חכם סידי אומר

למשה סידי יש רעיון מבריק – הרי גם ככה נבחרת ישראל לא תעלה (שוב...) למונדיאל ברוסיה 2018, בעקבות הגרלה בלתי אפשרית ואכזרית, לכן הכי טבעי זה למנות מאמן שמקסימום יוכל לרשום סנסציה ברמה בינלאומית ומינימום יגרום לקהל ליהנות, קוראים לו אייל ברקוביץ'

אחרי הגרלת מוקדמות המונדיאל ברוסיה 2018 (תנו לחיות עד אז), מיד חשבתי על ליכטנשטיין, או נסיכות ליכטנשטיין בשבילכם. מייד הפעלתי את כל המקורות של חכם סידי בארץ ובעולם (מי ישמע כמה מקורות? ידידה טובה באוסטריה ומכרה נוספת, על בסיס לא קבוע בשוויץ…), וגילתי כי ליכטנשטיין היא נסיכות קטנה, המדינה הרביעית הקטנה בעולם, בין שוויץ לאוסטריה. עוד העליתי בתחקירי כי הספורט הלאומי של המדינה הוא… תחזיקו חזק…. סקי אלפיני. פה נרגעתי.

אז הנה אסביר למה בדקתי ולמה נרגעתי. שבו זה לא קצר. נבחרת ישראל (ממוקמת 51 בעולם בדירוג של פיפ"א), הגרילה לעצמה את ספרד (מקום 12 בעולם, איזה מזל הם ירדו 2 מקומות בדירוג), נבחרת איטליה (מקום 17, "חלשים"), נבחרת אלבניה (מקום 36 , "קטן" עלינו), נבחרת מקדוניה (105, אבל חולקת את המקום עם גוואטמלה)… וליכטנשטיין (147 בעולם. מקום "מכובד" בהחלט).

הבנתם? פעם ראשונה שברור לנו שאנחנו לא "עשויים" לעלות, זה לא בית "יחסית" קל, "או הכל אפשרי" ועוד כל מיני משפטים שאנחנו אוהדי הכדורגל שומעים מאז מכסיקו 1970, הפעם האחרונה שהיינו במונדיאל או באליפות בכירה. אנו שומעים את זה שוב ושוב. אני בכל מקרה מגיל 3 (בנות תעשו חשבון כמה אני…).

הפעם כולם שתקו, טוב כמעט כולם, עופר עייני יו"ר ההתאחדות אמר שאולי בגלל שאין סיכוי, אז יש סיכוי. טוב אולי בגלל שאין לו מושג בכדורגל, אז גם לא יהיה לו. איטליה תפרק אותנו, כי מה שהם שכחו אנחנו לא נזכור, ספרד בכל הזדמנות הביכה אותנו ותראו לי מישהו שיקום שיגיד שננצח את ספרד (כן, כן, אני יודע בכדורגל הכל אפשרי. נו די, בבקשה), אלבניה נמצא מעלינו בדירוג ואנחנו זוכרים כמה פעמים חשבנו לנצח קבוצות קרובות או מעט בדירוג מתחתינו וקיבלנו עוד מפלה (מי אמר קפריסין?). מקדוניה אולי מתחתנו, אבל הלו, זה כדורגל יוגוסלבי במקור והם יכולים להפתיע פלוס.

אז מי נשאר? נכון, ליכטנשטיין, ואני אומר להם, תיזהרו כי אנחנו נגיע בלי רחמים, אנחנו מתכוונים לנצח ולהסתער על המקום החמישי או הרביעי. לא משנה, העיקר שלא נסיים אחרונים. את זה נשאיר לכם ליכטנשטיין. רק שתדעו. הכי עצוב זה, שאולי חכם סידי מספר עכשיו בדיחה צינית, אבל אנחנו יודעים שבמציאות זה עוד יתרחש. בקושי נסיים רביעי (אנחנו לא סתם מגיעים מהדרג הרביעי) ונאבק עוד "בכבוד" על המקום החמישי.

אבל יש גם צד חיובי. ספרד ואיטליה, יכניסו כסף לקופתה המדוללת של ההתאחדות לכדורגל, במיוחד שכספי הטוטו, עוד אומרים שיעברו לאחריות מירי רגב , שרת הספורט ומשה כחלון, שר האוצר, אז מזומנים זה תמיד טוב, במיוחד בתקופה הזו.
מי עוד ירוויח? המאמן הלאומי שימונה, כי מי באמת אף אחד לא מצפה ממנו שיעבור את ספרד, איטליה או אלבניה (למרות שהשם שלה לא כל כך "מפחיד". חכו, חכו). הוא יקבל ג'וב עם שכר שמן, יאמן פעם בחודש או קצת יותר, יסיים 4 או 5 ויקבל עוד קמפיין, וכולם יתרצו שהייתה לו הגרלה קשה ומה הוא אשם? רגע, עצה. אולי תמנו את אייל ברקוביץ', הוא מוכן לאמן ולא נראה לי בכסף גדול ויהיה מעניין בנבחרת, ובנינו הוא לא יכול להיכשל יותר מהקודמים לו.
אנחנו אוהדי הכדורגל נרוויח כי נראה "כוכבים" שרואים רק בטלוויזיה בעד תשלום חודשי לא קטן אגב, מהליגה הספרדית או מהסריה A באיטליה. אומנם נשלם גם כאן עבור הכרטיס (בטח במחיר מופקע) אבל היי לפחות נהנה מכדורגל, גם אם הוא מהצד השני.
ורק ליכטנשטיין תפסיד…

ושכפ"צ ארזת, אשדודי?

זוג נעלי כדורגל, גרבי משחק, חולצה לאימונים, חולצה למשחק… ושכפ"צ. שכפ"צ? כן שחקני אשדוד היקרים. בתיק שאתם אורזים למחנה בבולגריה עם המאמן אייל לחמן, תארזו גם שכפ"צ. תשמעו לחכם סידי. לא סתם קוראים לו "חכם".

אייל לחמן , מאמן הקבוצה, הוא איש כדורגל בכל רמ"ח אבריו ושסה גידיו ול"ב שיניו… הוא חי ונושם כדורגל. לא דיברתי איתו הרבה זמן, אבל לא יקשה עליי לנחש, שאיל בדק לא רק את המחנה בבולגריה, אלא גם את הסביבה. וכל זאת למה? אצל אייל (אני יכול לקרוא לו אייל, זה בסדר מכירים איזה יום או יומיים או 25 שנים…), המחנה לא מסתכם רק בכדורגל. אצל אייל המחנה הוא כמו מחנה סגור בקורס צבאי (כבר דיברתי בעבר שאשדוד תהיה סיירת מטכ"ל של כדורגל). הוא יגרום לשחקנים להזיע גם במתקני מחנה האימונים וגם בשדות מסביב, או ביערות אם יש. הוא כבר עשה את זה בעבר עם כמה קבוצות. תשאלו את שחקנים מכבי פ"ת מה הוא עשה להם במחנה? אחרי המחנה חלק מהם נרשמו ל"קורס בלוחמת טרור"…. (לא באמת, הנה אני מסביר בדיחות).
לכן הצעתי לבוא עם שכפ"צ. מי מבין השחקנים, שלא הבין זאת עד כה, לאחר תקופה לא קצרה עם לחמן, יבין את זה במחנה. השחקנים לא באו לעשות שופינג בבולגריה. את השופינג אני מציע להם לעשות בדיוטי פרי בארץ, או בחזרה. שם הם יהיו מסביב לשעון במאמץ, עם וגם לא מעט… בלי כדור. בעצם אולי שווה שתיקחו איזה כדור למנוחה, כי שם לא תנוחו.

שלא יובן לא נכון. אין פה ציניות (טוב אולי קצת) ולתפיסתי מה שאייל עושה זה הדבר הנכון. מחנה אימונים כשמו כן הוא, הוא נועד לאימונים ולהכנה אופטימאלית שכוללת גם משחקים ובעיקר כושר והרבה, לפני תחילת עונה. אין אח"כ תירוצים. מעבר לזה, הייתי בשמחה מצטרף למחנה האימונים, כי בטוח הייתי חוזר בכושר משחק…. אבל שכפ"צ? מאיפה אשיג עכשיו שכפ"צ?

הבן של מי הוא?

בן רייכרט? כתבתי נכון, או בן ריכארט? בחייאת מה זה משנה. יותר מזה? מי זה בן רייכארט, רייכרט או איך שלא תרצו? בואו נגזים. מכבי ת"א והפועל ת"א רבות עליו כאילו מדובר במראדונה, או בגיסו של מסי? בלי לפגוע (ואם פגעתי אז קח פנדל…) מי שמע עליו לפני המעבר להפועל ת"א? לא הגזמתם קצת? כל יום אני קורא, מכבי ת"א לא מוכנה לוותר על השחקן פה, הוא לא רוצה לשחק שם, רייכראט אמר שלא בא לו, מכבי אמרה שיבוא לה, רייכארט ענה, הפועל הגיבה. בבוררות הוא אמר ככה, בוועדה למעמד השחקן אמרו סחה… הלווווווו חאלססס. הבאתם לי את הסיבוב הידוע של חכם סידי.

בסדר, תקציר העלילה. רייכארט (שבעיניי הוא שחקן לא רע בכלל, אבל איפה הפרופורציות), אוהד הפועל או משהו כזה, עבר למכבי ת"א שהשאילה אותו לאחרונה חזרה להפועל ועכשיו רוצה אותו חזרה והוא מסרב. מכאן במשך כל עונת המלפפונים (שהפעם היו חמוצים) עסקו בשאלה הזו, מה יהיה גורלו של השחקן, כאילו מדובר בהמצאת הגלגל. אל תדאגו לו, הוא לא יהיה רעב ללחם ולא יגיע ללשכת האבטלה לחתום. מצבו יהיה טוב משל רבים מאיתנו, אבל השאלה שמעסיקה אותי, היא כמה מילים אפשר לשפוך בנושא.

יודעים מה בניגוד להרגל, גם אני מעכשיו שותק. הגזמתי. כתבתי עליו 200 מילה בערך יותר מידי. זהו שלום בן, שלום רייכארט, עזוב אותנו, בחייאת בן, תחתום מצידי בהפועל פועלי בניין. רק תתקדם כבר.
אהה, גם מכבי והפועל ת"א. גם אתם מאוסים בעניין הזה.

וחכם סידי אומר: גם אם נחיה עד גיל 90 … 30 שנים מהם… נבלה בשינה…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך