טיפים לקבלת החזר מס

ישנם אנשים רבים הזכאים להחזר מס אך אינם מודעים לכך. אם אתם נמנים בין האנשים שמעולם לא שמעו על אפשרות כזו, המאמר הבא הוא בשבילכם. על מנת לוודא אם הינכם זכאים להחזר מס יש לבצע בדיקה פשוטה ולא מסובכת. ריכזנו לכם טיפים לקבלת החזר מס
תמונה: freepik

טיפים לקבלת החזר מס- מה זה החזר מס? 

כל אדם בישראל מחויב לשלם אחוז מהמשכורת שלו למס הכנסה. שיעור המס נקבע על פי חישוב שנתי של המשכורת שלכם. יש מקרים בהם ניתנים מענקים מסוימים כמו מענק מילואים, מענק לידה או שנכנס כסף מהשכרת דירה לדוגמא. אצל עצמאים המשכורת אינה קבועה ויכולה להשתנות באופן משמעותי משנה לשנה. לכן, מס הכנסה מאפשר להגיש בקשת החזר מס שלאחריה יוחלט האם הנכם זכאים להחזר המס או לא. 

 

טיפים לקבלת החזר מס

  • שומרים תלושי משכורת- החזר המס עם חברת היחידה להחזרי מס ניתן עד שש שנים רטרואקטיבית. במידה ושמרתם תלושי משכורת ופירוטי הכנסות והוצאות תוכלו לדעת האם מגיע לכם החזר מס רטרואקטיבי עבור שנים קודמות. לעתים רשות המסים גובה מס גבוה יותר משהיא צריכה. הסיבה לכך היא שהמס מחושב באופן שנתי. לכן, בדקו האם גובה השכר שלכם השתנה באחת השנים האחרונות. אם כן- ייתכן ואתם זכאים להחזר מס. 
  • נקודות זיכוי- ישנן סיבות רבות לזכאות לצורך קבלת החזר מס. אחת הסיבות הנפוצות היא נקודות זיכוי מס. נקודת זיכוי אחת במס שווה ל219 שקלים לחודש ו2,628 שקלים לשנה (נכון לשנת 2020). יש סיבות רבות לקבלת נקודות זיכוי ביניהן מחלה, לידה, גירושין, לימודים אקדמיים, שחרור משירות צבאי ועוד. במידה והנכם זכאים לנקודות זיכוי מס בשל אחת מהסיבות אך טרם עדכנתם את רשות המס או את המעסיק אתם זכאים להחזר מס. לכן וודאו מראש האם אתם זכאים לנקודות זיכוי ודאגו לכך. במידה ואתם זכאים ללא ידיעתכם פעלו לקבלת החזר המס המגיע לכם. 
  • עצמאים- לעצמאים יש הוצאות מוכרות במס הכנסה. הההוצאות המוכרות הן הוצאות שנועדו להפיק הכנסה עבור העסק. בין ההוצאות המוכרות תמצאו דלק, נסיעות, ריהוט עבור המשרד, הפקדות לקרן הפנסיה, קרנות השתלמות ועוד. לכן, אם אתם עצמאים עקבו אחר כלל ההוצאות שלכם ושמרו על כל הקבלות של העסק שלכם. 
  • אל תפחדו לבדוק- יש אנשים שחוששים "להרגיז" את מס הכנסה. אין סיבה לחשש זה. מס הכנסה עושים טעויות ואין סיבה שלא תקבלו את הכסף שלכם בגלל פחד כזה או אחר. כמו כן, על מנת להקל על הבדיקה יש בדיקה חינמית ופשוטה באתר רשות המיסים. כך לפני שתפנו למס הכנסה תוכלו לוודא האם אתם זכאים להחזר מס בבדיקה פשוטה. 
  • ייעוץ מס- לפעמים הטיפ הכי טוב הוא לקבל ייעוץ מס. פקודת המס היא מורכבת וכוללת סעיפים רבים שמשתנים כל כמה שנים. לכן, מומלץ לקחת ייעוץ מס מקצועי מאיש מקצוע שמבין את התחום ויכול לסייע לכם. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך