להתאהב במונטיפיורי

אווירה משפחתית או שקיעה רומנטית, דייט ראשון או זיכרונות מבית אמא, קפה-גלריה "מונטיפיורי 6" ברובע ט"ו, יענה על כל אלה, ולא רק, מי שגילה את פינת החמד הקסומה, חוזר אליה גם בשל המטבח האיכותי וגם בשל האפשרות לקיים אירועים אינטימיים באווירה נינוחה

משפחתיות, אינטימיות, חמימות, נוסטלגיה וגעגועים לתמימות של פעם. אלה המילים שעולות במוחי כשאני נדרשת לתאר את בית הקפה והגלריה מונטיפיורי 6, שממוקם ב… מונטיפיורי 6 באשדוד, בפינה המערבית של מרכז טופז, המשקיפה על כיכר עין השמש והים. מונטיפיורי 6 הוא לא רק בית קפה ומסעדה. הוא גם חוויה ייחודית ואינטימית של אוכל טוב ואווירה קסומה, המשלבת חפצים ורהיטים בסגנון ווינטג'. כל פריט ועיצוב שקיימים במקום הם פריטים עתיקים מהעבר ששודרגו וקיבלו חיים חדשים. את המקום פתחו לפני כשנתיים בני הזוג אבישג ושלומי סולטן. היא ירושלמית שהגיעה מתחום העיצוב, הוא יזם, וביחד הם רצו להגשים חלום, ולפתוח מסעדה ייחודית, אחרת, שונה. כילדה, אבישג ניזונה מסיפורי סבתה שניהלה את משקי הבית של עשירי העיר.

את סיפוריה עיטרו תיאורים על כלי פורצלן ומפיות מעומלנות, ואבישג ספגה את התמונות בשילוב טעמים וריחות. את כל הזיכרונות היא הביאה לקפה מונטיפיורי. במשך חודשים שקדמו לפתיחה אספה אבישג בשווקים ריהוט וכלים, והאיסוף נמשך עד היום. קומקומים, מערכות כלים, שידות, ספלונים קטנים מעוטרים שהפכו לכלי קיבול לנרות, תמונות גובלנים שהיו בכל בית, במונטיפיורי נותנים לכם הזדמנות נדירה לחזור בזמן, ולהכניס את העבר אליכם הביתה. את כל מה שרואות עיניכם, וכל מה שחפצה נפשכם, ניתן לרכוש: החל מהכוס והצלחת שבה אתם אוכלים וכלה בריהוט המגוון, בגופי התאורה ואפילו באדניות בחצר שקורצו מארגזי תחמושת מתקופת קום המדינה. גם אם תרצו ריפוד אחר או צבע אחר, זה אפשרי.

fdff

להתנתק מההמולה, להרגיש את העוצמה
הקונספט של בית קפה וגלריה מוכר לתושבי תל אביב וירושלים. באשדוד, קפה מונטיפיורי הוא ייחודי. גם בקונספט וגם במיקום. הוא די מרוחק מהמולת העיר, מקנה פרטיות ויחד עם זאת משקיף לים ולכיכר "עין השמש", ובזמן השקיעה מרגישים את העוצמה והאנרגיה של המקום. עם הזמן בחרו תושבים רבים בפינת החמד הקסומה הזו כמקום לאירועים קטנים ואינטימיים כמו ימי הולדת, חלאקה, עלייה לתורה, ברית וכו'. גם עסקים כמו סוכנויות ביטוח ובנקים מצאו יתרון במקום הנינוח להעברת הרצאות בשילוב ארוחה טעימה.

באזור ממוקמים בתי כנסת רבים, ובימי שני וחמישי משפחות שבנם עולה לראשונה לתורה מוצאות פתרון מושלם לאירוח. מי שעורך יום הולדת, ומצפה להגעה של ילדים, יכול למקם בצמוד למרפסת מעין ג'ימבורי וטרמפולינות. "באירועים שלנו יש אפשרות למרכז שולחן או לבופה", אומר מנהל צוות מונטיפיורי. "באירוע של מעל 40 איש עדיף בופה. באירוע קטן יותר, כאשר בוחרים תפריט של מרכז שולחן, אנחנו מגישים כעשר סוגי מנות, והאורח יכול לטעום ולהיחשף למגוון טעמים של המטבח שלנו. אם מדובר באירוע גדול, המונה 120 איש, נסגור את כל המקום עבורו. באירוע קטן אנו תוחמים אזור עבור המוזמנים". ובחורף? אל דאגה, המרפסת מקורה.

כמו שבמונטיפיורי מחדשים את אוספי הכלים ורהיטים בגלריה, כך גם מקפידים הבעלים לחדש את מנות התפריט. בקרוב ייצא תפריט חדש, ובו מנות מסקרנות של דגים, פסטה וסלטים מיוחדים. "המטבח שלנו איכותי, ייחודי, מטבח ישראלי, ים תיכוני", מציינים הבעלים. "כל שבוע יש לנו ספיישלים שמתחלפים. השף מפתיע במנות, ומנה שמקבלת פידבקים טובים, ממשיכה כל השבוע". ביקור בשעות הצהריים במונטיפיורי מגלה לנו זוג אוהב שרוצה לברוח מהמולת היום, חברות טובות שרוצות לחלוק סוד, ומשפחה שמחפשת אווירה חברית ולא מנוכרת. בערב יבואו לפה זוגות של דייט ראשון על מנת לגשש, ואולי כעבור מספר חודשים… לחגוג חינה.

קפה מונטיפיורי 6, כשר מהדרין, שעות פתיחה א'-ה', 8:30-24:00, יום שישי 8:00-14:00, מוצ"ש חצי שעה אחרי צאת השבת.
טלפון להזמנות: 077-5261846

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך