כל מה שצריך לדעת על ביטוח לעסק

כאשר מנהלים עסק, צריך כל הזמן לקחת בחשבון תרחישים אפשריים ולתכנן קדימה. ניהול סיכונים חכם ומדויק יכול לעזור לעסק להימנע ממצבים מאוד לא נעימים, משלל סוגים. בדיוק כפי שמבטחים את הרכב או את הדירה, או רוכשים ביטוח לפני נסיעה לחו"ל, כך גם עסקים יכולים להגן על עצמם מפני צרות ומכות שאינן בשליטתם, ועלולות לגרום נזק כספי משמעותי
תמונה: depositphotos

ביטוח לעסקים מכסה מפני סכנות רבות, אבל כמובן שלא כל עסק זקוק לאותם כיסויים והרחבות. כדאי לשקול היטב את הביטוחים השונים, ולהתאים את הפוליסה בהתאם. אפשר לרכוש פוליסה מותאמת של ביטוח לעסקים, אשר תכלול את כל מה שתבחרו, או לחילופין לרכוש פוליסה בסיסית, ואליה להוסיף את ההרחבות הדרושות. בכל מקרה, חשוב להכיר את המרכיבים הביטוחיים המרכזיים שקיימים בשוק.

ביטוח מבנה

עסק שפועל מתוך מבנה, צריך להגן על עצמו מפני מפגעי טבע שונים. ביטוח לעסקים, בדומה לביטוח מבנה "רגיל", מכסה נזקים לכל מה שקשור במבנה עצמו, כלומר: תקרה, קירות, רצפה, וכן מערכות מבניות כמו צנרת, חשמל וכו'. כל פוליסה כוללת החרגות כאלה ואחרות, אז חשוב לשים לב לתנאים המוצעים.

שימו לב: עסק שפועל מתוך דירת מגורים, אינו מכוסה בביטוח המבנה הפרטי (אם קיים). במקרה כזה, צריך לרכוש בנפרד ביטוח מבנה ספציפית לעסק.

ביטוח תכולה

הכיסוי הזה נועד לכסות נזקים לרכוש שנמצא בתוך מבנה העסק. ביטוח התכולה משתנה לפי סוג העסק, כך שפוליסה לתכולת משרד לא תהיה זהה לפוליסה לתכולת חנויות או מפעלים. לדוגמה: במסעדות או חנויות מזון, הביטוח עשוי להגן מפני מזון מקולקל או פג תוקף.

צד ג'

עסקים שמשרתים ומקבלים לקוחות, כמו חנויות או בתי קפה, חייבים להיות מוכנים למקרים לא נעימים, בהם מבקרים בעסק סובלים מנזקים, פיזיים או כספיים. לקוח שנפצע עלול לתבוע את בעלי העסק. כמו כן, ביטוח לעסקים צד ג' רלבנטי גם לנזקים הנגרמים לשכנים של העסק.

אחריות מקצועית

זהו כיסוי שמתאים בעיקר לעסקים שמספקים שירותים מקצועיים, כמו רפואה, פסיכולוגיה, קוסמטיקה, אינסטלציה, שירותי הצלה ואחרים. לקוחות עלולים להגיש תביעות "רשלנות מקצועית" ולגרום להפסדים כספיים ניכרים, והביטוח מסוגל להגן על בעלי העסק או העובדים גם שנים לאחר האירוע.

חבות מעבידים

זהו כיסוי של ביטוח לעסקים, שחשוב להחזיק למקרים של תאונות עבודה. אם עובדים של העסק נפצעים, או חלילה הולכים לעולמם, הביטוח יחסוך לעסק הוצאות כבדות. מעבר לכך, אם התאונה גורמת לנזק מתמשך או לנכות, ביטוח חבות המעבידים מבטיח לנפגעים תשלום, מעבר לפיצויים מביטוח לאומי.

אובדן הכנסה

כפי שחוו על בשרים עסקים רבים בשל משבר הקורונה, חיי העסק אינם צפויים. לפעמים, ללא שום התראה מוקדמת, עסקים נדרשים לסגור את דלתותיהם או להגביל את כמות הלקוחות, ממגוון רחב של סיבות. הכיסוי הזה עוזר לעסקים לשרוד תקופות כאלו ולצאת ממשברים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך