מתי תיק נסגר בפרקליטות?

הוזמנתם לחקירה במשטרה, ואתם חוששים כי יישאר לכם כתם בדמות תיק פלילי? עליכם לדעת כי תיק פלילי שנפתח כתוצאה מחקירת משטרה יכול גם להיסגר. סגירת תיק היא לא דבר נדיר מאוד, וכל אחד יכול למצוא את עצמו במצב כזה. אז מהן הסיבות שבגינן יהיה ניתן לסגור תיק בפרקליטות? זוהי שאלה שבוודאי תרצו לקבל עליה תשובה. אנו מציעים לכם בחום שבכל תהליך משפטי מהסוג הזה תקבלו ייעוץ והכוונה של עורך דין. בעזרתו תוכלו למצוא את עצמכם סוגרים את התיק הפלילי וממשיכים בחייכם כרגיל
תמונה : depositphotos

סגירת תיק מחוסר אשמה

המצב האידיאלי הוא מצב שבו יסגרו את התיק הפלילי נגדכם מחוסר אשמה. לא צריך להיות משפטן מנוסה על מנת להבין את ההסבר למצב הזה. כאשר סוגרים תיק מחוסר אשמה מגיעים למסקנה כי החשוד אינו אשם. חשוב מאוד לשים את האצבע על ההבדל בין חשוד לבין נאשם. כל עוד לא הוכיחו כי החשוד ביצע את המעשה, הוא לא יכול להיות נאשם. במקרה שבו לא הוכח קשר בין החשוד לבין המקרה ניתן לסגור את התיק מחוסר אשמה.

סגירת תיק מהיעדר ראיות

אפשרות נוספת שצריך לקחת בחשבון כי אפשרות שבה סוגרים את התיק מהיעדר ראיות. כל עוד אין ראיות הקושרות את החשוד למקרה, לא ניתן להאשים אותו בדבר. לכן הפרקליטות יכולה לסגור את התיק מהיעדר ראיות. כאן לא נטען כי החשוד לא אשם במקרה, אך כן נטען שלא קיימות ראיות מספקות. לעיתים המשטרה כן מציגה ראיות הקושרות בין החשוד למעשה, אך אין לא ראיות מספקות. המשטרה יכולה במקרה כזה לפתוח את התיק כל עוד יהיו לה ראיות נוספות. לכן חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין מנוסה שיסייע לכם גם בהמשך.

סגירת תיק במסגרת הסדר

יכולים להיות מקרים שבהם החשוד מגיע להסדר עם המשטרה על מנת לסגור את התיק. ההסכם יכול להגיע ביחד עם עונש מסוים או ללא עונש בכלל. כמובן שביחד עם עורך דין תוכלו להציב את התנאים שלכם להסדר. השאיפה היא למנוע מהחשוד ומהמשטרה המתנה מיותרת לגזר הדין. בחלק לא קטן מהמקרים סגירת תיק במסגרת הסדר זוהי האפשרות הכי טובה. אפשרות שתאפשר לכם להמשיך בחיים למרות כל המצב שאליו נקלעתם.

סגירת תיק עקב חוסר עניין לציבור

יש לא מעט סימני שאלה לגבי האפשרות של סגירת תיק עקב חוסר עניין לציבור. כאשר אומרים חוסר עניין לציבור, לא מדברים עם ההתעניינות של אזרחים מן השורה. הכוונה היא שנסיבות המקרה (חמורות ככל שיהיו) לא מצדיקות העמדה לדין. הרי בסופו של יום הפרקליטות לא רוצה להעמיד אנשים לדין על עניינים קטנים. ההרתעה היא חשובה, אך גם רצוי שהיא תהיה במקומות הנכונים. השאיפה היא להוריד את העומס מבתי המשפט ולזרז דיונים אחרים חשובים פי כמה.  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך