הכשרה בתחום הביטוח – כיצד זה נעשה?

עולם הביטוח מהווה כתובת אטרקטיבית ומבוקשת על ידי טווח רחב של אנשים בארץ, המחפשים אחר תחום עיסוק מניב ויציב בו יוכלו להתפרנס ולבנות קריירה לאורך זמן. קיימות סיבות רבות לבחור דווקא בתחום הביטוח כתחום להתמחות בו – מדובר בענף שרק הולך וצומח עם השנים (במיוחד לאור אי הוודאות הגוברת בתחומים רבים אחרים, המצריכה מאנשים ומארגונים יותר וודאות אותה הם מקבלים באמצעות רכישת ביטוח מסוגים שונים), האפשרויות להכניס ולצמוח בתחום זה רבות וכמעט אינסופיות, ניתן להיכנס למקצוע זה יחסית במהרה ובהשקעה נמוכה יחסית ועוד. לאור כל זאת, חשוב להכיר – כיצד מתבצעת הכשרה בתחום הביטוח? מה נדרש על מנת לעסוק בתחום וכיצד מומלץ לעשות זאת?
תמונה: pixbay

רישיון סוכן ביטוח – תנאי הכרחי לעיסוק בתחום

לפני שנגיע לאופן בו מתבצעת בפועל ההכשרה בתחום הביטוח, חשוב להבין את הקריטריונים החוקיים של העיסוק בתחום. על מנת לפעול בעולם הביטוח נדרש להחזיק ברישיון סוכן ביטוח – זהו רישיון רשמי המוענק מטעם המדינה, המאשר כי מדובר באדם שמחזיק בידע הדרוש ורכש מספיק ניסיון על מנת לשמש בפועל כסוכן ביטוח. כלומר, רישיון זה הוא למעשה אמצעי בסיסי ומתבקש של המדינה לפקח על העוסקים בתחום – ניתן לומר כי סוכני ביטוח ואנשי ביטוח בתפקידים שונים ממש מחזיקים את גורלם של לקוחותיהם בידיהם. הם מנהלים את כספיהם וחסכונותיהם (לדוגמה – סוכני ביטוח פנסיוני), מבטחים אותם כנגד קטסטרופות שעלולות להמיט חורבן על חייהם ורכושם וכיוצ"ב. לכן קיים אינטרס ציבורי ראשון במעלה להבטיח כי אנשי הביטוח הפועלים במשק הם אנשי מקצוע מיודעים, מנוסים ואמינים. בדיוק כמו במקרה של יועצי ומנהלי השקעות, למשל, אשר גם כן מחויבים להחזיק ברישיון מטעם המדינה על מנת שיוכלו לעסוק בתחום באופן חוקי ולגיטימי.

לימודי ביטוח, מבחני הרשות לניירות ערך והתמחות – כיצד נראית הכשרה בתחום הביטוח?

לאחר שהבנו כי על מנת לעבור הכשרה ולעסוק בתחום הביטוח נדרש להשיג רישיון סוכן ביטוח, אנו מגיעים לסוג ואופי ההכשרה עצמה.

על מנת לקבל רישיון סוכן ביטוח נדרש לעבור סדרה של בחינות – מבחני הרשות לניירות ערך (הגוף האחראי על ההסמכה של סוכני ביטוח ואנשי מקצוע נוספים מעולם הפיננסים). מדובר על שש בחינות בסך הכל – ארבע בחינות מבוא ושתי בחינות גמר, אליהן מומלץ לגשת עם הכנה מקצועית מקדימה. לימודי ביטוח הם קורסים הנערכים על ידי מספר בתי ספר ייעודיים ומכללות שונות בארץ, אשר מכינים את התלמידים באופן פרטני לקראת כל אחד ממבחני הרשות לניירות. 

בנוסף לסדרת הבחינות, יש לעבור תקופת התמחות בת חצי שנה בטרם מקבלים את הרישיון ומורשים לעסוק בעולם הביטוח באופן מקצועי וחוקי. את תקופת ההתמחות ניתן לעשות במקביל לחלק מהמבחנים, לפחות מבחני הגמר (אליהם ניגשים לרוב לאחר שמסיימים את מבחני המבוא).

 

לאחר כל התהליך הזה, מקבלים רישיון סוכן ביטוח ויכולים להתחיל לעסוק באחד התחומים ה"חמים" והאטרקטיביים ביותר במשק כיום.

למידע נוסף אודות לימודי ביטוח היכנסו לדף הקורס באתר האקדמיה לפיננסים. למידע על רישיון סוכן ביטוח ומה נדרש היכנסו לדף הכתבה

בהצלחה!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך