כמה עולה מכשיר שמיעה ומהם הגורמים המשפיעים על המחיר?

כמה עולה מכשיר שמיעה והאם באמת יש בו צורך? זו כנראה השאלה הראשונה ששואל את עצמו אדם שמבין שייתכן שקיימת בעיה בחוש השמיעה שלו. עוד לפני שבכלל הגיע לבדיקה בכדי לבדוק עד כמה חמור הנזק, מעסיקות את מוחו מחשבות רבות אודות השינוי שייתכן שיצטרך להתרגל אליו בקרוב מאוד. להסתובב עם מכשיר בתוך האוזן? נשמע לא נוח בעליל

עם זאת, המציאות שונה; הטכנולוגיה התקדמה פלאים וכיום המכשירים לא רק קטנים, אלא מעוצבים בהתאמה אישית למבנה האוזן של לקוי השמיעה שזקוק להם. כך, מדובר במכשיר קטנטן שכמעט ואינו נראה לעין ואינו מורגש. והמחיר מה איתו? ובכן, זה כבר תלוי בכם.

אז כמה עולה מכשיר שמיעה בפועל

מכשירי שמיעה מגיעים במנעד רחב של דגמים, פיצ'רים ואפשרויות. כך, התשובה לשאלה כמה עולה מכשיר שמיעה תהיה תלויה במכשיר שייבחר. ישנם מכשירים פנימיים, מכשירים זעירים ומכשירים חיצוניים, מכשירים שנועדו לליקויי שמיעה חמורים יותר ועוד. בהתאם לכך, ישנם כמה גורמים שמשפיעים על מחיר המכשיר:

  • עד כמה אתם טכנולוגיים – ישנם מכשירים המווסתים צלילים. למשל, אם האדם נמצא בסביבה רועשת, המכשיר ממקד את השמיעה בדיבור הקרוב אליו על מנת שיוכל להתרכז בשיחה. אם האדם נמצא בסביבה שקטה, יגביר קולות מסוימים מסביב. ישנה אפשרות כמובן לשלוט על התדרים באופן עצמאי ועל פי העדפה אישית. ייתכן שהפיצ'ר המתקדם לא יתאים לקהל מסוים ופחות טכנולוגי, שלא מסתדר באופן מושלם עם טכנולוגיה מתקדמת. אז, אולי כדאי לשקול מכשירי שמיעה פשוטים יותר. 
  • ליקוי השמיעה – באופן טבעי, מכשירים המיועדים לסיוע ליקויי שמיעה חמורים יותר יהיו כנראה יקרים יותר, שכן המפרט הטכני שלהם מסובך יותר. על מנת להבין בדיוק עד כמה חמור ליקוי השמיעה יש להגיע לבדיקה אצל רופא מקצועי, שיעניק אבחון מוקפד ומדויק של ליקוי השמיעה ואולי גם ימליץ על מכשירים מתאימים. 
  • נוחות – יש אנשים שיעדיפו מכשיר חיצוני שיתלבש על האוזן, ואילו אחרים יעדיפו דווקא מכשיר פנימי – מטעמי נוחות, כדי שלא ישימו לב לקיומו של הליקוי ויעירו או יתייחסו אליו כבעיה חלילה, ועוד. רבים הם האנשים שמעדיפים להמשיך בחייהם כרגיל מבלי למשוך תשומת לב מיוחדת או לתת לליקוי מקום של 'כבוד'. הכל לגיטימי וברור, אך כן חשוב להבין בדיוק מה נוח ולבחור את המכשיר החדש בהתאם. 

הכי חשוב שהמכשיר ישרת אתכם נאמנה

בסופו של דבר, השאלה כמה עולה מכשיר שמיעה לא צריכה להטריד אתכם כמו השאלה עד כמה המכשיר מתאים לכם. מכשיר לא נוח שלא מצליח לענות על הצרכים שלכם בצורה המושלמת, רק יאכזב אתכם, וזה לא משנה אם הוא היה היקר ביותר בשוק או הזול ביותר. הבחירה תתבסס על האבחון הרפואי המקצועי שתקבלו, כדי שההתאמה ביניכם ובין מכשיר השמיעה תהיה לא פחות ממושלמת. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך