אשדוד בין הערים הכי מסוכנות בכבישים

רק בשש ערים נפגעו בתאונות דרכים יותר בני אדם מאשדוד, כך עולה מהנתונים שמפרסמת עמותת "אור ירוק"

בין החודשים ינואר – ליולי, נפגעו באשדוד 215 בני אדם בתאונות דרכים, בינהם שלושה הרוגים, נתון זה מציב את העיר אשדוד במקום השביעי מבין הערים שבהם נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בששת החודשים.
רק שש ערים עברו את אשדוד במספר הנפגעים: תל אביב – 950, ירושלים – 632, חיפה – 368, באר שבע 309, חולון 231, פתח תקווה 229. עוד עולה מהנתונים של "אור ירוק" כי בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2015, נהרגו בתאונות דרכים בישראל 180 בני אדם, עלייה של 27% לעומת החציון הראשון של שנת 2014, במהלכו נהרגו 142 בני אדם בתאונות דרכים.

גם במספר הפצועים קשה חלה עלייה: במחצית הראשונה של שנת 2015 נפצעו קשה 909 בני אדם בתאונות דרכים, לעומת 821 פצועים קשה במחצית הראשונה של שנת 2014, עלייה של 11%. בסך הכל, נפגעו 11,454 בני אדם בתאונות דרכים בששת החודשים הראשונים של שנת 2015.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אנו נמצאים במצב חירום לאומי, עלייה דרמטית כזו במספר ההרוגים לא הייתה כבר לפחות עשור. 38 בני אדם נהרגו במחצית הראשונה של שנת 2015 יותר מאשר בשנה שעברה, 38 משפחות שהצטרפו השנה למשפחת השכול. מצב כזה היה מדליק נורה אדומה בכל מדינה מתוקנת ולכן על הממשלה המדינה חייבת לנקוט בצעדים מידיים בכדי לבלום מגמה מדאיגה זו: לכנס את כל הגורמים שקשורים לבטיחות בדרכים לדיון חירום במטרה לגבש תכנית שתחזיר את ישראל להתמקד בהצלת חיי אדם בכבישים".

בסוף חודש יוני התקיים דיון מיוחד בועדת הכלכלה בעניין העלייה החדה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים בשנת 2015, לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה, ציין בתחילת הדיון את המגמה בעייתית של תאונות הדרכים בישראל: "על פי הדוח של ה- OECD שבחן 38 מדינות, עולה כי קצב שיעור הירידה במספר ההרוגים בישראל לאורך זמן הוא מהנמוכים בעולם – מקום שישי מהסוף וכי שיעור הילדים שנהרגים בישראל הוא מהגבוהים ביותר, מקום שני מהסוף".

ח"כ כבל הוסיף כי "היעד של הממשלה לעמוד על פחות מ- 200 הרוגים עד שנת 2020 הופך לצערנו ללא ריאלי. זה נושא מהכבדים ביותר. אנו עוסקים בביטחון אזרחי מדינת ישראל ומשקיעים מיליארדים כדי להגן על גבולותיה של מדינת ישראל מצד אחד ומצד שני, תאונות הדרכים קוטלות בנו יותר מכל מלחמות ישראל גם יחד. אם זה היה המצב בגבולות, הארץ הייתה גועשת ורועשת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך