מד סוכר לשימוש ביתי

מחלת הסוכרת היא מחלה ממשפחת המחלות המטאבוליות, ומאופיינת ברמות ריכוז גבוה של גלוקוז בדם, בשל מגבלה של הגוף לייצור אינסולין במינון מותאם. הגורמים לסוכרת הם גנטיים וסביבתיים כאחד, כאשר קיימים מספר סוגים ודרגות של סכרת הנובעת מסיבות שונות
קרדיט: pixabay

על מנת להימנע מסיבוכי סכרת ולצורך שמירה על איזון הסוכר בגוף, נדרשים המטופלים להיות במודעות מלאה לגבי רמת הסוכר בגוף בכל שלב של היום, הן לצורך בקרה והן לצורך יצירת איזון באמצעות שליטה בתזונה או על ידי שימוש באינסולין.

מאחר ומדובר בצורך יום יומי, ובתדירות בדיקה הנדרשת מספר פעמים ביום, נדרש בהתאם פתרון לבדיקה ביתית, הניתנת לביצוע באופן עצמאי ומספקת תוצאה מדויקת.

סוגי מכשירי מדידת סוכר ביתיים

מד סוכר- מגלומטר

מכשיר מסוג מגלומטר הוא המכשיר המסורתי והמוכר, אותו מחזיקים בבית מטופלים רבים אשר סובלים ממחלת הסוכרת. המכשיר עובד בשילוב עם מחט וסטיק, כאשר על המטופל לדקור את עצמו באמצע, ולהקיז טיפת דם על גבי הסטיק המצורף. הסטיק מבצע איתור של רמות הסוכר בדם במהירות, תוך שניות ספורות, ונותן תמונת מצב מדויקת למדי למטופל. ישנם מכשירי מגלומטר מתקדמים יותר, אשר כוללים כרטיס זיכרון לשימור ותיעוד תוצאות קודמות לצורך מעקב, ואף להעברת הנתונים לאפליקציה ייעודית בנייד ובמחשב האישי.

יתרונות המכשיר: נגיש, קל לשימוש ומספק תוצאה מדויקת.

חסרונות המכשיר: הצורך בדקירה של האצבע מספר פעמים ביום כרוך בכאב ואי נוחות, מרתיע ואף עשוי לעורר חרדות אצל מטופלים צעירים. מטופלים רבים "מדלגים" על בדיקות לאורך היום במטרה לצמצם את כמות הדקירות ואי הנעימות, ומפחיתים בכך את איכות הטיפול ויתרונות המערב אחר רמת הגלוקוז בדם כנדרש.

בדיקת שתן

בדיקת השתן הביתית מתבצעת אף היא באמצעות סטיק, כאשר הסטיק נטבל בכוסית שתן, ומשנה את צבעו בהתאם לגילוי של רמות סוכר חריגות בגוף. 

יתרונות הבדיקה: אין צורך בדקירה חוזרת מספר פעמים ביום.

חסרונות הבדיקה: מדובר בבדיקה שמספקת הערכה בלבד ולא נתונים מדויקים.

מערכת פריסטייל ליברה

בזכות טכנולוגיה מתקדמת פותח מכשיר ומערכת תומכת, אשר מאפשרים מדידה של רמות הסוכר בגוף באמצעות מד סוכר שמודד את רמות הסוכר בגוף בנוזל הבין תאי, כחלופה למדידה ובדיקה של הדם. 

המכשיר פועל באמצעות סריקה והצמדת המכשיר אל הזרוע, כאשר המכשיר כולל חיישן מזערי באורך של חמישה מילימטרים, ונתוני המדידה מועברים בזמן אמת לקורא אלקטרוני, להעברת המידע לאפליקציה, לניתוח של שינוי המגמות ברמות הגלוקוז בדם לאורך היום ולשמירה על הנתונים.

מדובר בטכנולוגיה חדשנית ששינתה את חייהם של חולי סוכרת רבים, שזוכים הן לחוויית מדידה נעימה וידידותית יותר, ללא הצורך בדקירות המכאיבות, החוזרות והנשנות, כמו גם ברמת דיוק גבוהה במיוחד של המידע. המכשיר מאפשר שמירה על רמת סוכר מאוזנת בדם, בזכות המידע השקוף והמדויק שמגביר את המודעות ומסייע לשליטה על רמות הסוכר בגוף בכל עת. 

המכשיר מאגד את היתרונות הקיימים בשיטות האחרות ונותן מענה לחסרונות, נמכר במסגרת פרטית ואינו מסופק על ידי קופות החולים, ומתאים לשימוש מגיל 4 ומעלה. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך