלא הוא מזיק, ומקלקל, מקצץ עצים, טובח ואוכל בהמות, כל מה שהוא עושה אינו עושה אלא לצורך עצמו ולהנאתו, והעולם המופלא יכול להתקיים גם בלעדיו.

מסקנתם הנכונה מקובלת, אך אנחנו איננו זקוקים לחכמתם, יודעים אנו מתורתנו הקדושה, שהעולם נברא בשביל התורה וישראל, כלומר ה' ברא את כל העולם הזה בשביל האדם, שיעבדו בקיום התורה והמצוות, ועל ידי זה יזכו לחיי העולם הבא. ונמצא שהאדם אינו מקלקל, אלא מתקן, ע"י ברכות, ע"י תרומות ומעשרות, זוכה לתקן ולקדש.

האדם הוא בחיר הבריאה והכל נברא בשבילו ולמענו ולשימושו אם כן בכל דבר שהאדם משתמש לתועלתו זהו תיקונו של אותו יצירה כי כל עניין בריאתה הוא למענו של האדם. לא בכדי חכמים תיקנו לפני כל דבר שאנחנו עושים או אוכלים לברך את ה' יתברך ולהודות לו על יצירתו המושלמת ועל ידי הברכה אנחנו מעלים בדרגה את הפרי או העניין שעליו אנחנו מברכים ובכך מתקנים אותו ומביאים אותו לשלמות ייעודו.

וזה שכתוב: " אתה קדמת למעשה בראשית"- אם עסקת בתורה ובמצוות אז אומרים לו אתה קדמת כלומר בשבילך נברא העולם, אך אם אינו עוסק בתורה אומרים "יתוש קדמך" – כל מעשי בראשית ואפילו היתוש  הקטן שחיי יום אחד קדם ונברא לפני שאתה נבראת.

אחים יקרים המצב הביטחוני בארץ רעוע, אנא ממכם מי שיכול לקבל על עצמו בעיקר בשבת קודש בקריאת "שיר השירים" למען שמירת עם ישראל וחיילנו האהובים מכל פגע רע. שיר השירים נכתב ע"י החכם באדם שלמה המלך שבו מתוארת בצורת משל האהבה העצומה בין ה' יתברך לבין כנסת ישראל. רבי עקיבא אומר "אין כל העולם כולו כדאי כיום שניתן בו שיר השירים שכל הכתובים קודש ושיר השירים קודש קודשים". רבי נחמן מברסלב אומר: "כל הרפואות בעולם מרומזים וכלולים בשיר השירים והוא מועיל לכל מי שזקוק לרפואה וישועה שהוא יכול להיפקד בברכת ישועה ורחמים על ידי אמירת שיר השירים".

שבת שלום ומבורך ויהי רצון שנזכה להינצל מכל אויבנו ולגאולה בקרוב וברחמים במהרה אמן!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך