"אני סיימתי עם בנט ו'ימינה', לא אתן שירמו אותי שוב"

בבחירות האחרונות היה עו"ד אייצ'לותם מסלה אחד ממנהלי הקמפיין של מפלגת ימינה באשדוד * מסלה פעל רבות למען מפלגתו של בנט ואף הצליח לשכנע אנשים רבים שיצביעו עבורו * כיום, לאחר שבנט הודיע כי פניו לממשלה יחד עם יאיר לפיד, מרצ ומפלגת העבודה, עו"ד מסלה מרגיש מרומה, כועס ובעיקר מאוכזב * עו"ד מסלה: "אתה לא יכול להגדיר את עצמך כמפלגה ימנית, לקחת קולות של אנשי ימין ובסוף ללכת עם מפלגות שנחשבות שמאל רדיקלי. זה לשקר על הבוחרים שלך"

משה אלבז

עו"ד אייצ'לותם מסלה (35) נשוי ואב ל-4, הוא פעיל מרכזי של מפלגת "ימינה" באשדוד או לפחות היה כזה עד הכרזתו של נפתלי בנט על חבירתו לממשלה עם השמאל. מסלה הזכור לחלקכם כשרץ למועצת העיר בבחירות האחרונות והביא כ-2500 קולות, מאוכזב מאוד מנפתלי בנט וימינה ומרגיש מרומה.

בבחירות לכנסת היה מסלה אחד ממנהלי הקמפיין של מפלגת ימינה בעיר ושכנע עשרות אנשים להצביע לבנט וחבריו, דבר שלמפרע בא לרעתו כשעשרות אנשים זועמים שהצביעו בגללו לימינה פורקים עליו את זעמם על כך ששכנע אותם להצביע עבור האיש שלדעתם ולדעת רבים בגד בהם. הצהרתו של נפתלי בנט השבוע בה הודיע כי הוא, איש ארץ ישראל השלמה, יחבור לממשלה בה יכהנו כשרים בין היתר, תמר זנדברג אשר ביקרה בעבר בקברו של רב המרצחים יאסר ערפאת, ניצן הורביץ אשר חושב שצה"ל הוא צבא כובש ומבצע פשעי מלחמה בשטחים ודומיהם היכתה בהלם אנשי ימין רבים בארץ ובפרט את אלה שנתנו את קולם לבנט ושקד בתקווה שיקימו ממשלת ימין.

על פניו מהלך זה של נפתלי בנט שיודע שהוא ימחק מהמפה הפוליטית בבחירות הבאות, מלמדת על רצונו של האיש להיות ראש ממשלה בכל מחיר בשילוב עם אי אהבתו לנתניהו המקנה לו 2 ציפורים בבת אחת. בנט לא טיפש, הוא יודע שממשלה כזו לא תחזיק מים, אולם עושה הכל כדי להראות שהוא לא ייקח את העם לבחירות חמישיות למרות שגם הוא יודע שהוא רק דוחה את הקץ ובמבצע הראשון בעזה, או בדיון הראשון על בניה ביהודה ושומרון הממשלת טלאים הזו שהרכיב תקרוס כמגדל קלפים.

לעו"ד מסלה כל זה לא משנה והוא כבר החליט על חזרתו למפלגת הליכוד ונטישתו את ימינה. למרות הזעם והאכזבה העמוקה שלו נמנע מסלה ממילים כמו 'בוגד' לעבר נפתלי בנט אולם מודה שהוא בגד באמון בוחריו ושהוא מרגיש מרומה.

איך הרגשת אחרי ההצהרה של בנט שפניו לממשלת שמאל?

"אתה לא יכול להגדיר את עצמך כמפלגה ימנית, שמשלבת את ארץ ישראל ותורת ישראל, לקחת קולות של ימנים אמיתיים ולשכנע אותם שאתה ימין אמיתי ובסוף ללכת עם מפלגות שנחשבות שמאל רדיקלי. זה לשקר על הבוחרים שלך. אנשים שיודעים שאני מזוהה עם ימינה ושכנעתי אותם להצביע לבנט, אני חוטף מהם ריקושטים שהם מרגישים מרומים וגם אני מרגיש מרומה".

איך אתה מרגיש עם השיח בו בנט מכונה בוגד גנב וכ"ו?

"אני לא אשתמש במילים קשות כאלה. הוא אכן בגד באמון של הבוחרים שלו וכל זה כדי להיות ראש ממשלה. בנט העדיף את האינטרס האישי שלו על פני האינטרס של הבוחרים שלו וזו הבגידה".

לדעתך כל המהלך הזה שלו נובע משנאה לנתניהו?

"מתנגדי נתניהו השתמשו בבנט לאינטרסים שלהם. נתנו לו להיות ראש ממשלה עם 6 מנדטים בכל מחיר. והזדמנה לו הזדמנות פז להיות ראש ממשלה אפילו רק לשבוע והוא ניצל את הרצון של מתנגדי נתניהו לממש את התהילה העצמית שלו".

איך אתה מסביר את המהפך שלו מאיש ארץ ישראל השלמה לישיבה עם מרצ?

"אני מאוד מסכים עם מה שאמר בצלאל סמוטרי'ץ השבוע, שנפתלי בנט הופך להיות שמאלני ולא רק יושב עם השמאל. אני מאוד מעריך את סמוטרי'ץ שבשונה מבנט מעמיד את האדיאולגיה שלו לפני האינטרס האישי שלו. אני מקווה מאוד שבנט יחזור בו מההליכה שמאלה. ראינו השבוע את הצעת החוק של תמר זנדברג המבקשת מאסר למי שישדל לדת, מי שרוצה להחזיר בתשובה. איפה אנחנו חיים תגיד לי?".

איך באמת אתה רואה את הממשלה הזאת מחזיקה מעמד?

"כל הממשלה הזאת נועדה לדבר אחד "הכל רק לא ביבי" זה האינטרס של כל הממשלה הזאת. לא מעניין אותם לא חמאס, לא אחדות, לא ריפוי, כלום. מה שמעניין אותם זה רק שביבי ירד מגדולתו. העם אמר את דברו ב-30 מנדטים, העם רוצה שביבי ימשיך לכהן. אבל החבורה הזאת חברה כדי להפיל אותו. איפה המצפון של בנט? איפה הערכים שלו? איך אני יכול מחר לתכנן מבצע בעזה עם מרצ שמבחינתה חיילים הם פושעי מלחמה. אני לא רואה את הממשלה הזאת מחזיקה מים".

מילא נפתלי בנט. אבל איך אתה מסביר את ההליכה אחריו של איילת שקד וניר אורבך?

"אני מאוד מכבד את איילת שקד וחושב שהיא ראויה להרבה יותר. אני מקווה מאוד שהיא תעשה הכל כדי להוביל לממשלת ימין. היא נמצאת בפלונטר, היא לא יכולה לעזוב אותו באמצע תהליך, היא לא יודעת גם איך אחרים יסתכלו עליה שהיא מזגזגת. חוץ משיקלי שאמר שיצביע נגד הקמת הממשלה הזו ואורבך שאמר שיתפטר, אף אחד לא מספיק אמיץ לעשות את זה. אנחנו מדברים על ביבי שהוא מושחת ואין לו ערכים, איפה הערכים של בנט שמי שהוא יושב איתם רוצים למנוע בניה ביהודה ושומרון, אלה שהיו בעד פינוי גוש קטיף. אני כילד למדתי בגוש קטיף היינו מסתובבים לפני הפינוי ומגישים פליירים לאנשים שיתמכו במאבק שלנו, השמאלנים טרקו לנו את הדלת בפרצוף, מבחינתם עוד כמה שנים יגידו גם ששדרות ואשקלון לא צריכים להיות שם. אני לא מבין איך בנט יוכל לקדם מהלכים כמו תוכנית המאה שהם תמכו בה".

יצא לך לדבר מאז מסיבת העיתונאים של בנט עם מישהו מימינה?

"ניסיתי להתקשר לאיילת שקד אבל היא החליפה מספר טלפון בגלל התקופה הזאת. אנשים ברחוב זועמים עלי כי אני זה ששכנע אותם לבחור בבנט, הם מרגישים מרומים ונבגדים ובצדק. אני בכל מקרה מבחינתי סיימתי עם המפלגה הזאת לא אתן שירמו אותי שוב".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך