הד"ר מאשדוד שנסע לאוזבקיסטן להציל 8 ילדים קטנים

ד"ר ודים קפולר, מנהל יחידת כירורגיית הילדים בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד, נענה להזמנת משרד הבריאות של אוזבקיסטן וניתח בהתנדבות מלאה 8 ילדים בניתוחים מצילי חיים • ד"ר קפולר: "אני שמח על ההזדמנות לסייע לעוד ילד או ילדה לחיות חיים בריאים וטובים יותר ללא שום קשר למוצאם, דתם או הימצאותם הגיאוגרפית" • מנכ"ל בית החולים אסותא אשדוד, ד"ר ארז ברנבוים: "איכותו של בית החולים הציבורי אסותא אשדוד נמדדת לא רק במקצועיות אנשיו, כי אם גם באנושיותם וברגישותם"

משה סידי

בית החולים אסותא אשדוד ממשיך לעשות לו שם לא רק בארץ, אלא בעולם כולו. עובדה. גם באוזבקיסטן שמעו על בית החולים וביקשו שמנהל יחידת כירורגיית ילדים יגיע אליהם ויעזור בהצלת חיים של 8 ילדים שהיו זקוקים לניתוח.

ד"ר ודים קפולר, מנהל יחידת כירורגיית הילדים בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד ובעל ותק של יותר מ-20 שנה בתחום, הוזמן ע"י משרד הבריאות של אוזבקיסטן לבצע סדרה של ניתוחי ילדים במדינה – ונענה לה בהתנדבות מלאה. ד"ר קפולר שהה באוזבקיסטן כשבוע ימים, במהלכם ניתח בהצלחה 8 ילדים, הקטן שבהם, בן 12 יום והגדול בן 6 שנים. בנוסף, הרצה בהתנדבות לרופאים המקומיים.

ד"ר קפולר: "אומנם מדובר בהישג מקצועי, אך קודם כל מדובר בגאווה ישראלית עצומה. הרופאים הישראלים הם בעלי שם ויכולות יוצאות דופן, והדבר לא נסתר מעיני העולם והמדינות השונות. אני שמח על ההזדמנות לסייע לעוד ילד או ילדה לחיות חיים בריאים וטובים יותר ללא שום קשר למוצאם, דתם או הימצאותם הגיאוגרפית".

ד"ר ודים קפולר, מנהל יחידת כירורגיית ילדים באסותא אשדוד, הוא מומחה בכירורגיית ילדים. בעל כאמור ניסיון מעל 20 שנה בניתוחי ילודים, ילדים ובני נוער. בתפקידו האחרון שימש כרופא בכיר בבית חולים האוניברסיטאי הדסה, ירושלים. שם התמחה בניתוחים דרך הטבור, ניתוחים לתיקון מומים ומחלות פי הטבעת ומעי גס. ד"ר קפולר הוא גם מרצה בכיר קליני בכירורגיה בפקולטה לרפואה, אוניברסיטה העברית, ירושלים.

יחידת כירורגיית הילדים בבית חולים אסותא מטפלת במכלול המצבים הנדרשים להתערבות ניתוחית בקרב ילדים החל מהשעות הראשונות לחייהם ועד גיל 18 שנים. היחידה מטפלת בילדים שמופנים אליה מהמחלקה לרפואה דחופה בבית החולים, מיחידת הילודים והפגייה בבית החולים וכן ממרפאות בבית החולים ובקהילה. צוות היחידה רואה בכל מטופל צעיר, מכלול המורכב גם מבני משפחתו הקרובים: הוריו ומהדמויות המלוות אותו, האחראיות לו ומסייעות לו לעבור את הניתוח ולהחלים ממנו. במסגרת הטיפול, מספק הצוות את מלוא המידע, תשומת הלב והתמיכה למשפחות הילדים המטופלים, במטרה לאפשר להליך הניתוחי ולהחלמה ממנו לעבור על הצד הטוב ביותר ולהפוך את החוויה המורכבת לקלה יותר.

מנכ"ל בית החולים אסותא אשדוד, ד"ר ארז ברנבוים בירך את ד"ר קפולר וסיכם הכל: "אני שמח וגאה על היענותו של ד"ר קפולר להזמנה. איכותו של בית החולים הציבורי אסותא אשדוד נמדדת לא רק במקצועיות אנשיו, כי אם גם באנושיותם וברגישותם. יש לנו במה ובמי להיות גאים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך