פרשת חיי שרה / פרשת השבוע

הפרשה מתחילה בפטירתה של שרה אימנו הקדושה, יהי רצון שזכותה תעמוד לבניה עם ישראל לגאולה ורחמים. בפרשתנו אנחנו רואים את השידוך הראשון בהיסטוריה. אברהם אבינו שולח את אליעזר המנכ"ל של כל ביתו וכספו למצוא כלה ליצחק. אברהם אבינו מסביר את החשיבות של כלה יראת שמים ממשפחה טובה וכשרה. אברהם אבינו לא מסתפק בדברי הסבר ומבקש להשביע את אליעזר שלא יחרוג כהוא זה מדברי אברהם

 

רק שנבין, התורה מעידה על אברהם אבינו, שה' יתברך בירך אותו בעושר רב, ומי שאחראי על כל העושר זה אליעזר עבדו, מן הסתם שהוא נאמן לאברהם מאוד אם כן מדוע מכריח אברהם להשביע אותו דווקא עכשיו לעת זיקנה?

יש הרבה הסברים בחז"ל: א. שאפשר לסמוך על אדם בהרבה עניינים כל עוד זה גשמי, ברוחני אין לסמוך, תוודא שהכל מתנהל כשורה וכהלכה. ב. שמכיון שלאליעזר יש בת, חשב אליעזר בליבו שאין ראויה ליצחק כמו הבת שלו.

אליעזר יוצא לדרך עם גמלים וכסף רב, אך בעיקר תפילה, הוא מרים עיניים לשמים ומבקש בזכות אברהם אדוניו שהקב"ה ישלח לו את הישועה ומבקש סימן לדעת מי הכלה המיועדת.

ואכן תפילתו נענית, ורבקה יוצאת לקראתו ואף שואבת מים ומשקה את גמליו, ממש כמו שביקש וכך יוצא השידוך לפועל.

אפשר ללמוד מכאן  דברים חשובים:

א. בשידוך\זיווג צריך תפילה והשתדלות.

ב. להזכיר זכות צדיקים בתפילתך.

מסופר על חזקיהו מלך יהודה, שבא סנחריב שהיה שליט גדול באותה תקופה במטרה להחריב את ממלכת יהודה ובית המקדש.

המלך חזקיה עלה לבית המקדש, והרקיע שחקים בתפילתו שהקב"ה ישלח ישועה ויהרוג את סנחריב וצבאו הרב (מעל 2 מיליון חיילים כולל כלי מלחמה כבדים), חזקיהו נועץ חרב בבית המדרש ומבקש מכולם להתחזק ולהתקרב לה' יתברך ולהרבות בלימוד תורה.

חזקיהו מבקש מה' ישועה בזכות התחזקות העם, אך הנביא ישעיהו עונה לו "וגנותי על העיר להושיע למעני ולמען דוד עבדי". הנביא מבטיח לחזקיהו שהקב"ה יציל את עם ישראל אך לא בזכותו של חזקיהו או צדקותו אלא בזכות אבינו הקדוש דוד המלך ע"ה.

כלל עצום גם אם עשית מצווה או למדת תורה, אל תבקש בזכות זה מה', כי שכר אין בעולם הזה אלא בזכות רחמנותו של ה' ולעורר זכות אבות.

התחלנו בזכותה של שרה ובזה נסיים יהי רצון שנזכה לבשורות טובות בזכות אבותינו הקדושים שהעלנו את שמם כאן.

שבת שלום ומבורך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך