החצר האחורית

"אני רוצה שילדיי יהיו גאים באבא שלהם, ושלעולם לא יפגעו בהם ויגידו להם שאבא שלהם נרקומן"

גבי גדל והתחנך בשכונת מצוקה. הוא היה הבכור בבית, היו לו עוד שישה אחים ואחיות. אביו של גבי היה נכה ולכן במקום ללכת לבית הספר כמו כל הילדים, נאלץ גבי לסיים את לימודיו כבר בכיתה ג' ולצאת לעבוד כדי לפרנס את המשפחה. "אני כל כך קינאתי בחברים שלי שלמדו, מה שאני לא יכולתי לעשות", מספר גבי. כך חלפו להם השנים. גבי נדד מעבודה אחת לשנייה, היה במוסדות סגורים ו'בילה' בתאי מעצר בגלל שטויות שעשה.

לפני 16 שנה נעצר גבי על עבירת שוד ורצח. "האשימו אותי בשוד ורצח שכלל לא ביצעתי", טוען גבי. "אני זכאי, ועוד אוכיח את חפותי". כל אותה תקופה בכלא לא חשב גבי על סמים. הוא היה נגד הבריחה הזו. "אסירים רבים ניסו לשכנע אותי לקחת כדי להפסיק את הסבל שלי, אבל סירבתי. ידעתי שאם אאבד את עצמי, לא אצליח לעולם להוכיח את חפותי".

את אם ילדיו, רחל, הכיר עוד כשהיה בכלא. "הכרנו דרך העיתון", מספר גבי. "היא קראה כתבה עלי, הכתבה נגעה לליבה ונפגשנו". החיבור בין השניים הצליח, ונולדו להם שלושה ילדים.

למרות שגבי היה חזק מול הסמים כשישב בכלא, הסמים חיכו לו בסבלנות רבה מאחורי החומות. תקופה קצרה לאחר שחרורו, מצא עצמו גבי עמוק במעגל הסמים. הבת הגדולה של גבי, נטלי בת ה-4, סובלת מפרכוסי חום. "פעמים רבות כל כך, אני נאלץ לרוץ איתה לבתי חולים, ואם לא אני, אז רחל. אני זוכר מקרים שרחל הייתה מתקשרת ומתחננת שאחליף אותה בבית החולים, כדי שתוכל לטפל בשני הילדים האחרים, ואני המצאתי תירוצים שונים כדי לא להגיע לשם. חשבתי לעצמי, איך אני יכול להיות עם הילדה שלי בבית החולים, חושב על איך לשבור קריז בבוקר כי אי אפשר לשבת ולעשן בבית החולים. אני כבר לא יכול יותר עם הסם. אני רוצה לצאת מזה, אני מרים ידיים, הסמים גמרו לי את החיים. אני כל כך רוצה להעניק לילדיי את מה שלי מעולם לא העניקו. אני רוצה שילדיי יהיו גאים באבא שלהם, ושלעולם לא יפגעו בהם ויגידו להם שאבא שלהם נרקומן. אני רוצה לחזור לחיים… בבקשה".

בימים הקרובים, ואולי אפילו עוד לפני שתסיימו לקרוא שורות אלה, יכנס גבי לכפר גמילה. הרצון הרב שלו לצאת ממעגל הסמים הוא הנשק היחידי בו יוכל להשתמש גבי מול הסם. הרצון הזה הוא מה שהניע אותי לעזור לו, כי מי שמכיר ויודע את בעיית הסמים קצת יותר מקרוב, יודע גם שהרצון לצאת מהמעגל הוא השלב הראשון בסולם, ובלעדיו אי אפשר לעולם להמשיך הלאה. אבל לעולם.

שלכם!
אייל מדני

הזקוקים לסיוע או המעוניינים להשתתף במאבק בסמים ובאלימות יפנו לטלפון: 050-5566400 או למייל: eyalmadani@walla.com

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך