אם תרצו אין זו אגדה…

תגידו לי, מה יהיה? עשינו שם דברים גדולים יותר. התחלנו שם בהקמת המדינה. אז מה, לא יכולים לעבור את קבוצת הכדורגל שלהם? אהה, לא הסברתי, סליחה. אני מדבר על באזל. כשהרצל ערך שם את הקונגרס הציוני הראשון (1897. מורה להיסטוריה או לא?) הוא חשב על המדינה היהודית שתקום. חשב על חברה אוטופית, מושלמת. אור לגויים. אז בחייאת מכבי ת"א, לא הגיע הזמן לעבור את פ.צ. באזל ולעשות כבוד להרצל?

פ.צ. באזל היא קבוצה שונה מהקבוצות שפגשה עד היום מכבי ת"א. היא טובה יותר ממכבי ת"א. עד עכשיו הקבוצות שפגשה מכבי, היו או פחות טובות ממנה, או באותה הרמה, כמו פלזן הצ'כית. באזל זו קבוצה שמכבי ת"א לא עברה עד היום, זו קבוצה עם ניסיון בליגת האלופות. בעיה לא קטנה למכבי ת"א. עד כאן זה קורה.

אבל הדבר היחיד שלא אהבתי, שפשוט גרם לי אפילו מעט, להרגיש זלזול למכבי ת"א, זה מכבי ת"א בעצמם, עם המסרים לתקשורת, שכל הגרלה טובה, מלבד באזל. כאילו באזל היא קבוצה שלא מסוגלים לנצח אותה? אז מה אני מבין מזה, שחבל על הזמן? אז אם מכבי ת"א בטעות תעבור את באזל, אז מה זה אומר? שצפויים רק הפסדים בליגת האלופות? מכבי ת"א הווינרית הגדולה של הכדורגל הישראלי, היא לוזרית אירופה.

אז חצי מילה. הליגה השוויצרית היא מעט יותר טובה מהליגה הישראלית, לא בשתי רמות כמו שכולם אומרים. מכבי ת"א בבלומפילד כבר עשתה דברים יפים. אז הלו, מה קרה? עכשיו ארגיז את אוהדי מכבי ת"א הרבה יותר. תלמדו מהפועל ת"א!!!! הפועל ת"א הגיעה עד שמינית גמר הליגה האירופית!! קולטים? שמינית גמר!! ניצחה קבוצות טובות ממנה על הנייר פי 20!! לכו שחקני מכבי ת"א תראו את הקלטת של הפועל ת"א אז, עם המאמן דרור קשטן ותראו… שאם תרצו, אין זו אגדה.

קח את זה באיזי, איזי…
איז שרצקי, קח אוויר. תנשום עמוק. חכם סידי מכיר כמה תרגילי נשימה מקורסי הריון ששלחו אותו בכח שתי נשותיו (והוא הלך, הלך…). קראתי ראיון עם שרצקי שאומר כי במשחק הליגה הראשון שבו יפגוש את באר שבע , לא יערוך טקס פרידה מהמאמן שלו בשלוש השנים האחרונות, ברק בכר, שעבר להפועל באר שבע… תחזיקו חזק.. כי "בגד בו".

הלו שרצקי. הלו איזי. קח את זה באיזי. תגיד, אתה לא חושב שהגזמת? שקצת נתת לתפקיד שלך לעלות לך לראש, אתה אדם נדיר שעזר לקריית שמונה, שתרמת מכספך וזמנך, להעלות את העיר הצפונית על המפה של הספורט בישראל ואולי על המפה של ישראל. על כך כפיים. אבל עם כל הכבוד (ראית שיש כבוד) מה רצית, שבכר יגמור את הקריירה שלו בקרית שמונה? שיוותר על קבוצה שקיבל ממנה הצעה להתקדם. לא, אתה היית מוותר על הצעה עסקית טובה ממה שאתה יכול להשיג? בסדר, אנחנו מאמינים (לא מאמינים בכלל…).
אגב, גם מי אמר שאתה הצודק בויכוח הזה בינך ובין בכר לפני המעבר לבאר שבע. שמענו כל כך הרבה דעות לכאן ולכאן, עד שכבר אנחנו לא בטוחים מי הצודק. וגם אם אתה צודק. תהיה גדול כמו השם שיצרת לעצמך. תן לו זר פרחים, תיפרד בענק. תראה שאתה עברת את ברק בכר ואתה ממשיך הלאה עם המאמן החדש שלך סאלח חסארמה, שקריית שמונה גדולה מבכר או מכל אחד.

יודע מה, אשתמש בציטוט שלך מהראיון, שבו אמרת, שאם אשתך הייתה בוגדת בך, אז לא היית נותן לה מתנת פרידה. אז אני שואל אותך באותה המטבע. מה שאתה עושה עם הכעס על ברק בכר ("האישה הבוגדת"), מראה לסאלח חסארמה ("האישה הנוכחית"), שעוד לא התגברת על הפרידה מהאישה הקודמת. יודע מה, לא הייתי רוצה להיות במקום חסארמה… ואנחנו עוד לא מזכירים לך את הפרידה "מהאקסית המיתלוגית" רן בן שמעון שהביא לך אליפות. אבל זה סיפור אחר….
לך איזי, לך תקנה זר פרחים. קטן עלייך לצאת גדול.

3 הפתעות במכבי אשדוד אחת
אחרי שהייתי עצבני בקטעים הקודמים, הגיע הזמן קצת להיות מרוצה. משהו טוב קורה בקבוצת הכדורסל של מכבי אשדוד. המאמן צביקה שרף, שחכם סידי כבר אמר עליו שזו החתימה הטובה ביותר בקבוצת הכדורסל האשדודית, ממשיך לעבוד.
אשדוד החתימה את דיאנטה גארט, שחקן ששיחק בעברו באנ בי. אי. שחקן בן 26, שיש לו גם עבר בכדורסל האירופאי. מבינים, זה כמו הפרסומת של "קינדר", 3 הפתעות בממתק אחד… גם אנ.ב.אי, גם ניסיון בכדורסל מאירופה, שדומה לכדורסל בארץ וגם בן 26, לא שחקן שבא לעשות פה סיבוב על אשדוד.

צביקה שרף לא פראייר. הוא יודע לבחור את השחקנים שלו בפינצטה. הוא הביא מישהו ששיחק ברמות הגבוהות ביותר וישפיע על שחקני הקבוצה ברגעי הלחץ, כי עם כל הכבוד לליגה הישראלית, מה זה הלחץ של האנ.בי אי, אפילו באימונים שם יש יותר לחץ. אותו שחקן גם יודע ומכיר את הכדורסל האירופאי ולא יצטרך להסתגל לחוקים השונים מארה"ב, והכי חשוב הוא יכול לשחק כמה עונות כאן וגם אם לא, הוא בגיל האופטימאלי לספורטאי והתמורה הפיזית שלו תהיה גבוהה מאוד. כבר היו פה שחקני אנ. בי אי שנחתו בגיל 30 פלוס.

לא בא לי להידחף בקופות, מקומות צפופים לא עושים לי טוב בגילי המתקדם (לא כזה מתקדם בנות…), אז מפה אני כבר אומר שאני רוצה לסגור על מנוי למשחקים של אשדוד. כמו שזה נראה עכשיו, במכבי אשדוד עושים עבודה טובה הקיץ, בכדי שיהיה לנו חורף חם פה באשדוד. אני לא מהמר, כי חכם סידי נגד הימורים… במיוחד שהוא מפסיד בהם, אבל לא אקח סיכון גדול מידי אם אגיד שבעונה הבאה המתח במשחקי הכדורסל של אשדוד לא יהיה במאבק נגד הירידה, אלא במאבק על העלייה לפליאוף העליון.
צביקה , ולסיום מילה ממני, אין לי כובעים (עוד יש לי שיער ואני לא רוצה להסתירו כל עוד הוא קיים), אבל אני כבר עכשיו מסיר אותו בפנייך.. וחכם סידי לא עושה את זה כל יום.

וחכם סידי אומר: תהיה גדול בכסף קטן…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך